تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815417407




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ژاپن تحريم هاي اقتصادي عليه كره شمالي را براي شش ماه ديگر تمديد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ژاپن تحريم هاي اقتصادي عليه كره شمالي را براي شش ماه ديگر تمديد كرد
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): توكيو - مجالس ژاپن روز چهارشنبه تحريم هاي اقتصادي عليه كره شمالي را براي مدت شش ماه ديگر تمديد كرد.


به گزارش تلويزيون سراسري ژاپن (ان.اچ.كي) ، ژاپن پيش از اين در اكتبر سال 2007 ميلادي اين تحريم ها را براي مدت شش ماه تمديد كرده بود كه مدت آن در 13 آوريل سال جاري ميلادي (25 فروردين 87) به اتمام رسيد.
به گزارش ايرنا به نقل از ان.اچ.كي، دولت ژاپن به دنبال اتمام اين دوره ، اين تحريمها را به مدت شش ماه ديگر و تا اكتبر سال جاري ميلادي تمديد كرد.
نمايندگان مجالس نمايندگان و مشاوران ژاپن (ديت) نيز امروز طرح مربوط به تمديد شش ماهه اين تحريمها را با اكثريت آرا به تصويب رساند.
منابع دولت ژاپن اعلام كردند ، تمديد اين تحريم ها عليه كره شمالي به دليل عدم حصول پيشرفت در حل مساله هسته اي اين كشور و بخصوص مساله اتباع ربوده شده ژاپني، اتخاذ گرديده است .
مساله اتباع ربوده شده ژاپني توسط نيروهاي امنيتي كره شمالي همواره يكي از موانع اصلي در راه عادي سازي روابط ميان توكيو و پيونگ يانگ است.
دولت ژاپن معتقد است كه در دهه هاي 70 و 80 ميلادي دستگاه امنيتي كره شمالي اقدام به ربودن 16 ژاپني كرده است كه از اين تعداد فقط 5 نفر از آنها به ژاپن بازگشته اند و سرنوشت مابقي آنان هنوز روشن نيست.
كره شمالي شمار افراد ربوده شده ژاپني را 13 نفر دانسته و گفته است كه از اين تعداد 5 نفر شان به ژاپن بازگشته و هشت نفر ديگر فوت كرده اند.
دولت ژاپن تاكنون با ارايه برخي شواهد، ادعاهاي كره شمالي را رد كرده است و خواستار ارايه اسناد و مداركي دال بر صحت اين ادعاها از سوي پيونگ يانگ مي باشد.
تحريم هاي ژاپن عليه كره شمالي شامل ممنوعيت پهلوگيري شناورهاي ثبت شده با نام كره شمالي در بنادر اين كشور، ممنوعيت ورود كالاهاي توليدي كره شمالي به ژاپن، ممنوعيت ورود اتباع كره شمالي به اين كشور و ممنوعيت صادرات كالاهاي لوكس ژاپني به كره شمالي است .
اين تحريم ها پس از آن كه كره شمالي در اكتبر سال 2006 ميلادي اقدام به آزمايش موشكي و هسته اي كرد، بطور يكجانبه از سوي ژاپن اعمال شد.
آساق **2**280**1595**1392
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن