تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815578991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارزيابي سفر سولانا به تهران-2 بهشتي پور: بايد حق غني‌سازي در بسته سولانا به رسميت شناخته شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ارزيابي سفر سولانا به تهران-2 بهشتي پور: بايد حق غني‌سازي در بسته سولانا به رسميت شناخته شود
خبرگزاري فارس: يك كارشناس مسائل سياسي گفت كه در بسته پيشنهادي سولانا بايد به سوالات گذشته ايران و حق غني‌سازي اورانيوم به رسميت شناخته شود.


حسن بهشتي‌پور كارشناس مسائل سياسي در گفتگو با خيرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس با بيان اين مطلب افزود: سولانا در سفر به ايران بسيار جدي است و بر خلاف برخي اظهار نظرهايي كه مطرح مي‌شود، اين سفر را نبايد بي‌اهميت تلقي كنيم. سولانا قرار است در سفر به تهران بسته پيشنهادي جديدي را از سوي كشورهاي 5+1را براي ايران بياورد و با توجه به اين‌كه تاكنون محتواي اين بسته فاش نشده است، سولانا اعلام كرده كه محتواي اين بسته چنان جذابيتي دارد كه اگر ايران آنرا منتشر نكند خودمان آن را منتشر خواهيم كرد با اين حساب نمي‌توان سفر را كم اهميت دانست.
وي افزود: ايران در مذاكرت مربوط به برنامه هسته‌اي خود تاكنون دو منطق مطرح كرده كه به آن جوابي داده نشده است؛ نخست اينكه بر اساس بند چهارم NPT غني سازي حق ايران است، آنها مي‌گويند ما به ايران اعتماد نداريم درحالي كه همين قدرت‌ها به هند اعتماد دارند و با اين كشور كه بمب هسته‌اي ساخته است قرارداد هسته‌اي امضاء مي‌كنند.
بهشتي‌پور با اشاره به ديدگاه ايران در مساله تعليق غني‌سازي گفت: ايران بيش از دو سال غني‌سازي اورانيوم را تعليق كرد ولي هيچ نشانه‌اي كه حاكي از حسن نيت غرب باشد، مشاهده نكرد.
وي افزود: در بسته پيشنهادي سولانا بايد به سوالات گذشته ايران در مورد اين‌ كه تعليق غني‌سازي با چه پشتوانه‌اي صورت بگيرد و همچنين بايد حق ايران بر غني‌سازي اورانيوم بر اساس اساسنامه‌ آژانس به رسميت شناخته شود، ايران به دنبال پاسخ شفاف و روشن است.
بهشتي‌پور با اشاره به گذاشتن يك گام به عقب از سوي كشورهاي 5+1مبني بر تعليق موقت گفت: مطرح شده است كه در اين بسته آنها مي‌گويند ايران در مدت زمان مذاكره غني‌سازي را تعليق كند. ايران مي‌گويد ما نمي‌توانيم در مدت زمان نامعلوم غني‌سازي را تعليق كنيم اگر زماني براي آن مشخص شود بهتر است و جمهوري اسلامي ايران براي زمان نامعلوم كه شايد مذاكرات ده سال هم به طول بيانجامد غني‌سازي را تعليق كند.
وي افزود: غربي‌ها بايد تضمين‌هاي بسيار مهمي در قبال تعليق غني‌سازي به ايران بدهد، اگر در اين بسته پيشنهادي كه آمده ايران در محدوده زماني مذاكرات غني‌سازي را تعليق كند، زمان مشخصي براي مدت زمان مذاكرات هم ذكر مي‌شد و اين راه‌حل ميانه‌اي است.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن