تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815806787




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخستين سمينار علمي كارآفريني در صنعت چاپ برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نخستين سمينار علمي كارآفريني در صنعت چاپ برگزار شد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: كار و اشتغال

نخستين سمينار كارآفريني روز گذشته از سوي دانشگاه جامع علمي كاربردي فرهنگ و هنر واحد شماره 5 در محل اين دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين سيمنار پس از توضيحات رييس اين دانشگاه تهمينه سليمي ـ مجري طرح سمينار ـ اظهار كرد: عوامل دروني و فردي مهمترين عوامل بازدارنده كارآفريني هستند. انسان بايد نگرش احساسي، عاطفي و پويا به درون خود داشته باشد و خود را آن گونه كه هست ببيند و آنگاه نيروي جديد و خلاق دارد به وجود مي‌آيد در نتيجه نيروهاي مخرب رواني و اجتماعي را كنار گذاشته و به درستي عمل مي‌كند.

وي افزود: بياموزيم براي يك زندگي خلاق بايد ترس از اشتباه را كنار گذاشته و محكم قدم برداريم خود را جدي بگيريم. خلاقيت نيروي مهمي است كه از طريق ما جريان پيدا كرده، شكل مي‌يابد و به نيروهاي آگاه جامعه نير راه پيدا مي‌كند.

دكتر علي شاه حسيني ـ مدير گروه زبان اين دانشگاه ـ نيز اظهار كرد: بحث كارآفريني در ايران از سال 81 ـ 80 مطرح شد. زيرا با بررسي علت پيشرفت بعضي كشورهايي مانند مالزي، ديديم كه اقدام به تشكيل وزارت كارآفريني كرده و در نتيجه سياست، فرهنگ، صنعت و اقتصاد خود را در دنيا متحول كردند.

به گفته او كارآفريني از ابعاد اجتماعي، سازماني و فردي مي‌توان بررسي كرد، بايد به فارغ‌التحصيلان آموزش داد تا به جاي دنبال شغل بودن به فكر ايجاد شغل باشند.

كارآفريني نمونه سال 83 كشور افزود: وقتي نتيجه پروژه‌ دانشجويي ياهو (yahoo و google ) گوگل مي‌شود پس اين امكان وجود دارد كه در كشور ما پروژه كپي نشود. با توجه به آيه سرنوشت قومي تغيير نمي‌كند مگر اينكه خودش بخواهد پس سرنوشت هيچ يك از ما تغيير نمي‌كند مگر اينكه خودمان بخواهيم.

اين مدرس دانشگاه تصريح كرد: متاسفانه ديدگاهي در جامعه به وجود آمده كه پول كثيف است و ثروت فساد مي‌آورد. خدا هم اين مسائل را قبول ندارد. مولاي متقيان به خدا مي‌فرمايد؛ خدايا تحمل هر سختي دارم فقط مرا فقير نكن زيرا مي‌خواهم داشته باشم و به فقرا كمك كنم. حضرت رسول مي‌فرمايد؛ براي ازدواج بايد كسي را انتخاب كنم كه علاوه بر ميل شخصي آينده ترويج دين را هم تامين كند. كسي كه كسب و كار راه مي‌اندازد حبيب خدا است. اگر فرهنگ و ظرفيت داشته باشيم ثروت عالي است.

وي اضافه كرد: موفقيت بستگي به زاويه ديد ما دارد. ايراني اگر خودش را نجات دهد آنگاه ايران را نجات داده است. براي ايجاد كسب و كار بايد دل و جرات داشته باشيم. اكثر انسان‌هايي كه كسب و كاري را شروع مي‌كنند دچار شك مي‌شوند اما آنها شكست را به موفقيت تبديل مي‌كنند. امروزه در كشورهاي پيشرفته كارآفريني از سنين كودكي آغاز مي‌شود. اگر خودمان را ذليل بدانيم آنگاه ديگران طبيعت و كائنات هم ما را ذليل خواهد دانست.

اين نويسنده گفت: بايد فكر كردن براي چشم‌انداز آينده و آنچه مي‌خواهيم بشويم را ياد بگيريم. وظيفه ما منطقي فكر كردن و درست تصميم‌گرفتن است. 87 درصد ثروت‌ها و امكانات در ايران در اختيار 10 درصد ايرانيان است و از آن 10 درصد 97 درصد شغل آزاد دارند. بايد آموزش را سرلوحه كار خود قرار داده و با ديگران مشورت كنيد و براي متحول شدن بايد از خودمان شروع كنيم.

فخرالسادات محتمشي‌پور ـ مدير اجرايي انجمن زنان مديره كارآفرين ـ گفت: طرح ملي ترويج فرهنگ كارآفريني، برگزاري سمينار تخصصي با موضوع كارآفريني در وزارتخانه‌هاي مختلف، شناسايي زنان كارآفرين، ايجاد اولين بانك اطلاعات زنان كارآفرين، ايجاد شبكه مجازي زنان كارآفرين و برگزاري نشست‌هاي فصلي با زنان كارآفرين و دانشجويان از جمله فعاليت‌هاي انجمن زنان مدير كارآفرين است.

وي افزود: زنده نگهداشتن چارچوب و مفهوم علمي كارآفريني، كمك به بهبود و اصلاح سياست‌هاي حمايت از زنان كارآفرين، كمك به پيوند منطقي بين كارآفرينان، دولت و بانك‌ها، كمك به ايجاد شبكه‌هاي ارتباطي ميان زنان كارآفرين نيز برخي از اهداف اين انجمن هستند.

رييس هيات مديره زنان پژوهشگر تاريخ اظهار كرد: انگيزه اوليه اعضا، انتقال تجربيات به جوانان است و لازم به ذكر است كه كليه اعضا به صورت داوطلبي فعاليت مي‌كنند. اما متاسفانه از اين ظرفيت به طور كامل بهره‌برداري نمي‌شود. مي‌توان گفت در تهران اطلاعات در مورد كارآفرينان اشباع شده و كمتر از آن استقبال مي‌شود بنابراين سعي مي‌كنيم در مراكز دانشگاهي در استان‌ها فعاليت كنيم. اما ظاهراً عكس اين مساله است و استقبال نمي‌شود و اين دليل بر عدم تمايل دانشجويان نيست بلكه به عدم همت مسوولان و دست اندركاراني برمي‌گردد كه بودجه زيادي در اختيار دارند ولي متاسفانه كارهاي لازم را انجام نمي‌دهند.

وي تصريح كرد: در راستاي توسعه فعاليت‌ها، فراتر از مرزهاي ايران تلاش كرديم. شناسايي زنان كارآفرين خارج از ايران براي ما حائز اهميت است. ما از خانم شمسايي به عنوان يك زن كارآفرين خواستيم تا عضويت افتخاري انجمن را قبول كنند. كارآفريني فرهنگي زنان در ايران براي اولين بار مورد توجه قرار گرفت و توانستيم موارد بسياري را در زمينه‌هاي سينما،‌ تئاتر و رسانه‌هاي گروهي معرفي كنيم. رخشان بني‌اعتماد، پري صابري و مليحه سعيدي در اين راستا طرح‌هاي خود را معرفي كردند براي اولين بار موضوع زن، فرهنگ و كارآفريني با يكديگر ارتباط برقرار كردند. اين انجمن به برگزاري همايش و دوره‌هاي آموزشي نيز مي‌پردازد.

محتشمي پور در پايان گفت: ترويج زير پا گذاشتن منافع شخصي در جهت اهميت به منافع جمعي و انديشيدن به آينده ايران براي انجمن حائز اهميت است. اميدواريم شاهد حضور كارآفرينان جوان و نوكارآفرينان در اين انجمن باشيم و رخوت و سستي را كه در بخشي از جامعه جوان وجود دارد از بين ببريم.

مهري جواد زاده، كارآفرين و مدير عامل شركت‌ صادراتي صنعتي و معدني سپهر نيز اظهار كرد: كارآفرين كسي است كه مي‌خواهد در اين دنيا از خودش اثري باقي بگذارد. براي راضي بودن از خود نياز نيست كه دست به كارهاي خارق‌العاده بزنيم. كارآفرين به دنبال ارائه خدمت و سرويس به ديگران براي حل مشكلات آنها است.

جوادزاده افزود: به نظر من بايد حمايت از كارآفرينان را به صورت محله‌اي انجام داد زيرا افراد يك محل در صورت شناخت مشخصي كارآفرين مي‌توانند از او حمايت كنند. مهمترين عاملي كه يك كارآفرين بايد روي آن حساب كند بازار فروش است. كارآفرين بايد با مردم ارتباط برقرار كند و بررسي كند به چه وسايل و امكاناتي نياز دارند.

وي در پايان گفت: نحوه سياست‌گذاري و نحوه ارائه محصول به بازار سوالاتي است كه كارآفرين همراه با پيشرفت كارش بايد به آنها توجه كند. بزرگترين هنر كارآفرين اين است كه در كوتاه‌ترين مدت بيشترين تعداد مشتري دائم و وفادار را جذب كند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 357]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن