تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815667189




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«ابوالحسن داوودي» در گفت‌وگو با فارس: تعريف قانونمند توليد و توزيع فيلم را دنبال مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: «ابوالحسن داوودي» در گفت‌وگو با فارس: تعريف قانونمند توليد و توزيع فيلم را دنبال مي‌كنيم
خبرگزاري فارس: رييس شوراي مركزي مجمع فيلمسازان مستقل سينماي ايران گفت: متاسفانه عده‌اي اين شبهه را به وجود آورده‌اند كه جدا شدن دو مقوله توليد و توزيع به معني از بين رفتن دفاتر است، در حالي كه بحث اصلي ما تعريف درست و قانونمند توليد و توزيع فيلم در ايران است.


ابوالحسن داوودي در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس در مورد برنامه‌هاي «مجمع فيلمسازان مستقل سينماي ايران» كه وي به رياست آن برگزيده شده است، گفت: ما براي اين انجمن برنامه‌هاي زيادي داريم كه به تدريج اعلام خواهد شد، اما يكي از مواردي كه در اين انجمن دنبال مي‌شود جداشدن مراحل توليد و توزيع فيلم از يكديگر است.
وي تصريح كرد: يكي از موضوعات مورد توجه مجمع اين بود كه تشكل تهيه كننده- كارگردانان نظراتي در مورد جريان توليد و توزيع فيلم داشتند كه از برنامه‌هاي مورد توجه آْنها است. به نظر ما بايد فن‌آوري‌هاي روز و سيستم اداري جديد در سيستم‌هاي توزيع فيلم ايران به وجود بيايد كه اين موضوع با چشم‌انداز فعلي ما از سينما فاصله زيادي دارد.
اين كارگردان-تهيه‌كننده گفت: برنامه‌ريزي‌هاي زيادي براي اين موضوع داريم كه مهم‌ترين آن استقلال توليد و توزيع فيلم از يكديگر است كه اين امر باعث مي‌شود خبرگان هر دو فن تخصص‌هاي خود را با شرايط امروز سينماي ايران و جهان تطبيق دهند و روند توليد و پخش در سينماي ايران به‌‌گونه‌اي روزآمد شود كه شرايط سينماي ايران را به شرايط مطلوب نزديك كند.

سيستم فعلي پخش در سينماي ايران شبيه سيستم كشاورزي سنتي است
----------------------------------------------------------------------------------------------
داوودي در مثالي گفت: سيستم فعلي پخش در سينماي ايران مانند زمين‌هاي كوچك و متعددي است كه در يك سيستم كشاورزي سنتي كنار هم قرار دارند و در هر كدام محصولي كاشته مي‌شود. نمي‌توان با اين روش، تكنولوژي را وارد كار كرد اما وقتي زمين‌ها يكپارچه شود، مي‌توان با كشاورزي مكانيزه، محصول بيشتري برداشت.
وي افزود: در سينماي ايران نيز، سيستم توزيع، سيستمي خدماتي و تخصصي است و بسياري از كساني كه در اين سيستم، مشغول كار هستند، تبحر زيادي در اين زمينه دارند، اما به علت نبود فضاي كار و شرايط مناسب و عدم ارتباط اين سيستم توزيع با برنامه‌ريزي‌هاي درست و دراز مدت، اين افراد نمي‌توانند از تخصص خود به خوبي استفاده كنند و اين موضوع نگراني‌هايي را براي سينماي ايران به وجود مي‌آورد.
داوودي با تاكيد بر اينكه منظور از جدا شدن توليد و توزيع، جدا شدن دفاتر اين كارها نيست، گفت: متاسفانه عده‌اي كه از درآميختگي اين دو حرفه، منافع انحصاري خود را مي‌جويند،اين شبهه را در اذهان به وجود آورده‌اند كه جدا شدن دو مقوله توليد و توزيع فيلم به معني از بين رفتن دفاتر و از هم‌ پاشيده شدن نظام فعلي توليد و توزيع است، در حالي كه بحث اصلي ما تعريف درست توليد و توزيع فيلم در ايران است. وقتي در امر توليد و توزيع قانونمندي وجود داشته باشد اينگونه مي‌توان گفت كه ما به هدف خود در اين زمينه رسيده‌ايم.

شوراي عالي تهيه كنندگان، يك تشكل صنفي مادر به حساب مي‌آيد
-------------------------------------------------------------------------------
داودي در پاسخ به سوالي در مورد تعامل مجمع فيلم‌سازان مستقل سينماي ايران با شوراي‌عالي تهيه‌كنندگان گفت: شوراي عالي تهيه‌كنندگان،‌يك تشكل صنفي مادر به حساب مي‌آيد و مجمع هم به عنوان يك فراكسيون در اين شورا نمايندگان خود را دارد كه ارتباط خوبي هم با شورا وهم ديگر فراكسيون‌ها برقرار كرده است.
به گزارش فارس، «كيومرث پوراحمد» صبح امروز در پي تماس خبرنگار فارس، اعلام كرد: ديروز و در اولين جلسه‌ شوراي مركزي «مجمع فيلمسازان مستقل سينماي ايران» كه پس از برگزاري مجمع عمومي خانه سينما تشكيل شد، ابوالحسن داوودي به عنوان رييس شوراي مركزي اين مجمع انتخاب شد.
وي افزود: همچنين عزيزالله حميدنژاد نايب رييس مجمع و كيومرث پوراحمد نيز به عنوان سخنگو در اين مجمع انتخاب شدند.
عليرضا داوودنژاد، مهدي فخيم‌زاده، مجيد قاري‌زاده و سيامك شايقي اعضاي شوراي مركزي ، پرويز شهبازي و مهرداد فريد اعضاي علي‌البدل، نادر مقدم و منوچهر مصيري به عنوان بازرس و مجيد قاري‌زاده به عنوان خزانه‌دار اين مجمع انتخاب شدند.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن