تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815737636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش مفصل واشنگتن پست از توافقنامه عراق و آمريكا: عراقي‌‌ها خواسته‌هاي آمريكا در توافقنامه امنيتي را ادامه اشغال مي‌دانند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش مفصل واشنگتن پست از توافقنامه عراق و آمريكا: عراقي‌‌ها خواسته‌هاي آمريكا در توافقنامه امنيتي را ادامه اشغال مي‌دانند
خبرگزاري فارس: يك روزنامه آمريكايي در گزارشي به بررسي مباحثات تند جاري درباره توافقنامه امنيتي پرداخت و نوشت: سياستمداران عراقي خواسته‌هاي آمريكا براي حفظ نامحدود 60 پايگاه در اين كشور را محكوم كردند.


به گزارش فارس، واشنگتن پست در گزارش امروز خود نوشت: «مقامات ارشد عراقي خواستار كاهش نقش نظامي آمريكا در اين كشور بعد از پايان يافتن مجوز سازمان ملل متحد براي حضور نيروهاي آمريكايي در انتهاي سال جاري ميلادي هستند. مقامات دولتي كه از موفقيت‌هاي اخير نظامي عراقي‌ها در اين كشور دلگرم شده‌اند عنوان كردند كه آمريكا بايد موافقت كند نيروهاي آن تا زماني كه عراقي‌ها خواستار كمك آنها نشده باشند، در پايگاه‌هاي نظامي محدود باشند.»
به نوشته اين روزنامه، حتي برخي از عراقي‌ها مي‌گويند كه عراق بدون حضور نظاميان آمريكايي در وضعيت بهتري قرار خواهد داشت.
"سامي العسكري" يكي از سياستمداران برجسته در كميته روابط خارجي مجلس عراق و از نزديكان نوري مالكي گفت: «آمريكايي‌ها درخواست‌هايي دارند كه عراق را مستعمره مي‌كند. نمي‌توانيم با اين امر موافقت كنيم. مردم از ما انتظار دارد بايد با نيروهاي آمريكايي خداحافظي كنيم و به آنها بگوييم "ديگر نيازي به شما نداريم".»
به نوشته اين روزنامه، نارضايتي‌ها در عراق در شرايطي مطرح مي‌شود كه كنگره نيز درباره روند مذاكرات بطور فزاينده‌اي نگران است. قرار است در مذاكرات توافقنامه وضعيت نيروها (سوفا) تدوين شده و حقوق قضايي و ديگر مسئوليت‌هاي اين نيروها در عراق تعيين شده و "چارچوب امنيتي" رابطه سياسي و نظامي بين دو كشور تدوين گردد.
قانونگذاران ارشد هر دو كشور خواستار اطلاعات بهتر شده و اصرارهاي دولت بوش درباره اين كه نيازي به تصويب اين توافق در كنگره نيست را زير سوال برده‌اند.
به نوشته اين روزنامه، در عراق تمايلات براي مدنظر قرار دادن درخواست‌ها براي خروج نيروهاي آمريكايي نشان دهنده تغيير عمده در اعضاي دولت تحت حمايت آمريكا در عراق است.
اين روزنامه با اشاره به سفر مالكي به تهران و توصيه مقام معظم رهبري به وي درباره رد توافقنامه بلندمدت امنيتي با آمريكا افزود: «ناكامي در حصول توافق در سال جاري كه حضور آتي نيروهاي آمريكايي در عراق را مجاز اعلام كند براي دولت بوش يك ناكامي راهبردي خواهد بود كه حضور خود در اين كشور را براي برقراري ثبات عراق ضروري مي‌داند. با نبود اين توافقنامه و با پايان يافتن مهلت سازمان ملل، نيروهاي آمريكايي اساس قانوني براي ادامه حضور در عراق نخواهند داشت.»
واشنگتن پست به نقل از سياستمداران آمريكايي گزارش داد كه بوش در روزهاي اخير در اين باره با نوري مالكي بطور مستقيم تماس برقرار كرده و از وي خواسته تيم مذاكره كننده عراق انعطاف بيشتري از خود نشان دهند.
بنا بر اين گزارش، مقامات آمريكايي اوايل هفته پيش‌نويسي را توزيع كردند كه در آن بسياري از درخواست‌هاي جنجال‌برانگيز حذف شده بود. به گفته قانونگذاران عراقي اين امر به اين اميد صورت گرفت تا شايد اين توافق منعقد گردد.
با اين حال "ديويد ساترفيلد" مشاور ارشد وزارت خارجه آمريكا در امور عراق عنوان كرد مطمئن است توافقنامه مذكور در ماه ژوئيه نهايي مي‌شود.
به نوشته واشنگتن پست، مقامات آمريكايي از اظهارنظر علني درباره مفاد اين توافقنامه خودداري مي‌كنند اما سياستمداران عراقي در توصيفات خود درباره اين گفت‌وگوها روشن‌تر عمل كرده و باعث بروز خشم مردمي درباره اين خواسته‌هاي آمريكا در طيف گسترده سياسي و مردمي شدند چرا كه آنها اين توافقنامه را ادامه اشغال كشور مي‌دانند.
اين روزنامه به نقل "حيدر العبادي" يكي از اعضاي پارلماني حزب‌الدعوه نوشت: «آنچه آمريكا مي‌خواهد اين است كه وضعيت كنوني را حفظ كرده و مقررات آن را در يك توافقنامه بياورد. آنچه ما مي‌خواهيم رعايت استقلال عراق است. امضاي توافقنامه به معني اين امر خواهد بود كه دولت عراق با رضايت خود استقلال و حاكميت خود را به آمريكايي‌ها ارايه مي‌كند و اين امر اتفاق نخواهد افتاد.»
به نوشته اين روزنامه، مقامات عراقي در تلاش هستند دو سند مربوط به توافقنامه وضعيت نيروها (سوفا) و سند مربوط به "چارچوب راهبردي امنيتي" را به صورت يك سند واحد به مجلس ارايه كنند.
انتهاي پيام/.
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن