تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815216936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفت و گو با فارس اعلام شد؛ برگزيدگان «جشنواره كتابخانه‌هاي خانگي» فردا تنديس و ديپلم‌افتخار مي‌گيرند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در گفت و گو با فارس اعلام شد؛ برگزيدگان «جشنواره كتابخانه‌هاي خانگي» فردا تنديس و ديپلم‌افتخار مي‌گيرند
خبرگزاري فارس: دبير دومين جشنواره كتابخانه‌هاي خانگي گفت:فردا اين جشنواره با قدرداني از برگزيدگان ده كتابخانه برتر و فعال مردمي، به كار خود پايان مي‌دهد.


شهرام اقبال‌زاده سخنگوي انجمن نويسندگان كودك و نوجوان به‌عنوان مجري برگزاركننده اين جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار ادبي فارس، گفت: هدف از برگزاري اين جشنواره به نوعي تشويق و ترغيب كتاب‌خواني و به نوعي دست مريزاد گفتن و حمايت از كساني است كه خودشان با بودجه شخصي كتابخانه ايجاد كردند و بي‌چشمداشت، در اختيار همسايه‌ها و دوستان خود قرار دادند.
وي درباره تفاوت‌هاي نخستين دوره جشنواره كتابخانه‌هاي خانگي با دوره دوم آن، اظهار داشت: دوره اول فقط تهران را دربرمي‌گرفت و اين دوره به‌صورت سراسري برگزار شد.
سخنگوي انجمن نويسندگان كودك و نوجوان اظهار اميدواري كرد كه با تدوام اين جشنواره در وضعيت كنوني كه خيلي كتابخواني رونق ندارد، بتوانيم ديگران را هم به كتابخواني تشويق كنيم و اين جشنواره، بيش از اينكه اهدافش مادي باشد، معنوي است.
علي خاكبازان دبير دومين دوره جشنواره كتابخانه‌هاي خانگي نير در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، درباره مهمانان حاضر در مراسم اختتاميه بيان داشت: ما 500 كارت دعوت را براي مسئولان، نويسندگان، مترجمان و ديگران ارسال كرده‌ايم. وظيفه ما دعوت كردن است و اينكه مهمانان به مراسم مي‌آيند يا خير، از اختيار ما خارج است.
وي تصريح كرد: در اين ميان از چهره‌هايي چون محمدحسين صفار هرندي وزير ارشاد، محسن پرويز معاون فرهنگي وزير ارشاد، محمدباقر قاليباف شهردار تهران و احمد مسجدجامعي و مهدي چمران از اعضاي شوراي شهر تهران و نويسندگاني چون هوشنگ مرادي‌كرماني و بسياري ديگر، دعوت كرده‌ايم.
دبير دومين دوره جشنواره كتابخانه‌هاي خانگي درباره جوايز 10 برگزيده جشنواره، عنوان كرد: به 10 نفر برگزيده تنديس و ديپلم افتخار اهدا مي‌شود، ضمن اينكه وزارت ارشاد قول داده به همه كساني‌كه در جشنواره شركت كردند، كارت الكترونيك قابل شارژ بدهد.
وي تصريح كرد: البته اهداي كارت شارژ، مراحلي دارد، از جمله اينكه بايد مشخصات افراد داده شود و به تأييد انجمن نويسندگان كودك و نوجوان برسد. پس طبيعي است كه به‌دليل طي شدن اين فرآيند، نمي‌توانيم در مراسم فردا اين كار را صورت دهيم.
خاكبازان ادامه داد: با ناشران متعددي هم صحبت كرده‌ايم و تا آنجا كه بتوانيم، در طول سال براي آن‌ها كتاب ارسال مي‌كنيم. انجمن ناشران كتاب كودك هم اين قول را داده است و ارشاد هم در دوره قبل كمك‌هايي در اين زمينه كرد.
وي با بيان اينكه براي برگزاري دومين دوره جشنواره كتابخانه‌هاي خانگي 4 ماه به‌طور متمركز كار كرديم، اذعان داشت: به دليل مشكلات مالي نتوانستيم فراخوان دهيم، ولي از طريق روزنامه‌ها و خبرگزاري‌ها خبر برگزاري جشنواره را اعلام كرديم.
دبير دومين دوره جشنواره كتابخانه‌هاي خانگي درباره داوري جشنواره گفت: شوراي سياست‌گذاري متشكل از فرهاد حسن‌زاده دبير دوره اول، فاطمه زماني، علي اصغر حيدرآبادي، فرمهر منجزي و خودم (علي خاكبازان) داوران را انتخاب كردند و داوري طي دو مرحله انجام شد.
خاكبازان از داوران نامي نبرد، ولي اذعان داشت كه برخي از اعضاي شوراي سياست‌گذاري از داوران نيز بوده‌اند.
وي درباره ملاك‌هاي داوري گفت: تعداد كتاب‌هاي كتابخانه، طبف دربرگيري گروه‌هاي سني مختلف، قدمت كتابخانه و تعداد اعضا همگي دخيل بودند؛ ولي يكي از مهم‌ترين معيارهاي ما دورافتادگي آن كتابخانه بود كه در كدام روستا به ساكنان آنجا خدمات مي‌دهد.
در اين دوره از جشنواره كتابخانه‌هاي خانگي، 73 كتابخانه از سراسر كشور شركت كرده‌اند كه هيچ يك از برگزيدگان تهراني نيستند.
در نخستين دوره جشنواره كتابخانه‌هاي خانگي كه پنج سال پيش برگزار شده بود 163 كتابخانه خانگي در كل كشور شناسايي شدند.
مجري اين جشنواره، انجمن نويسندگان كودك و نوجوان است كه تلاش مي‌كند بهترين كتابخانه‌هايي را كه به شكل خودجوش و مردمي در خانواده‌ها، روستاها و حتي مجتمع‌هاي مسكوني ايجاد شده، انتخاب كند.
مراسم پاياني دومين جشنواره كتابخانه‌هاي خانگي روز پنجشنبه 23 خرداد از ساعت 17 تا 19 در سينما كانون واقع در خيابان وزرا (خالد اسلامبولي) برگزار مي‌شود.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 245]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن