تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815279145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده مجلس: بزرگداشت آيت‌الله فاضل لنكراني، تجليل از علم و عالم است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نماينده مجلس: بزرگداشت آيت‌الله فاضل لنكراني، تجليل از علم و عالم است
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: بزرگداشت و برپائي سالگرد ارتحال مرجع عاليقدر آيت الله فاضل لنكراني در واقع تجليل از علم و عالم است.

حجت‌الاسلام و المسلمين "سيدرضا اكرمي" شامگاه سه شنبه در مراسم اولين سالگرد ارتحال آيت الله حاج شيخ "محمد فاضل لنكراني" در مسجد جامع گرگان افزود: ايشان در مدت ‪ ۷۶‬سال از سن خود در واقع ‪ ۷۰‬سال دنبال تحصيل و علم بوده است و بايد از ايشان تجليل و يادشان گرامي داشته شود.

به گفته وي، با برپائي چنين مراسمي در رثاي اين بزرگان در واقع مردم را به سمت علم، عالم بودن، تعليم و تعلم تشويق مي‌كنيم.

وي تصريح كرد: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي خوشبختانه مساله تدريس و تعلم در كشور ما رشد خوبي داشت و بايد بدانيم كه ايراني استعداد خوبي دارد، امكانات مناسبي هم دارد، اما بايد از آنها استفاده بهينه ببرد.

وي ادامه داد: امروز توسعه يعني پول، مواد اوليه و انسان كه نقش اول را دارد و تا زماني كه انسان دانا و باسواد نباشد نمي‌تواند از پول و مواداوليه در راستاي توسعه استفاده كند.

عضو كميسيون فرهنگي اجتماعي مجلس هشتم در ادامه گفت: ايران در فناوري هسته‌اي ‪ ۲‬كار مهم شامل بومي بودن و ارزان بودن را انجام داد و به خود متكي بود و اگر پول و نقدينگي كشور به سمت توليد برود بدون شك تورم افت مي كند، مشكل بيكاري حل مي‌شود و مفاسد نيز كاهش مي‌يابد.

اكرمي همچنين افزود: تجليل از شخصيتهائي چون مرحوم فاضل لنكراني در واقع تجليل از مرجعيت، ديانت و عالم است و با اين گونه مراسم به آمريكا و اسرائيل نشان مي‌دهيم كه ما سرمايه‌هاي انساني، علما و دانشمنداني اين چنيني داريم كه مي‌توانند جلوي شما ايستادگي كنند.

وي در بخشي ديگر از سخنان خود به شخصيت والاي حضرت زهرا (س) اشاره كرد و گفت: ما بايد آن بانوي بزگوار را بشناسيم و ايشان را به ديگران بشناسانيم و تا آنجا كه در توان داريم به وي از منظر عرفان، اخلاق، اعتقادات و مسائلي از اين قبيل نزديك و نزديكتر شويم.

به گفته اكرمي، ما بايد زهرا (س) را به عنوان يك شخصيت فكري بشناسيم و بدانيم كه ايشان هميشه اول براي ديگران دعا مي‌كرد و سپس براي خود دعا مي نمود و اگر در واقع اين فكر در دنيا مطرح شود بسياري از مشكلات و گرفتاري‌هاي جامعه حل مي‌شود.

نماينده مردم تهران در مجلس در بخشي ديگر از سخنان خود بر مساله اسلام- شناسي، اتحاد در راستاي قبول داشتن قرآن، نظام، قانون و رهبري تاكيد كرد و گفت: اگر مي‌خواهيم گراني، تورم در جامعه نباشد، بيكاري كاهش يابد و شرايط اشتغال ايجاد شود، دولت، مجلس و مردم بايد با هم كار كنند.

اكرمي يادآور شد: مردم بايد از مجلس و دولت حمايت كنيد وازآنان بخواهند تا كار را در شرايط قانوني انجام دهند، زيرا ما امروز مشكل قانون در جامعه نداريم بلكه ما مشكل عمل به قانون به صورت سليقه‌اي است كه در جامعه مشاهده مي‌شود.

وي همچنين اظهار داشت: با توجه به اين كه ‪ ۵‬ماه بيشتر به انتخابات رياست جمهوري در آمريكا نمانده است، بوش بخاطر رسوائي‌هاي خود بنا دارد اقدامات و غلط كاري‌هائي انجام دهد، كه اگر مجلس، دولت و مردم مصمم، قاطع، هوشيار، بيدار، دانا و توانا باشند و خود را آماده ايثار و فداكاري كنند، دشمن نمي‌تواند كاري كند.

مراسم اولين سالگرد ارتحال مرجع عاليقدر حضرت آيت الله حاج شيخ "محمد فاضل لنكراني" از سوي نماينده ولي فقيه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با حضور مسوولان استاني و شهرستاني، مردم گرگان و آيت‌الله "محمدجواد فاضل لنكراني" فرزند مرحوم فاضل لنكراني در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد.
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 284]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن