تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815566542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سانحه هوايي در سودان دها كشته برجاي گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سانحه هوايي در سودان دها كشته برجاي گذاشت


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - حوادث

يك هواپيماي ايرباس سودان حامل 214 سرنشين پس از فرود در فرودگاه اصلي خارطوم، پايتخت سودان، دچار سانحه و طعمه حريق شد كه بر اثر اين حادثه دهها تن كشده شدند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مقامات رسمي سودان اعلام كردند: بيش از 100 تن پيش از آن كه شعله‌هاي آتش هواپيماي سانحه ديده را در بر گيرد از درون هواپيما گريختد.

گزارشگر آسوشيتدپرس در محل حادثه گفت: به نظر مي‌رسد اين هواپيماي خطوط هوايي سودان پس از فرود در فرودگاه بين‌المللي خارطوم پايتخت سودان از باند پرواز خارج شده و پس از شنيده شدن صداي چندين انفجار شديد، شعله‌هاي آتش در هواپيما شدت و آن را در بر گرفته است.

شعله‌هاي مهيب آتش كه بدنه هواپيمايي ايرباس اي310 سودان را در ماموران آتش نشاني با پاشيدن آب براي فرونشاندن آتش تلاش مي‌كردند و در حالي كه ماشينهاي آتش نشاني و آمبولانس به صحنه وقوع حادثه سرازير شده بودند از ورود رسانه‌ها به محل جلوگيري شد.

مقامات رسمي نيروي هوايي مسافري سودان اعلام كرد: 103 مسافر و 11 خدمه پرواز سالم هستند و عده‌اي بنزين از گريختن از صحنه حادثه به كمك خدمه پرواز، مستقيما به خانه هايشان رفته‌اند، اكثر سرنشينان اين هواپيما سوداني بوده‌اند.

آمار متفاوتي در خصوص تلفات اين سانحه وجود دارد، تلويزيون دولتي آمار اوليه كشته شدگان را 100 نفر اعلام كرد در حالي كه مقامات ساعتي بعد تعداد تلفات را دهها تن ذكر و آمار دقيقي به دست ندادند.

محمد الحسن آل آمين، معاون مجلس سودان، گفت: حدود 30 نفر كشته شده‌اند اين در حاليست كه محمد عبدالمجيد الطايب ، سخنگوي پليس گفت: اجساد 23 نفر به سردخانه انتقال يافته است.

الطايب مي‌گويد: عده‌اي از مسافران مفقود شده‌اند كه ممكن است هنوز در درون هواپيما باشند و آن را ترك كرده و مقامات مسوول را مطلع نكرده‌اند.

يكي از مسافران در فرودگاه سودان به تلويزيون اين كشور گفت: هواپيما چند دقيقه پس از فرود سخت و نامناسب بر باند پرواز، به شدت آسيب ديد و بال راست آن آتش گرفت.

ايلين يانگ ، هواشناس يك مركز هواشناسي خصوصي كه مقر آن را در سانفرانسيسكو قرار دارد ، مي‌گويد: يك تند باد شني با سرعت 20 مايل در ساعت حدود ساعت 14 تا 15 به وقت محلي منطقه را فرا گرفته بوده و هنگام وقوع حادثه يعني حدود ساعت 21 يك توفان تندري نيز رخ داده است.

مقامات سوداني مي گويند اين هواپيما ساعاتي قبل نيز تلاش كرده بود در فرودگاه خارطوم به زمين بنشيند اما به دليل طوفان شن و باران سنگين موفق به اين كار نشده بود.

در نتيجه، براي فرود اضطراري به فرودگاه شهر پورت سودان، در ساحل درياي سرخ، هدايت شد اما بعدا دوباره براي فرود در فرودگاه خارطوم عازم اين شهر شد.

محمد نجيب، رييس پليس سودان، گفت: وضعيت جوي نامساعد سبب سانحه در هنگام فرود شده و آتش گرفتن هواپيما شده است.

يوسف ابراهيم، رييس فرودگاه خارطوم مي‌گويد: يكي از موتورهاي هواپيما آتش گرفته و در نتيجه آن شعله‌هاي آتش همه هواپيما را فرا گرفته است.

وي دليل اين سانحه را مشكلات فني دانسته و جزئيات بيشتري ذكر نكرد.

دليل اين سانحه هنوز كاملا مشخص نشده و نظرات تفاوتي در اين خصوص وجود دارد.

رقيب عبدالطيف، رييس دفتر خطوط هوايي سودان در دمشق سوريه گفت: هواپيماي مذكور كه 7 ماه پيش به خطوط ملي سودان افزوده شده است، پس برخاستن از فرودگاه دمشق در عمان و اردن توقف كرده و 34 مسافر ديگر سوار اين هواپيما شده‌اند.

همچنين سفير سودان در واشنگتن گفت: به دليل وضعيت توفاني هوا، هواپيماي سانحه ديده در فرودگاه پورت سودان در امتداد درياي سرخ توقف كرده و پس از سوار كردن 35 مسافر سوخت‌گيري عازم خارطوم شده است.

يكي از اعضاي پارلمان سودان كه مسافر هواپيما بود به تلويزيون الجزيره گفته است كه آتش در موتور راست شروع شد و به سرعت به ساير قسمت هاي هواپيما سرايت كرد.

وي گفت خدمه هواپيما مسافران را به سوي درهاي خروج اضطراري هواپيما هدايت كردند.

شاهدان عيني گفتند كه سرسره هاي اضطراري هواپيما باز شد و برخي مسافران موفق به فرار شدند.

يكي از مسافران كه بدون آسيب موفق به خروج از هواپيما شده بود به تلويزيون سودان گفت: "بازماندگان توسط پليس درحال انتقال به بيمارستان هستند و در بيمارستان به خوبي از آنها مراقبت مي شود."

گفته مي شود كه اكثر سرنشينان هواپيما شهروندان سودان بوده اند.

وضعيت ايمني هواپيمايي سودان بسيار ضعيف بوده و مواردي همچون سانحه هوايي ماه جولاي سال 2003 ميلادي در پرونده آن ديده مي‌شود طي حادثه سال 2003 ميلادي يك فروند هواپيماي بوئينگ 737 خطوط هوايي سودان در مسير خود از پورت سودان به خارطوم كمي پس از برخاستن از باند دچار سانحه و در 115 سرنشين هواپيما كشته شدند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 320]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن