تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813246997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش شهريه مدارس، تحصيل را خاص طبقات مرفه مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: افزايش شهريه مدارس، تحصيل را خاص طبقات مرفه مي كند
با ادامه روند موجود در افزايش نرخ شهريه هاي مراكز آموزشي غير انتفاعي در آينده‌اي نه چندان دور مدارس به شكل طبقاتي شده و فقط فرزندان افراد برخوردار(ثروتمند) امكان ادامه تحصيل را پيدا مي‌كنند.


اسداله عباسي نماينده مجلس هشتم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي برنا، با بيان اينكه برطبق قانون اساسي آموزش و پرورش در كشور بايد رايگان باشد، گفت: در تصميم خانواده ها براي گذاشتن فرزندانشان در مدارس دولتي يا غير دولتي نمي توان دخالت كرد.

وي با بيان اينكه مدارس غيرانتفاعي با مشاركت هاي مردمي و سرمايه گذاري بخش خصوصي فعاليت مي كند، خاطر نشان كرد: براساس اساسنامه موسسان مدارس غيردولتي كه در سال‌جاري در كميسيون آموزش و تحقيقات نهايي شده است سرمايه گذاري مردم در اين مدارس ساماندهي مي شود.

عباسي ابراز داشت: تعيين شهريه مدارس غيرانتفاعي براساس موقعيت جغرافيايي محل سكونت تعيين شده و در شوراي آموزش و پرورش اين قيمت بررسي مي شود و بعد از تاييد نهايي در بعضي از مناطق كلان شهر تهران، مدارس غير انتفاعي را تاسيس مي كنند.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: هزينه ها و موقعيت اجتماعي مدارس غيرانتفاعي باعث افزايش در شهريه ها مي شود.

وي تصريح كرد: شهريه مدارس غير انتفاعي در حد معقول خدشه اي به نظام تعليم و تربيت وارد نمي كند اما در صورتي كه ساير هزينه ها مانند اياب و ذهاب، تغذيه، ناهار و برنامه هاي فوق برنامه باعث دو برابر شدن شهريه ها باشد در آينده اي نه چندان دور مدارس به شكل طبقاتي شده و فقط فرزندان افراد برخوردار(ثروتمند) امكان ادامه تحصيل را پيدا مي كنند.

وي افزود: در صورتي كه مدارس دولتي تقويت نشده و با مدارس غير انتفاعي رقابت نكنند كل نظام آموزش كشور زير سوال قرار مي گيرد.

نمايند مردم در خانه ملت بيان كرد: ارائه نوع كيفيت آموزش در دو نظام دولتي و غير انتفاعي باعث ايجاد موازنه منفي و در نهايت آسيب هاي بسيار جدي به نظام آموزشي وارد مي كند.

عباسي ادامه داد: مدارس دولتي از نظر آموزشي بايد با مدارس غير انتفاعي به رقابت بپردازند.

وي با اشاره به اينكه مدارس نمونه دولتي كه با شهريه مردم اداره مي‌شد باعث رقابت بين مدارس دولتي و غير دولتي بود و از بار منفي آن كاسته شده و تعليم و تربيت در مسير خودش قرار مي گرفت، ادامه داد: بسياري از كرسي هاي دانشگاهي بوسيله دانش آموزان مدارس دولتي اشغال مي شوند و مدارس غير انتفاعي بيشتر تبليغات دارند.

وي خاطرنشان كرد: دانش آموزان مدارس غير انتفاعي خود را تافته جدا بافته از ديگران محصلان مي دانند.

عباسي در پايان گفت: آموزش و پرورش براي كاهش بار منفي فاصله بين مدارس دولتي و غير انتفاعي بايد برنامه منسجمي را ارائه كند.
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 302]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن