تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815476557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير جهاد كشاورزي خبر دادآيين نامه نظام صنفي مشاغل كشاورزي تصويب شد


واضح آرشیو وب فارسی:موج: وزير جهاد كشاورزي خبر دادآيين نامه نظام صنفي مشاغل كشاورزي تصويب شد
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد اجتماعي وزير جهاد كشاورزي از تصويب آيين نامه نظام صنفي مشاغل كشاورزي خبر داد و گفت: ابلاغ اين آيين نامه در روز گذشته به عنوان مصوبه دولت از ورود افراد بدون نقش و دلالان به بخش كشاورزي جلوگيري مي كند.


به گزارش خبرنگار موج؛ محمدرضا اسكندري وزير جهاد كشاورزي امروز در مراسم معرفي 100 نفر از توليدكنندگان برتر بخش كشاورزي در سال 87 با بيان اين كه توليدكنندگان برتر بخش كشاورزي مصداق كلمه " ما مي توانيم" هستند، اظهارداشت: در حال حاضرميانگين توليد محصولات مختلف دركشور با عملكرد توليدكنندگان برتر فاصله زيادي دارد كه اين اختلاف بايد با فعاليتهاي ترويجي و تحقيقي كاهش يابد.
وي افزود: استفاده از ظرفيت هاي موجود در بخش كشاورزي به منظور افزايش بهره وري امري ضروري است.
وزيرجهاد كشاورزي تصريح كرد: اگرطي سالهاي اخير يافته هاي علمي به مزارع منتقل ميشد، ميانگين عملكرد محصولات كشاورزي از ارقام كنوني بالاتر بود.
اسكندري با اشاره به وجود چهار ميليون و 300 هزار بهره بردار در بخش كشاورزي بيان كرد: اگر عملكرد توليدات نيمي از اين تعداد به اندازه نصف عملكرد توليدكنندگان نمونه بود، هم اكنون ميزان توليدات بخش كشاورزي به بيش از 300 ميليون تن افزايش مي يافت.
وي حضور محققين و مروجين را درمزارع ضروري دانست و گفت: اين امر موجب بكارگيري توصيه هاي علمي و فني توسط كشاورزان و در نتيجه افزايش عملكرد محصولات كشاورزي مي شود.
اسكندري با بيان اين كه تاكنون از فرصت هاي موجود در بخش كشاورزي به خوبي استفاده نشده است، افزود: اگر دانش و تكنولوژي موجود دركشور به مزارع منتقل شود، خشكسالي سال جاري خسارت قابل توجهي به بخش وارد نخواهد كرد.
وزيرجهاد كشاورزي ميانگين بهره وري آبياري در كشور را 40 درصد اعلام كرد و گفت: در حال حاضر فقط 15 درصد از آبهاي سطحي موجود در كشور استحصال مي شود . همچنين اصلاح سيستمهاي آبياري موجب افزايش بهره وري آب در بخش كشاورزي مي شود.
به گفته وي، هم اكنون فقط 700 هزارهكتار از اراضي كشاورزي كشور تحت پوشش سيستم آبياري تحت فشار هستند كه 210 هزار هكتار از اين ميزان طي دو سال اخير انجام شده است.
اسكندري خاطرنشان كرد: بكارگيري سيستمهاي هوشمند در باغات و مزارع با هزينه كم مي تواند از وارد شدن خسارات سنگين به توليدكنندگان جلوگيري كند. ضمن اين كه توسعه كشت فشرده در كشور ضروري است.
وي با اشاره به وقوع سرمازدگي وخشكسالي درسال زراعي 87- 86، خاطرنشان كرد: اين مسائل فرصتي براي بخش كشاورزي است، زيرا خسارات وارد شده به بخش قابل جبران بوده و در صورت استفاده صحيح از امكانات، منابع و دانش موجود مي توان از افزايش خسارت جلوگيري كرد.
وزير جهاد كشاورزي از تصويب آيين نامه نظام صنفي مشاغل كشاورزي خبر داد و گفت: ابلاغ اين آيين نامه در روز گذشته به عنوان مصوبه دولت از ورود افراد بدون نقش و دلالان به بخش كشاورزي جلوگيري مي كند.
وي افزود: بر اساس آيين نامه مذكور پس از اين صدور پروانه تاسيس واحدهاي توليدي كشاورزي توسط بخش غيردولتي انجام خواهد شد.
اسكندري با اشاره به پيش بيني توليد 8 ميليون و 300 هزارتن شير در سال جاري ، خاطرنشان كرد: طبق برنامه ريزي انجام شده واحدهاي جمع آوري شير درسطح كشور گسترش خواهد يافت. همچنين قرار است تشكلها با دريافت تسهيلات ارزان قيمت و كمك هاي بلاعوض نسبت به احداث كارخانه شير در مناطق مختلف اقدام كنند.
به گفته وي، درحال حاضر موافقت اصولي براي احداث كارخانه هاي شير با ظرفيت 32 ميليون تن شير در سال صادرشده است.
اسكندري يادآور شد: هم اكنون شير با كيفيت خوب توسط دامداري ها با قيمت 430 تا 440 تومان به كارخانه توليد فرآورده هاي لبني تحويل داده مي شود، ولي متاسفانه در برخي مواقع كارخانه دار پول دامداران را با تاخير زياد به آنها تحويل مي دهد.
وزيرجهاد كشاورزي تصريح كرد: هم اكنون ازمجموع توليد بيش از 7 ميليون و 600 هزارتن شير دركشورحدود 4 ميليون تن آن وارد كارخانه ها مي شود. همچنين حدوددو ميليون تن از اين ميزان يارانه اي بوده و حدود دو ميليون تن نيز فرآوري و به صورت آزاد فروخته ميشود.
اسكندري تاكيد كرد: اگر كارخانه هاي شير با ظرفيت 40 تا 50 درصد كار كنند، بازهم سودده هستند.
وي از افتتاح 4 هزار و 400 پروژه در هفته جهاد كشاورزي خبر داد و افزود: براي اين تعداد پروژه 300 ميليارد تومان اعتبارات تملك دارايي هزينه شده است. همچنين رونمايي از 30 دستاورد تحقيقاتي، رونمايي از تمبر يادبود چهارفرمانده جهاد كشاورزي و همچنين برگزاري نمايشگاه زنان محقق در بخش كشاورزي از جمله برنامه‌هايي هستند كه در هفته جهاد كشاورزي انجام خواهد شد.
وزير جهاد كشاورزي با اعلام اينكه هر يك از كشاورزان نمونه به همراه يكي از اعضاي خانواده خود به سفر حج عمره با هزينه وزارت جهاد كشاورزي اعزام مي‌شوند، بيان كرد: علاوه بر اين كشاورزان ديپلم و فوق ديپلم با هزينه وزارت جهاد كشاورزي در يك مقطع بالاي تحصيلي و در مراكز جامع علمي كاربردي آموزش مي‌بينند.
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن