تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815510980




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش عملكرد امروز مجلس شوراي اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: گزارش عملكرد امروز مجلس شوراي اسلامي
در برنامه كاري روز سه شنبه مجلس شوراي اسلامي نمايندگان نكا و بهشهر، نماينده مردم فومن و شفت و نماينده مردم فريدن و شادگان نطق پيش از دستور داشتند و تنها دستور كاري مجلس نيز درباره يك فوريت لايحه برداشت از حساب ذخيره ارزي براي جبران خسارت خشكسالي تصويب شد.


احمد علي مقيمي نماينده نكا و بهشهر به عنوان اولين ناطق پيش از دستور جلسه سه شنبه مجلس شوراي اسلامي گفت: اميدوارم گفتمان اصولگرايي دستاورد مباركي باشد تا در مسير كار آمدي با وضع قوانين شفاف روزآمد و معطوف نيازهاي مردم و منفع عمومي شعار مجلس را خدمت، پيشرفت عدالت قرار دهيم.

مقيمي خطاب به رهبر انقلاب اسلامي گفت: هشتمين بهار مجلس شوراي اسلامي سراپا شور و خدمت است تا با نفس رهبر و در راه انقلاب با همكاري قواي سه گانه گام هاي استواري برداريم.

وي اعتماد مردم به نمايندگان را گوهري الهي دانست و از نمايندگان مجلس هشتم درخواست كرد تا لباسشان را به گرد و غبار ظلم ها ، اشرافي گري ها و مطامع دنيا آلوده نكنند و آنان را با خدمت صادقانه و تلاش مجدانه شجره باقيات الصالحات را غرس كنند تا مردم از ميوه هاي آن متنعم شوند.

مقيمي اصلاح اساسنامه مجلس، تعامل با ديگر قوا ، اتخاذ راهكارهاي اصولي و تشكيل كارگروهي با هدف ساماندهي و توجيه فني و كارشناسي فوريت طرح ها و لوايح را به مجلس پيشنهاد كرد.

وي خطاب به رييس جمهور گفت: از آنجا كه عدالت ورزي شعار دولت ماست، بايد به تورم توجه داشت كه به خصوص در بخش مسكن مردم را با مشكلات مواجه كرده است.

مقيمي همچنين افزود: با توجه به ماه هاي پاياني دولت بوش، بررسي عملكرد آمريكا در خاور ميانه حكايت از ناكامي هاي پي در پي آنان دارد. سياست هاي يك جانبه گرايانه و آرزوهاي برباد رفته آنان در منطقه از عوامل حمايت آمريكا از رژيم صهيونيستي است. صداي شكستن پاهاي رژيم صهيونيستي بيش از هر زمان ديگر به گوش مي رسد و در اين شرايط يكي از وزراي اين رژيم سخن از حمله به ايران به ميان آورده است. سران رژيم صهيونيستي در حد و اندازه اي نيستند كه فكر حمله به ايران هم به ذهنشان خطور كند اما در صورت ارتكاب چنين حماقتي بي شك اين رژيم از روي زمين محو خواهد شد.

وي همچنين از لغو قانون آزادي حجاب در تركيه ابراز تأسف كرد و در مورد توافق نامه امنيتي آمريكا با عراق گفت: اين قرارداد تهديد جدي براي مردم عراق و امنيت ملي ما محسوب مي شود اما وجود مرجعيت بزرگ شيعه مانع از تحقق اين توافق نامه خواهد شد.

فلاح آبادي نماينده مردم فومن و شفت نيز به عنوان دومين ناطق پيش از دستور با اشاره به شاخص هاي علمي نوآوري و شكوفايي تصريح كرد: نوآوري در همه عرصه هاي زندگي ما مي تواند گسترش يابد.

وي ادامه داد: در حيطه علم و انديشه با توليد دانش و فرهنگ و تمدن ، در حوزه اقتصاد با كارآفريني و اشتغالزايي، در حوزه فرهنگ با تكيه بر پايه هاي عظيم فرهنگ و تمدن اسلامي ايراني مي توان شكوفايي و نوآوري را همزمان داشت.

نماينده مردم فومن و شفت اولويت مجس هشتم را كنترل پديده هاي اقتصادي چون تورم بيكاري، نابرابري در آمد و ثروت دانست.

نماينده تفت و ميبد نيز به عنوان سومين ناطق پيش از دستور جلسه از هزينه 206 ميليارد توماني غيبت نمايندگان مجلس هفتم خبر داد.

سيد جلال يحيي زاده با تقدير از عملكرد حدادعادل در رياست مجلس هفتم گفت: از اشتباهاتي كه احيانا مرتكب شدم و پاي حساب حداد گذاشته‌اند، معذرت خواهي مي كنم.

نماينده تفت و ميبد ادامه داد: تاكنون هر گاه در مورد نظارت مجلس سخن گفته شده نظارت از مجلس بوده است كه البته امر بسيار مهمي است، ولي در عين حال به نظر مي رسد پيش و بيش از نظارت از مجلس بايد بر مجلس نيز نظارت شود.

وي تصريح كرد: آيا عجيب نيست كه بالاترين جايگاه نظام، تحت نظارت جمعي از فقهاي عادل، در مجلس خبرگان قرار گيرد ولي بر نماينده مجلس، هيچگونه نظارت قانونمندي وجود نداشته باشد؟

يحيي زاده اظهار داشت: فقدان نظم و انضباط ، يكي از مشكلاتي است كه مجلس را به شدت تضعيف كرده است، اين مشكل حتي در مجلس هفتم كه آمده بود تا اين عيب را برطرف كند، به نحو خجالت‌آوري وجود داشت. در 44 ماه از آن دوره، مجموعا 3265 مورد غيبت و 6664 تاخير ديده مي‌شود كه موجب 114 ساعت تاخير در شروع جلسات شد كه طبق محاسبه، خسارت ناشي از آن بالغ بر 206 ميليارد تومان ‌شد.

نماينده مردم تفت و ميبد اظهار داشت: مجلسي كه دقت زيادي صرف بعضي كارهاي جزيي همانند تغيير ساعت به دليل خسارت به بيت‌المال مي‌كند آيا زشت نيست كه خود چند برابر خسارت بزند؟ البته اگر غيبت‌ها و تاخيرهايي كه به عنوان مرخصي تلقي شده اضافه كنيم، وضعيت وحشتناك‌تر نيز مي‌شود.

يحيي زاده پيشنهاد كرد كه در پايان هر اجلاس سالانه مجلس، تعداد غيبت‌ها، تاخيرها و مرخصي‌ها بويژه مرخصي‌هاي مربوط به سفرهاي خارجي هر نماينده به اطلاع عموم رسانده شود.

نماينده مردم تفت و ميبد با ابراز اميدواري در مورد رفع مشكلات خصوصا گراني توسط دولت گفت: اميدوارم دولت در مورد كاهش خسارت خشكسالي و حل مشكل اين گراني‌ها و بالاخص گراني‌هاي نشأت گرفته از واسطه‌هاي سودجو و از خدا بي خبر رها شده است، قاطعانه عمل كند.

نماينده مردم فريدن و شادگان با اشاره به خشكسالي شديد در كشور و خسارات اين خشكسالي بر كشاورزان و دامپروران، از نمايندگان مجلس خواست تا با لايحه دولت در زمينه خشكسالي به طور جدي موافقت كنند.

وي به عنوان ناطق چهارم جلسه در ادامه سخنان خود با اشاره به خشكسالي و سرمازدگي در كشور، اين دو معضل را در دهه‌هاي گذشته كشور بي‌سابقه عنوان كرد و با بيان اينكه خشكسالي خسارت فراواني به بخش كشاورزي و دامپروري وارد كرده است، گفت:‌ شايسته است نمايندگان مجلس با لايحه تقديمي دولت براي جبران بخشي از خسارات خشكسالي و سرمازدگي به طور جدي موافقت كنند.

بهمن محمدي نماينده مردم فريدن و شادگان در مجلس طي سخناني تصريح كرد:‌ وجود انبوه قوانيني كه بعضاً در تناقض يا ناسخ و منسوخ يكديگرند،‌ نيازمند اصلاح، بازنگري و تنقيح است. از هيئت رئيسه و رئيس محترم مجلس مي‌خواهم گروهي از كارشناسان و صاحب‌نظران از مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي، ساير دستگاه‌ها، اساتيد دانشگاه‌ها و حوزه‌ها بدين منظور تشكيل دهد تا به دقت و سرعت در جهت اصلاح و تنقيح قوانين گام بردارد و ساز و كاري در مجلس تنظيم شود كه بتوان در جهت اصلاح و بازنگري آن‌ها گام‌هايي برداشت.

وي در ادامه سخنان خود تورم و از هم گسستگي قيمت‌ها را اصلي‌ترين چالش پيش‌روي قواي سه گانه دانست و ابراز اميدواري كرد كه با هم‌انديشي و ارائه مكانيسم عملي و مناسب از روند شتابان افزايش قيمت‌ها جلوگيري شود.

وي با اشاره به خواسته مردم در كنترل تورم گفت: قطعاً‌ با اعمال سياست‌هاي اقتصادي متناسب با شرايط كشور و استفاده از ظرفيت‌هاي موجود، امري امكان‌پذير است. درست است كه يكي از عوامل موثر بر تورم، عامل جهاني است اما بايد روشن شود چند درصد به عوامل بيروني و چند درصد به عوامل داخلي مانند سياست‌هاي پولي و مالي و حجم نقدينگي و انتظارات تورمي و يا آسيب‌هاي رواني تورم و جنگ اقتصادي سودجويان مربوط است تا براي هر كدام از عوامل در جاي خود برنامه‌ريزي مناسب داشته باشيم.

پس از اين سخنراني، مجلس وارد دستور شد و يك فوريت لايحه اي كه در صورت تصويب نهايي به دولت اجازه برداشت از حساب ذخيره ارزي جهت جبران خسارت خشكسالي و واردات كالاهاي اساسي را مي داد را به تصويب نمايندگان مجلس رسانيد.

پس از آن جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي به منظور ديدار با مقام معظم رهبري ساعت 10/10 دقيقه خاتمه يافت.
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن