تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815375212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لنكراني: هنوز400 ميليارد تومان از سال 86 به پرسنل بدهي داريم نظام مراقبت دروني وزارت بهداشت راه اندازي شود تعداد مراجعان برخي مراكز درماني كمتر ازپرسنل است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: لنكراني: هنوز400 ميليارد تومان از سال 86 به پرسنل بدهي داريم نظام مراقبت دروني وزارت بهداشت راه اندازي شود تعداد مراجعان برخي مراكز درماني كمتر ازپرسنل است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي با اعلام اين كه هنوز پرسنل اين وزارتخانه 400 ميليارد تومان از مطالبات سال 86 خود را دريافت نكرده اند، به شرايط اقتصادي سخت سال گذشته اشاره كرد و با بيان اين كه امسال هم كماكان اقتصاد انقباضي وجود خواهد داشت، گفت: اما در عين حال به دنبال راهي براي پرداخت مطالبات معوقه كاركنان هستيم.

به گزارش خبرنگار بهداشت ودرمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر كامران باقري لنكراني امروز در همايش دو روزه گروه اقتصاد، سلامت و ارزيابي فناوري هاي سلامت كه در ساختمان ستادي دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار شد، افزود: اگرچه وزارت بهداشت سال گذشته با مشكلات سخت اقتصادي مواجه بود و پيش بيني مي شود اين شرايط انقباضي امسال نيز ادامه يابد، اما بايد بدانيم كه وظايف اين نهاد انبساطي است و مسئوليت ها همچنان ادامه دارد.

وي يادآور شد: البته با وجود تمام مشكلات وضعيت پرداختي ها در كل دانشگاه ها نسبت به سال 83 مطلوب تر بوده است اما در سال 86 به علت عدم برخورداري از متمم بودجه نسبت به سال 85 با كمبودهايي مواجه شديم.

وي با اشاره به مفهوم گسترده سلامت كه روز به روز در حال دربرگيري موارد جديد است، اظهار كرد: در مفهوم سلامت هيچگاه ايده آل وجود ندارد و در هر سطح امكان بهتر بودن است. بنابراين بايد تلاش كنيم تا حتي با وجود منابع ناكافي خدمات سلامت را به بهترين شكل ارائه دهيم.

وزير بهداشت در اين رابطه با بيان اينكه حتي كشورهايي كه از سرانه سلامت 16 هزار دلاري برخوردار هستند نيز با كمبود مواجه مي شوند ميزان سرانه سلامت ايرانيان را در حدود 100 دلار برشمرد و تاكيد كرد: بنابراين بايد خدمات سلامت را اولويت بندي كنيم؛ چرا كه بدون اولويت بندي نمي توانيم كارها را از پيش ببريم.

لنكراني افزود: در اين راستا بايد اقداماتي را كه انجام مي دهيم با فعاليت هايي كه بايد به انجام رسانيم مقايسه كنيم تا به اين ترتيب دچار روزمرگي نشويم و در اين رابطه به اين موضوع توجه كنيم كه نيازهاي هر شهرستان و منطقه با ساير مناطق تفاوت مي كند.

وي نقش عوامل در رابطه با وزارت بهداشت از جمله بيمارستان و پزشك را در تامين سلامت مردم 25 درصد برشمرد و با بيان اينكه حتي در برخي مطالعات اين رقم بين 15 تا 20 درصد تخمين زده مي شود، تصريح كرد: براساس آمار جهاني 75 درصد سلامت مردم در گرو تامين ساير عوامل است و در اين ميان عوامل اجتماعي دسته كم 50 درصد در تحقق اين امر دخيل هستند.

بازخواني وظايف وزارت بهداشت صورت گيرد

رفع برخي مشكلات راهي جز هماهنگي با سايرنهادها ندارد

به گفته وزير بهداشت با در نظر گرفتن اين موارد در حال حاضر ستاد وزارت بهداشت برنامه ريزي عملياتي را با نگاه پرهيز از روزمرگي ومقايسه آنچه كه موجود است و آنچه كه بايد وجود داشته باشد در دست تهيه دارد.

لنكراني در اين راستا با بيان اين كه بازخواني وظايفي كه وزارت بهداشت برعهده دارد بايد صورت گيرد بر پيروي از مدل كار هدفمند تاكيد كرد و گفت: بايد اثرگذارترين، موثرترين و مفيد ترين اقدامات را در نظام سلامت انجام دهيم و با دخيل كردن استانها در انجام مسئوليت ها در واقع وزارت بهداشت به موتوري تبديل شود كه به ساير ارگانها انگيزه مي دهد.

وي بر اين اساس تصريح كرد: در برنامه هاي اجرايي و عملياتي نقش همه دستگاه ها اهميت دارد و وزارت بهداشت به تنهايي توانايي انجام تمام كارها را ندارد. در واقع هماهنگي ها و گفتمان ها از سوي اين نهاد صورت مي گيرد اما بايد بدانيم كه براي رفع برخي مشكلات هيچ راهي جز هماهنگي با ساير نهادها وجود ندارد.

وزير بهداشت با تاكيد بر لزوم همكاري بين بخشي در عين حال به مغفور ماندن برخي وظايف حاكميتي در گيرودار روزمرگي اشاره و اضافه كرد: برخي از مسئوليت هاي حاكميتي از جمله اعتبار بخشي، نظارت و پيگيري عمليات تنها برعهده يك نهاد است و با همكاري بين بخشي در اين موارد كاري از پيش نمي رود.

وي در رابطه با اعمال نظارت بر بخش درمان به وجود 36 هزار نفر شاغل در مراكز بهداشتي درماني شهري اشاره و با بيان اينكه در اين مراكز خدمات بسيار مطلوبي به مردم ارائه مي شود، گفت: اما در عين حال در برخي موارد خدماتي را اين مراكز ارائه مي كنند كه مراجعه كننده اي براي آن وجود ندارد. به طوري كه در حال حاضر تعداد مراجعه كنندگان به برخي از مراكز كمتر از تعداد پرسنل است.

وي گفت: اين موضوع در مراكز بهداشتي درماني شهر تهران و شهرهاي بزرگ بيشتر و در شهرهاي كوچك كمتر مشاهده مي شود.

براي كار نظارتي به جاي روند معمول از بازرسي مردمي بيشتر استفاده شود

امسال فوريت هاي بهداشت محيط به صورت نهادينه پيگيري مي شود

به اعتقاد وزير بهداشت براين اساس بايد از ظرفيتهاي مردمي براي نظارت بر كار مراكز درماني بيشتر استفاده شود؛ چرا كه در حال حاضر تعداد بازرسان مراكز درماني و روند معمول پاسخگوي نيازها نيست.

به گزارش ايسنا، لنكراني در اين رابطه به تجربه مثبت به كارگيري مشاركت مردمي در تعطيلات نوروز امسال تحت عنوان فوريت هاي بهداشت محيط اشاره و اعلام كرد: امسال فوريت هاي بهداشت محيط به صورت نهادينه پيگيري مي شود.

وي در اين رابطه تعداد بازديد كنندگان فعال بهداشت محيط در دانشگاه ها را 5 هزار نفر برشمرد و با اذعان به اين كه براي انجام بازرسي هاي مناسب بايد 60 هزار نفر بازديد كننده به كار گرفته شود، افزود: امكان به كارگيري اين تعداد افراد وجود ندارد بنابراين بايد درصدد يافتن راه هاي جايگزين مناسب باشيم.

وي اضافه كرد: در حال حاضر شماره تلفن نداي سلامت در برخي از دانشگاه ها اعلام شده و مشاركت مردمي از اين طريق جلب مي شود كه اميدواريم اين روند به زودي در سراسر كشور اجرايي شود.

به گزارش ايسنا وزير بهداشت همچنين با تاكيد براين كه بشر همواره نياز به مراقبت دارد، خاطرنشان كرد: بنابراين بايد نظام مراقبت دروني را در داخل نظام سلامت تعبيه كنيم تا به اين ترتيب از بروز كم كاريها و خطاهاي احتمالي جلوگيري شود.

لنكراني در اين زمينه به تجربه بازرسي هاي اتفاقي و بدون برنامه ريزي قبلي از بيمارستان ها و اورژانس 115 اشاره و اظهار كرد: اين بازرسي ها باعث اصلاح بسياري از اشكالات و پاسخگويي بيشتر مسئولان شد، بنابراين استفاده از اين روش در ساير خدمات نيز قطعا تاثير گذار خواهد بود.

وي همچنين در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم استفاده از روشهاي نوآورانه براي حل مشكلات گفت: در نظر داريم تا امسال به جاي احداث بيمارستانهاي جديد پروژه هاي نيمه كاره را به اتمام برسانيم البته اين روند در سال 86 نيز صورت گرفته و 6 هزار و 500 تخت بيمارستاني غيرفعال بازسازي و با احتساب راه اندازي 4 هزار و 500 تخت جديد در كل 11 هزار تخت بيمارستاني به مراكز درماني افزوده شد.

وزير بهداشت در پايان از تدوين 300 هدف راهبردي براي وزارتخانه متبوع خود در سال 87 خبر داد و گفت: در اين راستا هزار و 200 برنامه و 4 هزار فعاليت در نظر گرفته شده است.

انتهاي پيام
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن