تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806865149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايندگان به يك فوريت اصلاح برنامه چهارم راي دادند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نمايندگان به يك فوريت اصلاح برنامه چهارم راي دادند
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به يك فوريت لايحه اي راي مثبت دادند كه در صورت تصويب نهايي، قانون برنامه چهارم توسعه اصلاح و مبلغ 45 هزار ميليارد ريال از جدول 4 اين قانون برداشت و به جدول شماره 8 اضافه مي شود.


نمايندگان مجلس در جلسه علني روز سه شنبه به بررسي دو فوريت لايحه اي با عنوان " اصلاح جداول شماره 4 و 8 قانون برنامه چهارم توسعه افتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران" پرداختند اما به دو فوريت اين لايحه راي منفي دادند.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، سپس يك فوريت اين لايحه به راي گذاشته شد كه با 183 راي موافق، 19 راي مخالف، 4 راي ممتنع از مجموع 239 نماينده حاضر به تصويب رسيد. اين اولين دستور كار مجلس هشتم بود.
بر اساس ماده واحده اين لايحه و در صورت تصويب نهايي آن ارقام جداول شماره 4 و 8 قانون برنامه چهارم توسعه جابجا مي شود و مبلغ 45 هزار ميليارد ريال معادل ارزي آن از جدول 4 به ارقام جدول شماره 8 قانون برنامه چهارم توسعه اضافه مي شود.
همچنين در صورت تصويب نهايي اين لايحه، بند (و) ماده يك قانون برنامه چهارم توسعه لغو مي شود.
"حميد رضا حاجي بابايي" عضو هيات رييسه مجلس پيش از آغاز بررسي اين لايحه در توضيحاتي گفت: براي اينكه بتوان قانون بودجه را اصلاح كرد بايد ابتدا قانون برنامه چهارم اصلاح شود، زيرا لوايحي كه بايد اصلاح بودجه در آن انجام شود نيازمند اصلاح قانون برنامه است.
در صورتي كه اين لايحه در مجلس تصويب شود، دولت مي تواند خارج از بودجه سنواتي از حساب ذخيره ارزي برداشت كند.
هدف دولت از ارايه اين لايحه به مجلس اين است كه بتواند با اصلاح قانون برنامه چهارم توسعه و لغو بند (و) ماده يك قانون برنامه چهارم توسعه، خارج از بودجه سنواتي مبلغ 45 هزار ميليارد ريال (2 هزار و 500 ميليارد ريال براي خريد خارجي اقلام ضروري و 2 هزار ميليارد ريال براي جبران خشكسالي) از حساب ذخيره ارزي برداشت و هزينه كند.
** مخالفان و موافقان
غلامرضا مصباحي مقدم نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در مخالفت با دو فوريت اين لايحه گفت: با توجه به افزايش قيمت ها، واردات كالاهاي ضروري اثر كوتاه مدتي در متعادل كردن قيمت ها دارد. نمايندگان هنوز درباره اين لايحه و دو فوريتي بودن آن توجيه نيستند.
وي افزود: اگر چه وزير بازرگاني علل ارايه اين لايحه را شفاهي توضيح داد اما چه اشكالي دارد كه لايحه با قيددو فوريت در مجلس ارايه مي شد.
مصباحي مقدم اضافه كرد: اين لايحه به معني اجازه برداشت چهار هزار و 500 ميليون تومان از حساب ذخيره ارزي است و آيا اين مساله اينقدر اهميت دارد كه از حساب ذخيره ارزي برداشت كرد.
نماينده تهران با بيان اينكه در صورت تصويب دو فوريت زمان كافي براي بررسي لايحه وجود نخواهد داشت گفت: دولت از بخش جاري بودجه امسال 20 درصد و بودجه عمراني 30 درصد را هنوز تخصيص نيافته است يعتي دولت ذخيره دارد و مي تواند در آخر سال متمم بودجه ارايه كند.
مصباحي مقدم تاكيد كرد: اينكه گفته شود برداشت ها از حساب ذخيره ارزي و خريدها ارزي است نمي توان مدعي شد كه اثر تورمي ندارد.
اسدالله عباسي نماينده رودسر نيز در موافقت دو فوريت اين لايحه اظهار داشت: با توجه به پنج ماه سرماي بي سابقه سال گذشته ، كشاورزان چشم به راه هستند كه مجلس و دولت لايحه اي را براي حمايت از آنها به تصويب برسانند.
وي افزود: دولت سال گذشته پيش از ارايه لايحه بودجه 87 بارها مساله بحران غذا را متذكر شد اما آن زمان نيز نمايندگان در پاسخ مساله افزايش نقدينگي و تورم را مورد توجه قرار داده و به لايحه دولت راي ندادند.
رودسر با اشاره به از بين رفتن باغات و مزارع بر اثر سرمازدگي و خشكسالي گفت: با توجه به تورم كمرشكن موجود در كشور آيا رسيدگي به كشاورزان اولويت و فوريت ندارد؟
وي با اشاره به طرح ارايه شده در روزهاي پاياني مجلس هفتم و رد آن در مجلس گفت: در آن زمان اظهار شد كه بگذاريد در مجلس هشتم مساله رسيدگي شود اكنون كه به مساله سرمازدگي ، خشكسالي هم افزوده شد و شاهد بحران آب و غذا در جهان هستيم بايد پيش از آنكه با افزايش بي رويه قيمت ها رو به رو شويم چاره اي بيانديشيم.
موسوي الرضا ثروتي نماينده بجنورد نيز در مخالفت با دو فوريت اين لايحه اظهار داشت: در لايحه پيشنهادي دولت هيچ توضيحي درباره هزينه كردن اعتبارات داده نشده و گفته شد كه قرار است فردا ارايه شود.
وي افزود: در مجلس هفتم 1200 ميليارد ريال براي ما به التفاوت روغن وساير اقلام مورد نياز خوراكي در لايحه بودجه اختصاص يافت.
وي افزود: لايجه تقديمي دولت به اين معناست كه از حساب ذخيره ارزي 45 هزار ميليارد ريال برداشت كنيم لذا بهتر است موضوع يك فوريتي مطرح شود تا ابعاد مساله در كميسيون بررسي شود.
وي با اشاره به تبصره ماده واحده اين لايحه مبني بر حذف بند واو ماده 1 قانون برنامه چهارم گفت: اين مساله خيلي خطرناك است و به معني دادن متمم بودجه به مجلس است.
محمدرضا باهنر نيز در موافقت با دو فوريت اين لايحه اظهار داشت: با تصويب دو فوريت لايحه اصلاح جداول 8 و 4 قانون برنامه چهارم هيچ اذني به دولت داده نمي شود و تنها با تصويب نهايي آن جداول تغيير مي كند.
وي افزود: تصويب اين لايحه مسير را براي ارايه لايحه اي براي مقابله با خشكسالي و افزايش قيمت هاي مواد غذايي در سطح جهان هموار مي كند.
باهنر با بيان اينكه گريزي از تصويب اين لايحه نيست گفت: با توجه به افزايش جهاني قميت ها،‌بايد حتما كالاهاي اساسي مردم وارد شود و با توجه به تشنج موجود در بازارهاي جهاني هر قدر زودتر اقدام كنيم بهتر است.
سيام.9139-9131-9130
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 294]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن