تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اينست كه درماههاى ديگر تمام قرآن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815731707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*همايش رايزنان بازرگاني* رايزن بازرگاني ايران در عراق: سال گذشته صادرات كشورمان به عراق دو ميليارد دلار بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *همايش رايزنان بازرگاني* رايزن بازرگاني ايران در عراق: سال گذشته صادرات كشورمان به عراق دو ميليارد دلار بوده است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بازرگاني

همايش منطقه‌يي رايزنان بازرگاني ايران در كشورهاي عربي ـ آفريقايي در سازمان توسعه تجارت با حضور رايزن ايران در الجزاير، امارات، كويت، عراق و عربستان صعودي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، نجات‌نيا، رايزن بازرگاني ايران در عراق در اين همايش با اشاره به وضعيت اقتصادي عراق و شرايط حضور كالاهاي ايراني در بازار عراق گفت: با توجه به اينكه 60 درصد جمعيت عراق را شيعيان تشكيل مي‌دهند فرصت مطلوبي براي كالاهاي ايراني محسوب مي‌شود، از سوي ديگر 15 مرز گمركي بين ايران و عراق وجود دارد كه در سال گذشته كل آمار صادرات كشورمان به عراق دو ميليارد دلار بوده است.

وي تصريح كرد: با توجه به اينكه كشور عراق بيش از 25 ميليارد دلار واردات داشته اين ميزان صادرات از ايران به عراق ناچيز بوده و بايد براي افزايش سهم كشورمان در اين بازار بايد تلاش بيشتري داشته باشيم.

رايزن بازرگاني ايران در عراق عنوان كرد: در حال حاضر 99 درصد اقلام مصرفي در عراق وارداتي و به دليل شرايطي كه بازار عراق دارد گمركات اين كشور امر ترخيص كالاها را بسيار ساده و سريع انجام مي‌دهند. از سوي ديگر تعرفه واردات كالاها نيز بين صفر تا پنج درصد است.

نجات‌نيا، در ادامه عنوان كرد: مردم عراق كالاهاي ايراني را بيش از ساير كالاها ترجيح مي‌دهند اما متاسفانه به دليل كم‌كاري بازرگانان و نبود حمايت از سوي دولت همچنين پايبند نبودن تجار به تعهدات خود اين بازار در حال از دست رفتن است.

به گفته او استان‌هاي جنوبي عراق كه با ايران مرز مشترك دارند روابط خوبي با تجار ايراني برقرار كردند و در حال حاضر دو كانال بزرك توزيع كالاهاي وارداتي به عراق وجود دارد كه مهمترين آنها كردستان محسوب مي‌شود، البته در حال حاضر بخش عمده واردات كالاها به عراق از سوي تركيه انجام مي‌شود در حاليكه اين كشور تنها يك مركز مشترك با عراق دارد.

رايزن بازرگاني ايران در عراق عنوان كرد: در حال حاضر كشور تركيه بيش از هشت ميليارد دلار صادرات به عراق دارد و كشور سوريه نيز بيش از شش ميليارد دلار صادرات به اين كشور انجام مي‌دهد.

وي همچنين مهمترين كالاهاي وارداتي به عراق را مواد غذايي، مصالح ساختماني، شوينده‌ها، دارو، تجهيزات پزشكي و فرآورده‌هاي شيميايي و پتروشيمي برشمرد و گفت‌: كشور عراق به دليل شرايطي كه دارد تا پنج سال آينده واردكننده كالاهاي مذكور خواهد بود.

نجات‌نيا همچنين نبود سيستم مخابراتي در عراق را يكي از موانع جدي بر سر راه برقراري ارتباط با تجار عراقي برشمرد و افزود: در ماه اخير 800 مناقصه سرمايه‌گذاري و مشاركت در پروژه‌ها در عراق جريان داشته اما به دليل نبود كارگزار امكان مشاركت جدي ايرانيان در آنها ميسر نبوده است؛ البته در حال حاضر هر سرمايه‌گذاري كه مايل به مشاركت در اين پروژه‌ها باشد مي‌تواند با كارگزاري كشورمان ارتباط برقرار كرده و از خدمات آن استفاده كند.

وي همچنين اظهار كرد: ارزش مناقصات پروژه‌هاي مختلف در عراق تا پنج سال آينده بالغ بر 200 ميليارد دلار برآورد مي‌شود كه 80 درصد آن دولت است.

رايزن بازرگاني ايران در عراق همچنين عنوان كرد كه براي جلوگيري از تخلفات تجاري تجار كشورمان، فهرست سياهي تهيه شده كه اگر كسي به تعهدات خود در بازار عراق عمل نكند حداقل بازاريابي براي كالاهاي وي انجام نخواهد گرفت.

در ادامه اين همايش همچنين عباس باقري، رايزن بازرگاني ايران در عربستان صعودي نيز اظهار كرد: كشور عربستان در سال 2007 بالغ بر 104 ميليارد دلار صادرات غير نفتي انجام داد كه در مقايسه با سال قبل با 22 درصد رشد همراه بود از سوي ديگر مازاد تجاري اين كشور نيز به 530 ميليارد ريال رسيد و علاوه بر‌ آن صعودي‌ها 38 ميليارد دلار در ايجاد 19 منطقه گمركي سرمايه‌گذاري كرده‌اند كه اين مناطق همه در امتداد درياي سرخ قرار دارند.

باقري همچنين به افزايش 50 درصدي گردشگري در عربستان اشاره كرد و گفت: دست‌اندركاران اين كشور در تلاشند تا رتبه گردشگري عربستان از جايگاه 25 بالاتر برود. براي همين منظور نيز سرمايه‌گذاري در بخش گردشگري را مورد حمايت قرار مي‌دهند.

به گفته او علي‌رغم تنگناها و پارمترهاي سياسي در روابط ايران و عربستان و با توجه به اوضاع سياسي كشورهاي منطقه از جمله لبنان و عراق بخش خصوصي دو طرف تمايل بسياري براي مشاركت دارند به ويژه شركت‌هاي خصوصي عربستان براي ورود به بازار ايران و خريد كالاهاي ايراني مشتقاند.

به گفته وي دفتر رايزني ايران در عربستان در سال جاري بازاريابي شناسايي سرمايه‌گذاران معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري و نيز شناسناند مقررات تجاري دو كشور و معرفي وضعيت تجارت ايران و عربستان و برپايي هشتمين اجلاس كميسيون مشترك دو كشور را در دستو ركار دارد.

باقري در ادامه با اشاره به بحران مواد غذايي در عربستان عنوان كرد: دولت عربستان با افزايش بحران مواد غذايي درارديبهشت ماه امسال دستورالعمل‌هايي به عنوان سياست امنيتي غذا تثبيت كرد كه طي اين مصوبه وزارت كشاورزي و صنايع عربستان موظف شده‌اند طي دو ماه كشورهايي كه ظرفيت سرمايه‌گذاري در حوزه كشاورزي را دارند معرفي و براي توافقات نهايي به مقامات صعودي معرفي شوند. لذا در اين راستا بيش از 18 هزار هكتار از اراضي كشور اريتره با عنوان محلي براي سرمايه‌گذاري تجار عربستاني معرفي شد.

وي خاطرنشان كرد: صعودي‌ها همچنين علاقمند به توليد انواع خودرو سيمان، اكتشاف آلومينيوم، مواد غذايي، توليد محصولات كشاورزي و انواع لوزام ساختماني هستند.

به گفته‌ي وي با توجه به علاقمندي مسوولان عربستان صعودي و بخش خصوصي اين كشور به راه‌اندازي مراكز تجاري و رويكرد مثبت به موافقت‌نامه تجارت آزاد بين دو كشور فرصت مناسبي براي حضور تجار كشورمان در قالب مراكز تجاري در عربستان محسوب مي‌شود.

باقري همچنين خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه اعضاي شوراي همكاري خليج‌فارس به دنبال ايجاد بازار مشترك و پول مشترك هستند حضور ايران در اين بازار فرصت با اهميتي براي گسترش روابط اقتصادي با اين كشور محسوب مي‌شود.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين همايش فعالان اقتصادي بخش خصوصي حاضر سوالاتي در زمينه نحوه حضور در كشورهاي مذكور مطرح كردند.

انتهاي پيام
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن