تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815508829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت و گويعضو تيم ملي كشتي آزاد كانادا:درآمد ورزشكاران از ليگ و تيم ملي تامين مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:موج: گفت و گويعضو تيم ملي كشتي آزاد كانادا:درآمد ورزشكاران از ليگ و تيم ملي تامين مي شود
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد ورزش .
مسيب سروندي
رقابت هاي كشتي جام جهان پهلوان تختي پايان يافت و برخي از كارشناسان در خصوص درخشش كشتي گيران تركيه اي و كانادايي مخصوصا در وزن 74 كيلوگرم و زير سوال بردن ملي پوشان كشورمان پرداختند ، اين در حالي اتفاق مي افتد كه همين عزيزان پيش از آغاز رقابت ها ، كشتي گيران كشور كانادا را زنگ تفريح مي دانستند ، اما زماني كه جسارت و قدرت آنها را بر روي تشك مسابقه تماشا كردند نظرشان تغيير كرد.
اما دربين 90 كشتي گير حاضردراين مسابقات شايد تنها چهره اي كه واقعا عملكردش با ديگر رقبا متفاوت بود و همه را به نحوي شوكه كرد ، كشتي گير جوان كانادايي بود كه با پيروزي در مقابل بذري و جوكار و خيلي هاي ديگر به عنوان نايب قهرماني اين مسابقات رسيد از اين رو و با توجه به چنين عملكرد خوبي در مسابقات جام تختي گفت و گويي را با اين كشتي گير انجام داديم كه در ادامه با هم مي خوانيم.

سلام خسته نباشيد ، خودتان را معرفي كنيد و بگوئيد چند سال داريد؟

سلام ، من مت جنتري ، 25 ساله هستم.

چد سال است كه كشتي مي گيريد؟

من از 7 سالگي كشتي را در يك كلوپ بچه ها آغاز كردم و از همان روز ابتدايي شروع به كار كردنم به قهرماني فكر مي كردم.

آيا اطلاع داري كشتي گيراني را كه از ايران شكست دادي مدعيان پوشيدن پيراهن تيم ملي دررقابت هاي المپيك هستند؟

بله ، من اين موضوع را مي دانم و حتي كشتي هاي اين قهرمانان شما را نيز پيش از سفر به ايران تماشا كردم ، همچنين مي دانم كه بذري دارنده مدال نقره كشتي جهان در سال 2006 مي باشد ، اما اين مسئله دليلي براي قوي كار نكردنم نبود .

چند سال است كه به عضويت تيم ملي درآمدي؟

بنده فعاليتم را در تيم ملي به تازگي آغاز كرده ام ، اما به مدت 5 سال است كه فدراسيون كشتي كانادا كار و همكاري را با من آغاز كرده است و در اين مدت از تمامي لحاظ ها من را تامين كرده و من نيز سعي براين دارم تا با قهرماني در خصوص اين مسئله پاسخ گوي امكاناتي باشم كه در اختيارم قرار گرفته است.

روزانه چند ساعت را به تمرين مي پردازي؟

تمرين ما بايد طبق دستور سرمربي تيم صورت بگيرد ، اما به طور ميانگين روزانه دو جلسه كه در مجموع 7 ساعت مي شود تمرين مي كنم ، همچنين در برخي از روزها تمريناتم به 3 جلسه نيز مي رسد كه شكايتي از اين مسئله ندارم.

آيا مي داني در كشور روسيه سايتي اف قهرمان شده و او رقيب تو در المپيك خواهد بود؟

نه نمي دانستم ، اما مطلع بودم كه رقابت هاي قهرماني كشورشان در همين روزها قرار است برگزار شود به هر حال او كشتي گير بزرگي است و قهرمانيش در اين مسابقات مسئله تعجب برانگيزي نيست.

دوست داشتي در المپيك اگر قرار بود با يك كشتي گير روسي كشتي بگيري علي اف رقيب تو باشد يا سايتي اف؟

سايتي اف بهتر است، زيرا او سنش نسبت به علي اف بيشتر است و شانس برد در مقابل او را اضافه بر علي اف مي دانم ، البته اين مسئله بستگي به شانس هم دارد زيرا در 3 دورابتدايي مسابقات پيروزي در مقابل سايتي اف بسيار سخت است ، اما به هر حال اين كار دور از دسترس نيست .

متاهل هستيد؟

با لبخند مي گويد خير ، اما بعد از المپيك اين كار را انجام خواهم داد.

شما كه در تما مدت روز و ماه در خدمت تيم ملي هستيد هزينه زندگي شخصيتان را از كجا تامين مي كنيد؟

بنده عضو يك تيم باشگاهي در كشورم هستم كه از آنها حقوق دريافت مي كنم به خاطر حضور در ليگ ، همچنين فدراسيون كشتي كشورمان نيزبه ما حقوقي ماهيانه پرداخت مي كند، علاوه بر اينها پدرم نيزپشتوانه خوبي براي من مي باشد.

ايگالي را از نزديك مي شناسي؟

بله ، من با او تمرين نيز كرده ام ، زماني كه او قهرمان المپيك شدمن يك نوجوان كوچك بودم كه آرزو داشتم همانند او روزي قهرمان المپيك باشم كه اميدوارم اين رويا به حقيقت تبديل شود ، همچنين در گذشته بارها با او رو به رو شده ام و حتي تمرين نيز كرده ايم ، اما او ديگر حرفه اي كشتي نمي گيرد و در زادگاهش سرمربي تيم ملي شده كه احتمالا تا مدتي ديگر بايد منتظر باشيم تا كشتي نيجريه نيز در دنيا مطرح شود زيرا آنها اندامي متناسب با ورزش كشتي دارند.

چه شد كه كشتي را به عنوان ورزش انتخاب كردي؟آيا فكر نمي كني اين رشته ورزشي تا حدودي سنگين و خطرناك باشد؟

پدر من نيز كشتي مي گرفته و من اين رشته ورزشي را از همان ابتداي كودكي به خاطر سرسختيش دوست داشم ، زيرا فكر مي كنم اين رشته ورزشي روحيه يك مرد را براي راحت زندگي كردن تقويت مي كند.

با سعيد آذربايجاني دوست هستي؟

بله، سعيد از دوستان خوب من هست كه خيلي در كشتي نيز به من كمك مي كند ، همچنين او بسيار كشتي گيرخوب و قوي است كه در المپيك نيز شانس مدال دارد.

از كشتي ايران چه افرادي را مي شناسي؟

من يزداني خرم رئيس فدراسيون كشتي شما را كه در اين چند روز حضورم در ايران نيز بسيار به ما محبت كرده است مي شناسم ، همچنين قهرمانان مدال آور شما را در المپيك مي شناسم.

شما شاهد خداحافظي عليرضا حيدري از دنياي قهرماني بوديد اين گونه رفتن ازكشتي را چگونه ارزيابي كرديد؟

اشك هايي كه حيدري مي ريخت بسيار برايم تعجب آور بود ، زيرا احساس كردم انگار او موضوعي بسيار بزرگ را از دست داده است كه اينگونه اشك ميريزد ، اما كمي كه فكر كردم ديدم واقعا سخت است كه يك كشتي گير با اين توانايي و افتخارات ديگر نمي تواند مورد تشويق مردم در سالنهاي مسابقه پس از بيش از 10 سال تكرار اين عشق قرار گيردو اين موضوع واقعا گريه آور نيز بود ، همچنين آذربايجاني هم گريه كردو من ديدم كه شماها نيز گريه كرديد كه اين نشان از دلبستگي شما به يكديگر دارد و برايم جالب بود.

فكر مي كنيد در المپيك چه عنواني را بدست آوري؟

ورزش كشتي به هيچ عنوان قابل پيش بيني نيست و به طور كلي هيچ ورزشي قابل پيش بيني نيست زيرا بارها اتفاقات منجر بر برهم ريخته شدن هميه چيز شده است ، لذا من نيز پيش بيني نمي كنم كه چه مدالي يا عنواني را كسب خواهم كرد ، اما مطمئن باشيد با تمام تلاش كارخواهم كرد و حادثه آفرين مي شوم همچون ايگالي.

از ميزباني ايرانيها رضايت داريد؟

بله ، من از تمامي شما و هموطنانتان تشكر مي كنم كه اين چنين از ما پذيرايي كرديد و اميدوارم قسمت به نحوي شود كه من نيز در كانادا بتوانم از شما پذيرايي كنم.

در پايان اگر صحبتي داريد بفرمائيد؟

اميدوارم كه در المپيك بتوانم نتيجه خوبي را رقم بزنم تا شما در آن زمان به ياد اين صحبتم بيافتيد كه گفتم ، حادثه آفرين مي شوم همچنين مطمئن باشد با اين همه علاقه اي كه در اينجا به كشتي وجود دارد و حضور رئيس باهوش فدراسيون تان به زودي بيشتر از گذشته در دنيا مطرح خواهيد شد.
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن