تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815252669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرونده آلفا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: پرونده آلفا


دوربين A100 اولين DSLR سوني پس از خريد كارخانه كونيكا مينولتا بود و مي‌شد آن را يك دوربين كونيكا مينولتا 5D با رنگ و لعاب سوني به حساب آورد. چند سال بعد سوني دوربين A700 را معرفي كرد كه بر پايه 7D كونيكا مينولتا ساخته شده بود. براي نمايشگاه PMA امسال سوني از مدل A200 پرده‌برداري كرد و مي‌توان به آن لقب نخستين DSLR ساخت سوني را داد. چند روز بعد خبر رسيد كه سوني دو دوربين A300 و A350 را هم معرفي كرده كه بر پايه A200 ساخته شده و هر دو به فناوري نماي زنده (Live View) مجهزند.
بدنه A350 از پلاستيك ساخته شده و همراه كارت و باتري حدود 682 گرم جرم دارد. ظاهر دوربين و آرايش دكمه‌هاي آن درست شبيه مدل A200 است اما تفاوت‌هايي با مدل A100 دارد؛ اول اينكه براي تغيير دادن حساسيت، وايت بالانس، نورسنجي، فلاش و ... كاربر ديگر مجبور نيست انتخاب‌گر مخصوص را چرخانده و با فشار دكمه مركزي و چرخاندن پيچ فرمان، تنظيم دلخواه را اعمال كند. در A350 انتخاب‌گر مخصوص حذف شده و با فشردن دكمه FN منويي حاوي تنظيمات مذكور گشوده مي‌شود. نماد آلفاي روي بدنه هم ديگر چاپي نيست و با يك نمايه نارنجي خوش‌تراش تعويض شده است. نمايشگر 7/2 اينچي دوربين اكنون قابليت چرخش دارد به طوريكه مي‌توان اول آن را 45 درجه به بيرون و بعد 90 درجه به سمت بالا چرخاند كه همراه سيستم نماي زنده هنگام عكاسي از زواياي غيرمعمول كمك بسياري مي‌كند.

فناوري نماي زنده سوني بسيار خاص و منحصر به فرد است چون تا به حال به ذهن هيچ كس ديگري نرسيده و البته كاركرد مطلوبي هم دارد. در اين روش با حركت دادن يك دكمه در بخش فوقاني دوربين، يكي از آئينه‌هاي جعبه آئينه تغيير زاويه مي‌دهد و نور را از چشمي به يك سنسور جانبي مي‌فرستد.
سنسور مذكور از نور ورودي تصويري مي‌سازد و آن را به نمايشگر LCD مي‌فرستد. در اين ميان براي جلوگيري از اختلال در كار سنسور به دليل ورود نور از چشمي، دريچه جلوي چشمي همزمان با حركت دادن دكمه مذكور بسته مي‌شود. نكته بسيار جالب در كاركرد اين سيستم اين است كه چون از يك سنسور ديگر براي نمايش نماي زنده استفاده مي‌شود، دوربين مي‌تواند بدون هيچ اختلالي كار وضوح‌يابي را با سرعت بالا انجام دهد. اين در حالي است كه سيستم نماي زنده ساير كارخانجات، سنسور اصلي علاوه بر نماي زنده بايد كار وضوح‌يابي را هم انجام دهد كه نتيجه آن كاهش سرعت وضوح‌يابي و افزايش زمان تاريك ماندن چشمي (Blackoot time) مي‌شود. تنها عيب كار در نماي زنده A350 كوچك‌تر شدن ابعاد چشمي نسبت به مدل A200 است.
يكي از تغييرات ديگر دوربين فلاش آن است كه اكنون به صورت خودكار بالا مي‌پرد و ديگر نياز نيست براي وضوح‌يابي در نور كم يا عكاسي با فلاش آن را با دست بالا آورد. با اينكه فلاش A350، A300 و A200 در محل بالاتري نصب شده اما در مقايسه با A100 به ميزان كمتري بالا مي‌آيند و ممكن است در حين كار با نورگير يا لنزهاي وايد در نوردهي به سوژه مشكلاتي ايجاد كند.
بنا به گفته سوني سرعت وضوح‌يابي مدل‌هاي A350، A300 و A200 با استفاده از موتور وضوح‌يابي سريع حدود 7/1 برابر سريع‌تر شده و در عمل به سادگي مي‌توان به صحت آن پي برد. در حين استفاده از چشمي يا LCD دوربين مي‌تواند با سرعت 18/0 ثانيه وضوح‌يابي كرده و تصاوير 14 مگاپيكسلي را با سرعت 3 فريم در ثانيه در كارت CF ذخيره كند. كيفيت تصاوير اين دوربين‌ها هم بسيار بالا است. دو دوربين A200 و A300 با سنسورهاي 10 مگاپيكسلي و مدل A350 با سنسور 14 مگاپيكسلي تصاوير خيلي خوبي ايجاد مي‌كنند كه از نظر نويز و جزئيات هم‌پاي رقبا حركت مي‌كنند. اگر يك دوربين حرفه‌اي با امكانات گسترده، لرزه‌گير اپتيكال داخل بدنه و كيفيت تصاوير خوب لازم داريد، مدل‌هاي A200، A300 و A350 انتخاب‌هاي مطلوبي هستند. دو دوربين اخير به فناوري نماي زنده هم مجهزند و با توجه به كاركرد بي‌نقص اين سيستم در دوربين‌هاي سوني، آنها را به عكاساني توصيه مي‌كنيم كه به تازگي از Digicam خود خلاص شده و مي‌خواهند براي اولين بار يك DSLR انتخاب كنند.
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 405]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن