تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815411840




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخست وزير ژاپن انحلال مجلس نمايندگان اين كشور را غيرمحتمل دانست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نخست وزير ژاپن انحلال مجلس نمايندگان اين كشور را غيرمحتمل دانست
اجلاس سران هشت كشور بزرگ صنعتي عضو گروه ‪ ۸‬متشكل از آمريكا، روسيه، ژاپن، كانادا، ايتاليا، فرانسه، انگليس و آلمان به مدت سه روز از هفتم ماه ژوئيه سال جاري ميلادي (‪ ۱۷‬تير) در شهر درياچه توياكو در استان هكايدو واقع در شمال ژاپن برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري كيودو، فوكودا روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران ، افزود: من زماني مجلس نمايندگان را منحل خواهم كرد كه حرف ديگري براي اجراي طرحها و سياستهاي مختلف وجود نداشته باشد.

اين گزارش مي‌افزايد: فوكودا احتمالا تا آخر سال جاري ميلادي با برخي وظايف بزرگ از جمله طرح ماليات بر جاده ها، تامين اجتماعي و سيستم اصلاح مالياتي در اين كشور روبرو خواهد شد.

از زمان پيروزي احزاب مخالف در بيست و يكمين انتخابات سراسري مجلس مشاوران ژاپن، به رهبري حزب دمكراتيك در ماه ژوئيه سال گذشته ميلادي (‪۲۰۰۷‬ ) قدرت در مجلس ‪ ۲۴۲‬نفري مشاوران اين كشور به دست اين احزاب افتاد و قدرت در مجلس پرقدرت نمايندگان كه وظيفه انتخاب نخست وزير را بر عهده دارد در اختيار احزاب ائتلافي حاكم قرار گرفت.

اين مساله موجب شد تا در طي يكسال گذشته روند تصويب لوايح در مجالس نمايندگان و مشاوران ژاپن با اختلال روبرو شوند و حتي به عاملي براي استعفاي شينزو آبه نخست وزير پيشين اين كشور تبديل شود.

حزب دمكراتيك بزرگترين حزب مخالف دولت ژاپن به رهبري ايچيرو اوزاوا از زمان پيروزي اين حزب در انتخابات مجلس مشاوران خواستار انحلال مجلس نمايندگان و برگزاري انتخابات مجدد در اين كشور هستند.

اوزاوا و ديگر رهبران حزب دمكراتيك، معتقدند كه پيروزي بزرگ اين حزب و برخي استانداران عضو اين حزب در برخي شهرهاي بزرگ اين كشور، نشانه‌هايي از عدم تمايل شهروندان ژاپني به ادامه كار حزب حاكم ليبرال دمكراتيك در اين كشور است.

يوكيو هاتوياما، دبيركل حزب دمكراتيك نيز امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به پيروزي نمايندگان حزب دمكراتيك در مجلس محلي استان اوكيناوا، خواستار انحلال مجلس نمايندگان اين كشور و دادن اجازه به شهروندان ژاپني براي انتخاب حكومت آينده خود شد.
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن