تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اينست كه درماههاى ديگر تمام قرآن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805361944




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفي كتاب ونشريه‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: معرفي كتاب ونشريه‌


نامه حكمت

سال چهارم، شماره هشتم دوفصلنامه علمي - پژوهشي فلسفه دين و معرفت شناسي منتشر شد. در اين شماره مي‌خوانيم: بديهي انگاري تصورات و نقدهاي آن (دكتر سيد محمد يوسف ثاني)، آيا اسمهاي عام ناظر برانواع طبيعي، داراي معنا هستند؟ (دكترمحمدصادق زاهدي)، انواع تبيين و نظريه‌هاي تبيين علمي (دكتر مسعود صادقي)، دسته‌بندي نظريه‌هاي توجيه معرفت شناسي (دكترعبدالرسول كشفي)، براهين اثبات وجود خدا در آثار اسپينوزا (دكتر عبدالرزاق حسامي فر)، برهان مفهوم گرايي براثبات وجود خدا (دكترسيد مرتضي حسيني شاهرودي)، شلاير ما خرد تجربه ديني (دكتر مجتبي زرواني)، رد ايده‌آليسم (جروج ادواردمور، ترجمه مرتضي قرائي).

اين نشريه از سوي دانشگاه امام صادق(ع) و به سردبيري رضا اكبري انتشار مي‌يابد.

نامه جامعه‌

شماره چهل و پنجم ماهنامه فرهنگي - اجتماعي از سوي جامعه‌‌الزهرا (عليها السلام)، حوزه علميه خواهران قم، انتشار يافت. اين نشريه در نه بخش طليعه، اتحاد ملي انسجام اسلامي، اعتماد به نفس ملي، اصيل نوآور (ويژه نامه سالگرد ارتحال ملكوتي رهبر كبيرانقلاب اسلامي قدس سره)، هنر و ادب، حيات طيبه، دانستني‌ها، اطلاع رساني، ما و شما تنظيم شده است. عناوين مطالب اين شماره به قرار زير است: پيوست ناگسست، همه با هم، اتحاد اسلامي در نگاه استاد شهيد آيت الله مطهري، عالم وحدت، خود باوري، شور آفرين، مگر مي‌شود....، صبور تر از همه مادران دل سوخته (به مناسبت وفات مادر گرامي حضرت اباالفضل العباس(ع)، اشعار، روحت بلند باد (به مناسبت ارتحال ملكوتي بانوي مجتهده امين اصفهاني)، مرد خدا (يادمان شهادت دكتر مصطفي چمران)، مطلع عشق، درس استاد، گلي از گلستان، نمي‌ازيم (فروغي از سخنان امير المؤمنين(ع)، منشور ماندگار (شرح وصيت نامه حضرت امام خميني‌(ره))، نگاهي به يك قاعده و دو استثنا در موضوع حجاب، ترنم شيدايي، سيره نبوي، فقه و زندگي (پاسخ به سؤالات)، درخت دانش، نان و ارزش غذايي آن، تازه‌ها، كوچه‌هاي تقديم، خبرها، پرسش و پاسخ.

در بخش ويژه نامه سالگرد ارتحال ملكوتي حضرت امام‌خميني(ره) مطالب زير به چاپ رسيده است: احياي هويت اسلامي، از عالم استاد و شاگردي، احياگري امام خميني(ره) از منظر عرفان و دعا (دكترفاطمه طباطبايي)، نقش امام در احياي انديشه انتظار، امام خميني(ره) و احياي خاستگاه الهي دولت، مباني تربيت اسلامي از ديدگاه امام خميني(ره)،... و معلم بزرگ اخلاق (گفتگو با مرحوم آيت‌الله توسلي) و لحظه‌هاي اندوه و فراق(نگاهي به حوادث 12 و 13 خرداد68). ‌

دفتر اشعار صوفي‌

صوفي محمد هروي‌

به كوشش ايرج افشار

ناشر: ميراث مكتوب‌

‌215 ص - 3750 تومان‌

مولانا صوفي محمد هراتي شاعر ناشناخته سده نهم هجري است كه در عهد سلطان بايقرا (842 - 911) در هرات مي‌زيست. دفتري كه از اشعار مولانا صوفي در دست است داراي چندگونه شعر شامل غزليات، قصايد، ترجيع‌بند، مقطعات، رباعيات و... است كه پيرامون غذاها و ابزار آشپزخانه سروده شده است و در آن به نظيره‌گويي با سروده‌هاي بسحاق اطعمه شيرازي پرداخته است، هر چند در سنجش با كليات بسحاق جلوه جنداني ندارد، اما از آنجا كه در برگيرنده برخي واژگان و تركيبات و فوايد اصطلاحي مربوط به غذاهاست و گاه واجد تازگي‌هايي است، انتشار آن براي تاريخ فرهنگي ايران، ضرورت مي‌يابد.‌

پرواز تنديس‌

اعظم فيروزآبادي (ماهر)

ناشر: انتشارات سوگند

چاپ اول: 1386

108 ص - 2200 تومان‌

كتاب حاضر شامل 45 شعر از نويسنده است. در يكي از شعرهاي اين مجموعه با عنوان چنين مي‌خوانيم : من در كنار انتظار / در پي‌كوچه‌هاي عشق / درساعت بي‌طاقتي / استاده‌ام / شايد پايان اين قرار / در كوچه‌هاي عشق / ظهور يك آشناست / كه منتظرش بودم.

فرياد تنديس‌

اعظم فيروزآبادي (ماهر)

ناشر: انتشارات سوگند

چاپ اول: 1382

99 ص - 1600 تومان‌

يك مجموعه شعر است. در اين مجموعه اشعاري با عناوين محمد(ص) ، قلب جاري، واژه‌تنهايي، مرگ دل، وارث، صداقت، اين نيز بگذرد، بار سفر، قصه ايمان، باور،‌ نفس،‌ چلچراغ، سوزساز و... به چاپ رسيده است.

بخشي از يك شعر اوست: شبي از شب‌هاي زمستان بود / و در آن شب / من به انگيزه تنهايي / گريه مي‌كردم / اشكهايم يخ زد / و در آن اشك بلور / روي هرگونه خويش / عكس و تنديس تو را مي‌ديدم / كه مرا مي‌بيني / و به ديوانگيم / مي‌خندي!‌

دفتر عقل‌

محسن كديور

ناشر: انتشارات اطلاعات‌

چاپ دوم: 1387

483 ص - 3100 تومان‌

مجموعه برخي مقالات فلسفي - كلامي نگارنده است كه طي سالهاي 1371 تا 1374 درقم به رشته تحرير درآمده است. اين مجموعه در چهار بخش مقالات تحليلي، كتاب‌شناسي‌هاي توصيفي، مقالات مختصر توصيفي و گفتگوهاي فلسفي - كلامي تنظيم شده است.

بخش اول كه نيمي از كتاب را تشكيل مي‌دهد، حاوي شش مقاله تحليلي است. نخستين مقاله به بررسي مقام عقل در انديشه شيخ مفيد اختصاص دارد. دومين مقاله در قالب نقد يك كتاب تاريخ فلسفه به تبيين انديشه‌هاي جديد و ارزش تفكر فلسفي صدرالمتالهين پرداخته شده است. بررسي تطبيقي نسبت عقل و دين از ديدگاه علامه مجلسي و علامه طباطبايي در متن و حاشيه بحارالانوار، مقاله سوم را تشكيل مي‌دهد. در مقاله چهارم منزلت عقل در نظر علامه مجلسي و همفكران ايشان در پاسخ يك نقد مورد بررسي قرار گرفته است. تحليل انتقادي منزلت فلسفي قاضي سعيد قمي موضوع مقاله پنجم است و بالاخره مقاله ششم نيم نگاهي دارد به فلسفه غرب در ارزيابي سازگاري پوزيتيويسم و متافيزيك در انديشه نيوتن، گامي در بازخواني مباني ما بعدالطبيعي علوم نوين.

بخش دوم به كتاب‌شناسي‌هاي توصيفي و فلسفي نخستين حكيم مسلمان، ابن سينا، فلسفه اشراق و علامه طباطبايي اختصاص دارد.

در بخش سوم هشت كتاب فلسفي مورد بررسي قرار گرفته‌اند: چهار رساله فارابي، مباحثات ابن سينا، بيان‌الحق بضمان‌الصدق لوكري، شرح يائيه ميرفندرسكي، ده رساله فيض كاشاني، شرح منظومه سبزواري، الفلسفه‌الالهيه مظفر و حركت و زمان شهيد مطهري.

در بخش چهارم چند گفتگوي فلسفي - كلامي گردآمده است:
لازم به ذكر است كه هر بيست و دو مقاله اين كتاب در فاصله سالهاي 71 تا 74 در نشريات مختلف منتشر شده است.

انديشه‌هاي حقوقي (1)

حقوق خانواده‌

آيت‌الله دكتر سيدمحمد موسوي بجنوردي‌

به كوشش: ابوالفضل احمدزاده‌

ناشر: مجمع علمي و فرهنگي مجد

چاپ اول: 1386

320 ص - 4000 تومان‌

دين مبين اسلام و شريعت منور محمدي (ص) منادي احياي حق و حقوق زنان، در طول تاريخ بوده و هست، هر چند كه زن در اين سير تكويني، مظلوم واقع شده و از يكسري حقوق حقه خود محروم و دور افتاده است؛ اما با رجوع به آموزه‌ها و تعاليم تعالي‌بخش اسلام، مي‌توان به حق مدعي شد كه اسلام زن را به كرامت ذاتي و انساني خود رهنمون كرد كه نص صريح قرآني دلالت بر اين امر دارد.

اين كتاب با عنوان از مجموعه مقالات فقهي - حقوقي است كه دربردارنده‌ سؤالات و گرايشهاي نوين حقوقي - اجتماعي در رابطه با مسائل زنان جامعه اسلامي است كه مي‌توانيم از آنها به عنوان مسائل روز حقوقي زنان نام ببريم.

اين اثر در پنج بخش و 16 مقاله تنظيم شده است، عناوين مقالات عبارتند از: ارث زن از شوهر، بررسي حق حضانت فرزند از نگاه قانون مدني و فقه شيعه، ولايت جد پدري، موجبات سقوط ولايت قهري ، بررسي فقهي و حقوقي سقط جنين، كودكان متولد از رحم اجاره‌اي، بررسي فقهي حقوقي پيرامون تغيير جنسيت، همانندسازي با هدف درمان‌ ناباروري، اقسام طلاق از نظر حكم شرعي، بررسي طلاق قضايي از فقه و حقوق، بلوغ، بررسي مفهوم و معيار كودكي در تفكر اسلامي و قوانين ايران، كودك آزاري، قضاوت زن در فقه و حقوق اسلامي، مبحث نفقه، حقوق زنان.

انديشه‌هاي حقوقي (2)

حقوق مدني و كيفري‌

آيت‌الله دكتر سيدمحمد موسوي بجنوردي‌

به كوشش: ابوالفضل احمدزاده‌

ناشر: مجمع علمي و فرهنگي مجد

چاپ اول: 1387

424 ص - 5500 تومان‌

اين كتاب مجموعه مقالات فقهي - حقوقي است كه مشتمل بر مباحث و طرح سؤالات و نيز دربردارنده پاسخهاي دقيق آنهاست كه از آخرين نظريات و تئوريهاي دانشگاهي نيز بي‌بهره نمانده است. در مقالات حقوقي، مبناي كار، فقه غني اسلام، بالاخص فقه تشيع است كه مي‌توان از آن به اساس قانون مدني تعبير كرد، چنان كه صاحب‌نظران و حقوق‌دانان برجسته‌اي بر اين امر همت گماشته‌اند؛ لذا در بررسي دقيق مطالب به نحو تطبيقي به فقه و حقوق استناد گرديده است و حتي در مواردي، راهكار مناسب و يا راه‌حل كند يا قوي پيشنهاد گرديده است تا از اين منظر، بتوان قانونگذار را در تقنين مواد، به نوعي آگاه و كمك كرد.

در مقالات كيفري نيز، از كتب منبع و اصيل فقه شيعه و نيز از كتب به نام تسنن استفاده شده و در پاره‌اي موارد به قانون مجازات اسلامي نيز ارجاع شده است.

نوشتار حاضر در دو بخش مقالات حقوقي و مقالات كيفري تنظيم يافته است.

مقالات بخش حقوقي عبارتند از: اشتباه در موضوع قرارداد، لزوم انجام تعهد، نقش حسن‌نيت در عقود و قراردادها در فقه و حقوق، بيع و شرايط آن، آثار بيع در فقه و حقوق، تعريف لغوي و اصطلاحي رهن، سرقفلي، مشروعيت خسارت تأديه، نقش اوراق بهادار در شريعت اسلامي، عقد بيمه، مبحث ربا، مشروعيت مالكيت معنوي، منجزات مريض.

نقش زندان در حقوق كيفري اسلام، جرم سياسي درحقوق كيفري اسلام، مسئوليت مدني و كيفري پزشك از مقالات بخش كيفري مي‌باشد.




 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 637]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن