تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803322110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس پليس مبارزه باموادمخدر: يك باند بين المللي قاچاق حشيش متلاشي شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس پليس مبارزه باموادمخدر: يك باند بين المللي قاچاق حشيش متلاشي شد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): رييس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي جمهوري اسلامي روز دوشنبه از انهدام يك باند بين المللي قاچاق حشيش در كشور خبر داد.


سرتيپ دوم پاسدار "حميدرضا حسين آبادي " در گفت و گو با خبرنگاران در تهران گفت: اين باند بين المللي، ماده مخدر حشيش را از پاكستان و از طريق مرزهاي آبي به كشورهاي عربي قاچاق مي كرد.
وي افزود: از اين باند بين المللي مقدار سه هزار و 700 كيلو گرم مواد مخدر كشف و ضبط شد.
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در تشريح نحوه انهدام اين باند قاچاق حشيش گفت: اين شبكه بين المللي قاچاق مواد مخدر پس چهار ماه تلاش نيروهاي پليس مبارزه با مواد مخدر و همكاري نيروهاي پليس مبارزه با مواد مخدر شهرهاي تهران، خوزستان، سيستان و بلوچستان و افسر رابط در كشور پاكستان متلاشي شد و همه متهمان آن دستگير شدند.
"حسين آبادي" افزود: با هماهنگي هايي كه با پليس عربستان سعودي و يمن صورت گرفت، محموله سه هزار و 700 تني حشيش كه با لنچ در درياي عمان و به قصد كشورهاي عربي در حال حركت بود، توسط پليس يمن متوقف شد.
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: به محض اطلاع پليس ايران از موقعيت لنچ حامل محموله مواد مخدر،‌ موضوع به افسران رابط در كشورهاي عربستان سعودي و يمن اطلاع داده شد و پليس يمن نيز با اقدام به موقع، ضمن كشف محموله قاچاق همه سرنشينان اين لنچ را كه پاكستاني بودند، دستگير كرد.
وي افزود: بلا فاصله پس از متوقف كردن محموله در آبهاي درياي عمان پليس مبارزه با مواد مخدر ايران وارد عمل شد و دو نفر از قاچاقچيان عرب كه توسط قاچاقچيان اين باند با هدف اخذ وجه محموله در يكي از شهرهاي مرزي ايران به مدت دو ماه گروگان بودند، آزاد و به همراه ديگر قاچاقچيان تحويل مقامات قضايي استان سيستان و بلوچستان شدند.
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا تعداد افراد دستگير شده را 12 نفر اعلام كرد و گفت: شش تن از افراد دستگير شده غير ايراني، چهار نفر ايراني و دو نفر ديگر نيز قاچاقچيان عرب گروگان گرفته شده بودند.
"حسين آبادي" سركردگي اين باند مواد مخدر را افراد پاكستاني و عرب اعلام كرد.
وي همچنين با اشاره به كشف يك محموله 15 هزار و 900 ليتري "استين كلرايد" در بندرعباس گفت: در دو هفته گذشته در هماهنگي با سفارت كشور كره در تهران از يك فروند كشتي كه از امارات متحده عربي به مقصد بندرعباس در حركت بود مقدار سه هزار ليتر "استين كلرايد" كشف شد.
"استين كلرايد" مواد اوليه هرويين است.
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: اين محموله كه تحت عنوان لوازم يدكي دست دوم در حال حركت بود، قرار بود از بندرعباس به مقصد افغانستان انتقال يابد.
"حسين آبادي" گفت: اين محموله از يك شركت كره اي بدون نام و از كشور امارات ترانزيت و در اين كشتي جاسازي شده بود كه با دريافت حكم قضايي كشف و شركت ترانزيت كننده تحت پيگرد قضايي قرار گرفت.
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: در طول هفته گذشته و با هدف جمع آوري توزيع كنندگان و خرده فروشان مواد مخدر دو هزار و 131 نفر از توزيع كنندگان مواد مخدر دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.
وي گفت: در پي دستگيري اين افراد يك هزار و 952 كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف شد كه 48 كيلو گرم ماده مخدر كراك،121 كيلوگرم ماده مخدر حشيش، هزار و 695 كيلوگرم ماده مخدر ترياك و مابقي نيز جزو ساير مخدرها بوده است.
"حسين آبادي" گفت: يك هزار و 114 نفر از افراد دستگير شده سابقه دار و بقيه دستگير شدگان داراي هيچ سابقه اي نبودند.
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در تشريح عملكرد دو ماهه پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: در دو ماه گذشته 83 هزار و 812 كيلو انواع مواد مخدر در سراسر كشور كشف شد كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از افزايش 11 درصدي برخوردار است.
وي گفت: از اين مقدار مواد مخدر، 166 كيلو ماده مخدر هرويين بود كه 44 درصد افزايش كشف نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است.
"حسين آبادي" همچنين گفت: 17 كيلو و 329 گرم ماده مخدر شيشه، يك ميليون و 240 هزار قطعه انواع قرص هاي روان گردان و 639 هزار آمپول هاي مرفين از ديگر كشفيات مواد مخدر دو دو ماه گذشته پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا است.
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: در دو ماه گذشته 357 عمليات توسط پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در سراسر كشور انجام شد كه در نتيجه آن 70 قاچاقچي مواد مخدر به هلاكت رسيد وي گفت: از 83 تن مواد مخدر كشف شده در اين مدت 53 درصد آن مربوط به استان هاي خراسان جنوبي، خراسان شمالي، خراسان رضوي و سيستان و بلوچستان بوده است و 30 درصد مواد مخدر كشف شده مربوط به استان هاي هرمزگان، اصفهان، شيراز و يزد و 17 درصد نيز در بقيه مناطق كشور بوده است.
"حسين آبادي" بيشترين ميزان كشف را مربوط به استان هاي فارس با 16 تن مواد مخدر، كرمان با 9 هزار و 400 كيلو و هرمزگان با شش هزار و 327 كيلو ذكر كرد و گفت: همه مواد مخدري كه به ايران وارد، ترانزيت و يا مصرف مي شود جمعا دو هزار و 400 تن است.
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: بنابر اعلام مركز ملي مبارزه با اعتياد، ميزان مصرف مواد مخدر در داخل ايران 550 الي 600 تن است .
وي كشورهاي آسياي ميانه و پاكستان را مسير ترانزيت مواد مخدر اعلام كرد و گفت: 31 درصد توليد مواد مخدر از ايران عبور مي كند كه با سرمايه گذاري در مرزها و انسداد مرز، مسير انتقال به سمت دريا و كشورهاي آسياي ميانه منتقل شده است.
"حسين آبادي" افزايش كشف هرويين را نشانگر تغيير رويكرد قاچاقچيان به سمت مواد مخدر صنعتي فشرده و كم حجم اعلام كرد و گفت: با احداث 400 كيلومتر كانال توسط پليس ايران در مناطق مرزي تردد قاچاقچيان در مناطق مرزي با دشواري همراه است.
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به لزوم احداث 600 كيلومتر كانال در مرزهاي شرقي كشور گفت: با افزايش نظارت پليس مبارزه با مواد مخدر در مرزهاي شرقي مسيرهاي تردد مسدود و توان پليس نسبت به قاچاقچيان افزايش مي يابد.
وي دليل تاخير در انجام طرح هاي انسداد مرزها را كمبود و تاخير در تخصيص اعتبار در سال گذشته دانست و گفت:‌ با تخصيص اعتبار هزار و 400 ميليارد ريالي عمليات احداث كانالها در مرز سرعت خواهد يافت.
"حسين آبادي" ميزان كمك سازمان ملل متحد به جمهوري اسلامي ايران در زمينه مبارزه با مواد مخدر را ناچيز اعلام كرد و گفت: سازمان ملل متحد براي برنامه مبارزه با مواد مخدر دو ميليون دلار اختصاص داده است كه اين ميزان كمك بسيار ناچيز است.
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر گفت: اختصاص اين ميزان كمك به جمهوري اسلامي ايران در حالي است كه ايران در دو سال گذشته شش ميليارد ريال هزينه كرده است.
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 236]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن