تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815212487




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

منطقه آزاد چابهار به توليدكنندگان داخلي مبل، زمين واگذار مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: منطقه آزاد چابهار به توليدكنندگان داخلي مبل، زمين واگذار مي‌كند
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي سازمان منطقه آزاد چابهار دكتر محمد طاهر باقري زاده با بيان اين مطلب در بازديد از نمايشگاه تخصصي توليد كنندگان داخلي مبل و دكوراسيون كه باهدف جذب بازارهاي جديد داخلي و خارجي با ‪ ۴۳‬شركت‌كننده در محل دائمي نمايشگاههاي بين‌المللي منطقه آزاد چابهار برگزار شد، افزود: در حمايت از اين صنعت و توليد محصولات ،آمادگي كامل داريم.

وي خاطرنشان كرد: منطقه آزاد چابهار به دليل موقعيت بسيارخوب جغرافيايي مي تواند نقش مهمي در رشد و توسعه اين صنعت اعم از بازار داخلي و خارجي داشته باشد.

وي گفت : توليدات متنوع اين صنعت در چابهار در تامين نياز استانهاي شرقي كشور مانند سيستان وبلوچستان، خراسان جنوبي و حتي خراسان رضوي ، داراي اهميت است.

وي افزود : لازم است از سوي توليدكنندگان اين صنعت ، براي دستيابي به بازارهاي جديد ،پتانسيل‌هاي موجود ،سليقه‌هاي بومي هر منطقه و شرايط خاص آب و هوايي مورد توجه بيشتر قرارگيرد.

وي با بيان اينكه در حال حاضر بيش از چهار هزار و ‪ ۸۰۰‬مركز توليد و فروش مبل در تهران فعاليت مي‌كنند ، گفت : براي گسترش و توسعه‌اين صنعت نياز است زمينه‌ها و شرايط عرضه محصولات متنوع آن در سراسر كشور فراهم شود.

باقري زاده افزود: حضور جمعي از توليدكنندگان بزرگ مبل و دكوراسيون از شهرهاي مختلف كشور از جمله تهران در اين نمايشگاه توانسته است ،شرايط مناسبي براي بازديد علاقه‌مندان به اين كالا را در فضايي وسيع براي شهروندان و تجار اين منطقه فراهم كند.

وي برخي از مزيت‌هاي منطقه آزاد چابهاراز جمله واگذاري زمين باآسان ترين شرايط، استفاده از معافيت‌هاي گمركي و مالياتي ، شرايط مناسب براي تهيه بخشي از مواد اوليه مورد نياز اين صنعت كه مي‌بايست از خارج وارد شود و از همه مهمتر ،وجود كارگر ارزان در اين منطقه، كه در كاهش هزينه‌هاي توليد اين صنعت ، تاثير گذار است را مطرح كرد.

مديرعامل منطقه آزاد چابهار با بيان اينكه توليد برخي از كالاها در داخل كشور در راستاي اقتصاد جهاني ،نگاه ويژه‌اي ايجاد شده است ،گفت : بسترهاي لازم در توليد انبوه اين صنعت و بازارهاي جديد در حمايت از توليدكنندگان بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي افزود: چابهار به دليل پتانسيل‌هاي اعلام شده در توليد اين صنعت در تامين نياز كشورهاي همسايه از جمله افغانستان مي‌تواند ، نقش مهمي داشته باشد.

وي با اشاره به ديدارهاي اخير سفير ايران در افغانستان و همچنين سفير افغانستان در ايران از منطقه آزاد چابهار گفت :ترانزيت كالا از بندر چابهار به افغانستان ،مورد توجه ويژه قرار گرفته است.

وي افزود: در اين راستا اقدامات خوبي صورت گرفته و در ترانزيت كالا از چابهار به اين كشور انواع كالاهاي مورد نياز از جمله مبل و دكوراسيون نيز پيش بيني شده است.

دكتر باقري زاده با بيان اينكه ،استمرار برگزاري نمايشگاه تخصصي مبل و دكوراسيون در جذب بازار داخلي و خارجي اهميت به سزايي دارد ، گفت : از برگزاري اولين نمايشگاه مبل و دكوراسيون اسقبال خوبي به عمل آمد و با برگزاري آن در مراحل ديگر از جمله جشنواره‌هاي تابستاني،اين موضوع استمرار خواهد يافت .

مدير شركت روناك مبل يكي از شركت‌كنندگان در اين نمايشگاه با قدرداني از مديرعامل منطقه‌آزاد چابهار در برگزاري اين نمايشگاه گفت : واردات بي رويه مبل و دكوراسيون از كشور چين به توليدكنندگان داخلي لطمه وارد كرده است.

مهدي يوسفي افزود : براي حمايت از اين صنعت، نياز است دستگاههاي اجرايي ذيربط ، جلوي واردات مبل را بگيرند.

وي بااشاره به اينكه كشورمان در توليد مبل و دكوراسيون سابقه طولاني‌دارد گفت : توليدكنندگان در اين صنعت كه يك كار هنري است و بيشتر در شهرهاي تهران، قم ، ملاير، اصفهان و يزد انجام مي‌شود، چنانچه مورد حمايت قرار نگيرند ،ضربه جبران ناپذيري خواهند ديد.

وي با اشاره به اهداف اين نمايشگاه از جمله معرفي توليدات جديد در عرصه‌هاي مختلف ، بدست متخصصان ايراني ، گفت : براي حمايت از اين صنعت، بايد از همه فرصت‌ها و پتانسيل‌ها در بدست آوردن بازارهاي جديد اعم از داخلي و خارجي تلاش كرد.

وي خاطر نشان كرد: در اين زمينه ، سرمايه‌گذاري در منطقه آزاد چابهار براي توليد داخلي در اين صنعت ، به عنوان يك موقعيت خوب اقتصادي از سوي توليدكنندگان و مديران منطقه آزاد چابهار در ابعاد مختلف در حال بررسي است .ك /‪۱‬
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 376]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن