تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815541029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مناطق آسيب‌پذير در اولويت اعزام مبلغ قرار‌ گرفتند


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: مناطق آسيب‌پذير در اولويت اعزام مبلغ قرار‌ گرفتند
مدير اجرايي هجرت بلند مدت روحانيون با اشاره به اينكه در حاضر بيش از 1000 تقاضا براي جذب مبلغ در سراسر كشور وجود دارد، گفت: مناطق آسيب پذير كشور از لحاظ اعتقادي و اجتماعي در اولويت اعزام مبلغ قرار گرفتند.


به گزارش سرويس دانشگاه و تشكل برنا، حجت‌الاسلام غلامرضايي افزود: به طور متوسط سالانه بيش از 400 مبلغ از طريق اين واحد به مناطق مختلف كشور اعزام مي‌شوند كه اولين طرح به معاونت تبليغ حوزه واگذار شد و نخستين اعزام در تير ماه 1380 صورت گرفت.

وي هدف از اين طرح را تامين مبلغ براي مناطق مورد نياز عنوان و خاطر نشان كرد: مراكز بخش، دهستان و روستاهاي بزرگ فاقد روحاني و برخي از شهرهايي كه در معرض آسيب هاي اجتماعي و فرهنگي فرق ضاله هستند در اولويت اعزام قرار دارند.

مدير اجرايي طرح هجرت بلند مدت افزود: روحانيون مهاجر همراه با خانواده در محل تبليغ مستقر شده و حداقل به مدت يك سال در محل به تبليغ معارف قرآني و مسائل ديني مشغول مي‌شوند و هم اكنون نيز 2400 مبلغ در حال انجام رسالت ديني خود هستند.

وي به استقبال طلاب از اين طرح اشاره كرد و گفت: از آنجا كه تبليغ يكي از وظايف اساسي حوزويان است، استقبال طلاب در حد بسيار خوبي صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام غلامرضايي با اشاره به حضور موثر و مثبت مبلغان در مناطق مختلف بيان داشت: احياء مساجد بواسطه اقامه نماز، برگزاري جلسات احكام و تفسير قرآن و نيز رسيدگي به مشكلات اقتصادي و اجتماعي منطقه از جمله فعاليت هايي است كه باعث انسجام در روستا ها و جذب جوانان به مساجد شده و اختلافات را به حداقل رسانده است.

وي پاسخ به شبهات اعتقادي و انجام فعاليت هاي تبليغي را از محور هاي فعاليت روحانيون مهاجر برشمرد و افزود: جلوگيري از نفوذ فرق و مذاهب ضاله، جذب جوانان به حوزه‌هاي علميه و مساجد، حضور در مدارس آموزش و پرورش، انجام فعاليت هاي فرهنگي از ديگر محور هاي فعاليت مبلغين طرح هجرت بلند مدت است.

حجت‌الاسلام غلامرضايي حضور روحانيون طرح هجرت بلند مدت در مناطق مختلف را بسيار ارزشمند ارزيابي كرد و گفت: سال اول هجرت براي استقرار روحاني مشكلات فراواني وجود داشت، ولي در حال حاضر معادله كاملا بر عكس شده و تقاضاي مردم بسيار شده بگونه اي كه جوابگويي به همه آنها دشوار است.

وي افزود: در حاضر بيش از 1000 تقاضا براي جذب مبلغ وجود دارد و هر تعداد از روحانيون كه مراجعه مي‌كنند براي استقرار آنها در مناطق مختلف مشكلي وجود ندارد.

مدير اجرايي طرح هجرت بلند مدت، وجود همسران مبلغين را در نشر معارف ديني در بين بانوان بسيار موثر دانست و گفت: براي آن دسته از همسران روحانيون كه قبلا آموزشهاي كافي را در اين زمينه نديده اند آموزش هاي غير حضوري برگزار مي‌شود.

وي حضور مبلغين و روحانيون در مدارس آموزش و پرورش را از ديگر محور هاي طرح هجرت بلند مدت برشمرد و يادآور شد: يكي از وظايف مبلغين حضور در مدارس و برگزاري نماز جماعت و سخنراني است و در اين راستا در اكثر استانها دوره اي چهار روزه به منظور جذاب سازي كلاسها و شيوه هاي برخورد با جوانان براي مبلغين برگزار مي‌شود.

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//45 - 45 - 72//www.BornaNews.ir
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن