تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806586376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مذاكرات صلح سومالي بدون نتيجه پايان يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مذاكرات صلح سومالي بدون نتيجه پايان يافت
به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، پايگاه اطلاع رساني اكسن اوآ نت روز دوشنبه از پايان بدون نتيجه مذاكرات صلح سومالي كه زير نظارت سازمان ملل در جيبوتي برگزار شده بود، خبر داد.

يوسف علي مشاور رهبر گروه ائتلافي مخالفان دولت انتقالي سومالي موسوم به اتحاد براي آزادسازي نوين سومالي در اين‌باره گفت: مذاكرات صلح پس از مخالفت نمايندگان دولت با پيشنهاد ائتلاف مخالفان مبني بر خروج نيروهاي اتيوپيايي از كشور، توسط سازمان ملل به حال تعليق درآمد.

احمد ولد عبدالله فرستاده ويژه سازمان ملل در سومالي نيز در كنفرانس مطبوعاتي كه در جيبوتي برگزار شد، اعلام كرد: گروه‌هاي شركت‌كننده در مذاكرات زمان مذاكرات بعدي را اعلام نكرده اند.

پيش از اين مذاكرات صلح سومالي كه ماه گذشته ميلادي با هدف پايان دادن به بحران سياسي، امنيتي و انساني سومالي، آغاز شده بود، از سوي برخي از گروه هاي مخالف همچون اسلامگرايان موسوم به الشباب و گروه ائتلاف دادگاه‌هاي شرعي به دليل حضور بيگانگان در كشور بويژه نيروهاي اتيوپيايي تحريم شد.

دولت سومالي نيز با بيان قانوني بودن حضور نيروهاي اتيوپي در سومالي اعلام كرد: حضور نيروهاي بيگانه تا بازگشت آرامش و امنيت به سومالي ادامه خواهد داشت.

هم اكنون ‪ ۲‬هزار و ‪ ۶۰۰‬نيروي اوگاندايي و برونديايي در چارچوب نيروهاي حافظ صلح اتحاديه آفريقا در موگاديشو پايتخت سومالي حضور دارند كه قرار است، تعداد آنان تا هشت هزار نفر افزايش يابد.

تاكنون بسياري از كشورهاي اتحاديه آفريقا كه براي اعزام نيرو به سومالي اعلام آمادگي كرده بودند به دليل وجود ناامني در منطقه و برخي مسائل نظامي و لوجستيكي از اعزام نيرو سرباززده اند.

برپايه اين گزارش، نخستين دور مذاكرات صلح سومالي كه در ماه اوت (مرداد) سال ‪ ۲۰۰۷‬ميلادي در موگاديشو برگزار شده بود، از سوي گروه اتحاد براي آزادسازي نوين سومالي كه بشدت با حضور نيروهاي اتيوپي در سومالي مخالفند و بارها سربازان اتيوپي را به حمله تهديد كرده اند، تحريم شد.

نيروهاي اتيوپي كه از سوي آمريكا حمايت مي‌شوند، در دسامبر (آذر ماه) سال ‪ ۲۰۰۷‬ميلادي براي كمك به ارتش دولت انتقالي سومالي در سركوب مخالفان، وارد اين كشور شدند.

بكارگيري نيروهاي نظامي بيگانه توسط ارتش سومالي موجي از اعتراض را در ميان مردم برانگيخت كه گاه اين اعتراضات به درگيري‌هاي خونين نيروهاي اتيوپي با غيرنظاميان سومالي منجر شده است.

اين گزارش مي‌افزايد: درگيري‌هاي يك سال و نيم ميان نيروهاي دولت سومالي كه توسط نيروهاي اتيوپي پشتيباني مي‌شوند و شبه نظاميان به آوارگي حدود يك ميليون نفر در اين كشور انجاميده است.

سومالي يكي از كشورهاي فقير واقع در منطقه شاخ آفريقا به شمار مي‌رود كه از زمان سرنگوني محمد زيادباره ديكتاتور سابق اين كشور در سال ‪ ۱۹۹۱‬ميلادي ، صحنه درگيري‌هاي قومي است.

درگيري‌هاي داخلي سومالي تاكنون جان ‪ ۳۰۰‬تا ‪ ۵۰۰‬هزار نفر را گرفته است.
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن