تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نصيحت را بپذيرد، از رسوايى به سلامت مى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815423000




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهان - لورا بوش به افغانستان رفت


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: جهان - لورا بوش به افغانستان رفت
جهان - لورا بوش به افغانستان رفت

گروه بين‌الملل: تحولات افغانستان و تلاش كاخ سفيد براي جلب توجه جامعه جهاني به اين كشور جنگزده، بانوي اول ايالات متحده را نيز به كابل كشانده است. لورا بوش صبح روز گذشته به طور غيرمنتظره وارد كابل شد. بانوي اول آمريكا در سومين سفر به افغانستان از كابل و شهر باميان ديدار كرد.

لورا بوش به منظور به تصوير كشيدن اراده ايالات متحده براي به پايان بردن كامل نبرد در افغانستان به اين كشور جنگزده سفر كرد. او پس از رسيدن به پايتخت بلافاصله سوار هلي‌كوپتر شده و 50 دقيقه بعد در فرودگاه شهر باميان پياده شد. شهر باميان از سال 2001 تا كنون در صدر اخبار بين‌المللي قرار گرفته است. نيروهاي طالبان در اين سال و پيش از حمله ايالات متحده به اين كشور مجسمه‌هاي تاريخي بودا را نابود كردند. به گزارش رسانه‌هاي محلي لورا بوش از پروژه بازسازي جاده‌اي در باميان نيز ديدار كرده است. مجسمه‌هاي بودا كه قدمت تاريخي آنها به دو هزار سال پيش بازمي‌گشت، در ماه مارس سال 2001 ميلادي از سوي طالبان نابود شدند چرا كه اين گروه افراطي آنها را مخالف اصول اسلامي مي‌دانستند. لورا بوش پس از بازديد از محلي كه سابق بر اين محل قرار گرفتن مجسمه‌ها بود از كمپ تربيت نيروهاي نظامي زن در استان باميان ديدار كرد. لورا بوش پيش از سفر به افغانستان در جمع خبرنگاران گفت: گذشته تجربه‌اي شيرين و دوست‌داشتني براي مردم افغانستان نيست كه بخواهند دوباره آن را مزه‌مزه كنند. جامعه بين‌المللي نمي‌تواند و نبايد در اين شرايط افغانستان را تنها بگذارد. سفر لورا بوش به افغانستان در حالي انجام گرفت كه حامد كرزاي رئيس جمهوري افغانستان ظرف چند روز آينده راهي پاريس مي‌شود تا در كنفرانسي كه براي جمع‌آوري كمك مالي براي بازسازي افغانستان برگزار مي‌شود شركت كند.
حامد كرزاي با حضور در اين كنفرانس بايد تمام تلاش خود را به كار بگيرد تا نمايندگان 80 كشور جهان را به پرداخت كمك‌هاي نقدي براي بازسازي اقتصادي اين كشور متقاعد كند. لورا بوش در اين سفر چندساعته به افغانستان با كرزاي نيز ديدار و گفت‌وگو كرد. همزمان با افزايش انتقادها از رهبري حامد كرزاي در جامعه جهاني و در داخل ساختار كاخ سفيد، جورج بوش همچنان در شيپور حمايت از او مي‌دمد. بسياري از منتقدان كرزاي را به سهل‌انگاري در مبارزه با قاچاقچيان مواد مخدر متهم مي‌كنند. در اين ميان لورا بوش نيز انتقاد برنده از كرزاي در اين شرايط را خارج از انصاف دانسته و مي‌گويد: اين انتقادها نه سازنده و نه عادلانه هستند. درست نيست كرزاي را مسبب حوادثي بدانيم كه در هيچ‌كدام از آنها نقشي نداشته است. كرزاي به عنوان نخستين رئيس‌جمهور افغانستان پس از فروپاشي حكومت طالبان، تنها وارث دردسرهاي كشوري شد كه حملات شبه‌نظاميان در آن بيداد مي‌كند و مرزهاي آن همچنان گرفتار نوعي ناامني عجيب است.
لورا بوش در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام كرد كه دولت و ملت افغانستان در شرايط فعلي بيش از هر زمان ديگري به حمايت جامعه بين‌المللي نيازمند است. از سال 2001 تا كنون جامعه جهاني مبلغي بالغ بر 30 ميليارد دلار به افغانستان كمك كرده است. لورا بوش پس از گذراندن هفت ساعت در افغانستان راهي اسلووني مي‌شود تا جورج بوش را در سفر اروپايي‌اش همراهي كند.
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 241]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن