تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815642750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در 2ماه ابتداي سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبلصادرات از گمركات هرمزگان 6درصد افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: در 2ماه ابتداي سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبلصادرات از گمركات هرمزگان 6درصد افزايش يافت
بندرعباس – خبرنگار دنياي اقتصاد: ميزان صادرات كالا از گمركات هرمزگان طي دو ماه ابتداي سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، از نظر وزني 6درصد و از نظر ارزش دلاري 13درصد افزايش يافت.


ناظر گمركات استان هرمزگان با اعلام خبر فوق افزود: در دو ماه ابتداي سال جاري، دو ميليون و 992هزار تن كالا به ارزش بيش از 733ميليون و 112هزار دلار از اين گمركات به خارج از كشور صادر شد.
به گزارش روابط عمومي گمركات هرمزگان، ناصر كاوياني عمده كالاهاي صادراتي را شامل مصنوعات مسي، آهن‌آلات، فولاد و آلومينيوم ساخته شده، پسته و مغز پسته، بادام و مغز بادام، سنگ و كنسانتره روي، سنگ و كنسانتره موليبدن، كاشي و سراميك، مصالح ساختماني، ماهي تازه و منجمد، خرماي تازه و خشك، محصولات پتروشيمي، فرش ماشيني و سايركالاهاي صنعتي دانست كه عمدتا به كشورهاي امارات‌‌متحده عربي، چين، ايتاليا، آلمان، عمان و هند صادر شده است.
وي ميزان واردات قطعي از طريق گمركات استان هرمزگان در اين مدت را نيز بالغ‌بر يك ميليون و 631هزار تن كالا به ارزش 3ميليارد و 496ميليون و 687هزار دلار اعلام كرد كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 48درصد و از نظر ارزش دلاري 2درصد كاهش داشته است.
كاوياني تصريح كرد: عمده كالاهاي وارداتي كشور شامل روغن خوراكي، مواد شيميايي، لوازم و ماشين‌آلات صنعتي و مكانيكي، ماشين‌آلات راه‌سازي، مواد اوليه پلاستيك، آهن‌آلات، لوازم برقي، بنزين، محصولات صنايع شيميايي و دارويي است كه از كشورهاي امارات متحده عربي، چين،‌ تايوان، آلمان، هند و كره وارد شده‌اند.
ناظر گمركات استان هرمزگان در ادامه با اشاره به ميزان ترانزيت خارجي صورت گرفته طي 2 ماه ابتداي امسال گفت: در اين مدت حدود 584هزار و 411تن كالا به ارزش 2ميليارد و 209ميليون و 850هزار دلار از طريق گمركات اين استان ترانزيت خارجي شده است كه نسبت به همين مدت در سال قبل از نظر وزن و ارزش دلاري به ترتيب 65 و 56درصد افزايش نشان مي‌دهد.
كاوياني كالاهاي ترانزيتي را شامل انواع خودروهاي سواري، منسوجات، تاير و تيوب، مواد شيميايي، چاي و لوازم خانگي دانست كه عمدتا از كشورهاي اروپايي و آمريكايي به مقصد كشورهاي افغانستان، روسيه، تركيه، پاكستان و كشورهاي آسياي ميانه (قرقيزستان، تركمنستان و...) ترانزيت شده است.
وي در ادامه به ميزان ترانزيت داخلي صورت گرفته اشاره كرد و افزود: در اين مدت 67هزار و 114تن كالا به ارزش بيش از 375ميليون و 558هزار دلار ترانزيت داخلي شده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از حيث وزن 52درصد و از نظر ارزش 105درصد رشد داشته است.
كاوياني ادامه داد: در همين مدت حدود 227هزار و 413تن كالاي ورود موقت به ارزش 515ميليون و 701هزار دلار از طريق اين گمركات صورت گرفته كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از حيث وزن 21درصد و از نظر ارزش دلاري 11درصد كاهش داشته است.
وي گفت: ميزان كالاهاي مرجوعي در اين مدت نيز حدود 5هزار و 461تن به ارزش 16ميليون و 436هزار دلار بوده است كه نسبت به همين مدت در سال قبل به ترتيب از نظر وزن و ارزش 82 و 50درصد كاهش داشته است.
كاوياني در ادامه ميزان درآمد وصولي گمركات استان را در اين مدت 3589ميليارد ريال عنوان كرد و افزود: ميزان درآمد وصولي نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 27درصدي برخوردار است.
ناظر گمركات استان هرمزگان تعداد پرونده‌هاي متشكله قاچاق كالا را نيز در اين مدت 338فقره عنوان كرد و افزود: اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 7درصد كاهش داشته است.
كاوياني افزود: ارزش كل اين پرونده‌ها 24ميليارد و 21ميليون و 402هزار ريال و ميزان جريمه وصولي حدود 2ميليارد و 311ميليون و 659هزار ريال است كه نسبت به سال قبل به ترتيب 87درصد كاهش و 20درصد افزايش داشته است. وي در ادامه به تعداد مسافران ورودي و خروجي از طريق گمركات استان اشاره كرد و گفت: تعداد مسافران ورودي از طريق گمركات استان در دو ماه اول سال جاري 36هزار و 146نفر و تعداد مسافران خروجي 973هزار و 656نفر بوده است.
وي گفت: تعداد مسافران ورودي نسبت به مدت مشابه سال قبل 7درصد و تعداد مسافران خروجي 239درصد افزايش داشته است.
كاوياني در ادامه خاطرنشان كرد: در اين مدت تعداد بسته‌هاي ورودي 101بسته با ارزش بيش از 8ميليون ريال بوده كه نسبت به زمان مشابه سال قبل 31 درصد رشد داشته است. همچنين تعداد بسته‌هاي خروجي در اين مدت 24بسته با ارزش بيش از 2ميليون و 267هزار ريال بوده كه 66 درصد رشد داشته است.
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن