تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804621065




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفتگوي هاشمي رفسنجاني و ملك عبدالله درباره منطقه و جهان اسلام‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: گفتگوي هاشمي رفسنجاني و ملك عبدالله درباره منطقه و جهان اسلام‌


آيت‌الله هاشمي رفسنجاني سه‌شنبه شب گذشته ‌و در شهر مكه‌ مكرمه با ملك‌عبدالله پادشاه عربستان‌سعودي ديدار و در مورد روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌اي و جهان اسلام تبادل نظر كرد.‌

در اين ديدار كه تعدادي از اعضاي مجلس خبرگان رهبري و مجمع تشخيص مصلحت نظام و مقامهاي دولتي عربستان حضور داشتند، هاشمي رفسنجاني با اشاره به برگزاري كنفرانس گفت‌وگوي اسلامي كه در شهر مكه برگزار مي‌شود، گفت: ابتكار برگزاري اين همايش‌ها مي‌تواند در بررسي و يافتن راه‌هاي رفع مسائل و مشكلات جهان اسلام نقش‌آفرين باشد.

رئيس مجلس خبرگان رهبري، ايجاد هرگونه اختلاف و تشتت در جهان اسلام و فرقه‌هاي اسلامي را در قالب چاپ كتب و نشريات بي‌محتوا و انتساب خرافه و مطالب كذب عليه مذاهب را آفتي جدي براي تحقق وحدت اسلامي ذكر كرد و آن را خواست دشمنان اسلام دانست.

ملك عبدالله نيز با قدرداني از حضور آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در كنفرانس بين‌المللي گفت‌‌وگوي مذاهب اسلامي،‌ اظهار اميدواري كرد كه حضور ايشان و ديگر شخصيت‌هاي موثر جهان اسلام، به نزديكي مواضع كشورهاي اسلامي و ارائه راهكارهاي مناسب براي ارتقاي نقش و جايگاه جهان اسلام در دنياي معاصر بيانجامد.

وي طرح توسعه بيت‌الله الحرام براي گنجايش 700هزار نمازگزار و زائر در رعايت احترام زوار از همه مذاهب اسلامي را يكي از برنامه‌هاي مهم دولت عربستان ذكر كرد.

وي اقدام برخي افراطيون را در چاپ كتب بي‌ارزش ديني عليه مذاهب، اقدامي نامناسب دانست كه موجب ايجاد اختلاف بين مسلمانان مي‌شود.

پادشاه عربستان سعودي، خواستار ملاقاتهاي دوره‌اي براي پيشبرد روابط دو جانبه و رايزني در مورد موضوعات مهم منطقه‌اي شد.

سخنان هاشمي رفسنجاني در اجلاس گفتمان مذاهب اسلامي‌

رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به برگزاري بيست و يك كنگره وحدت اسلامي پس از پيروزي انقلاب اسلامي و استقبال از همت عربستان سعودي در برگزاري اجلاس بين‌المللي گفتمان مذاهب اسلامي، آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي همكاري كامل در جهت استقرار وحدت و همدلي بين كشورهاي اسلامي اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا، آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني روز چهارشنبه در سخنراني افتتاحيه اجلاس بين‌المللي گفتمان مذاهب اسلامي در مكه مكرمه به عنوان ميهمان ويژه، مشكلات امت اسلامي را واقعي و غيرقابل انكار دانست و اظهار داشت: كانون‌هاي آشوب و شرارت در منطقه ما خطرناك شده و فلسطين پنجره‌اي براي نشان دادن ظالمان و مظلومان است.هاشمي رفسنجاني با اشاره به تلاش اشغالگران آمريكايي براي انعقاد قرارداد امنيتي با عراق گفت: آنان با اين قرارداد مي‌خواهند عبوديت دايمي ملت عراق را در برابر خود پايه‌ريزي كنند.‌

وي تاكيد كرد: همه ما بايد به ملت عراق كمك كنيم تا از خطر اشغال و گرفتاري در آينده و استعمار غيررسمي نجات يابد كه البته با هوشياري ملت عراق اين مهم محقق خواهد شد.

رئيس مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: امروز استكبار، افغانستان را تكه تكه كرده و ناامني‌ها در اين كشور هر روز بيشتر مي‌شود، محيط زيست جهاني مشكل دارد، مواد مخدر بلاي دنياي امروز است و امراض خطرناكي نظير ايدز جوانان اسلامي را آلوده مي‌كند.

وي 95 درصد احكام اسلام را بين مسلمانان مشترك دانست و گفت: من به عنوان يك مسلمان شيعه و اسلام‌شناس مي‌گويم مشتركات ما آن قدر زياد است كه نياز به پرداختن به نقاط افتراق ندارد.‌

رئيس مجلس خبرگان رهبري اختلاف بين مسلمانان را حرام و گناه و مذاكره را مستحب و ضروري دانست و گفت: البته اختلاف نظر يك نعمت است زيرا اگر در فضاي عاقلانه و حكيمانه مطرح شود باعث رشد و پيشرفت مي‌شود.ملك عبدالله پادشاه عربستان سعودي نيز در مراسم افتتاح اجلاس بين‌المللي گفتمان مذاهب اسلامي در مكه مكرمه گفت: در اين جا جمع شده‌ايم تا به جهان بگوييم با عزتي كه خدا به مسلمانان داده صداي آنها صداي عدالت و ارزش‌هاي انساني است.

وي ارزش امت اسلام را بالا و در عين حال تهديدات آن را زياد دانست و گفت: ما دور هم جمع شده‌ايم تا در مقابل جهل بايستيم و اسلام را بدون دشمن به ديگران برسانيم.

ملك عبدالله با اشاره به ضرورت گفت‌وگو بين مذاهب اسلامي خاطرنشان كرد: عظمت اسلام پايه‌هاي گفت‌وگو را بنا نهاده و راهها را مشخص كرده و راه ما نيز دعوت به ارزشهاي مشترك است كه اديان به خاطر آنها نازل شده است.

هاشمي رفسنجاني: اختلافات، پنجره اميد دشمنان اسلام است‌

رئيس مجلس خبرگان رهبري بر لزوم توجه پيروان مذاهب اسلامي به مشتركات فراوان خود تاكيد كرد و گفت: اختلافات، پنجره اميد دشمنان اسلام براي رخنه در صفوف مسلمانان است كه دامن زدن به آن با مصالح دنيوي و اخروي جهان اسلام ناسازگار است.‌

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ادامه ديدارهاي خود در عربستان سعودي عصر سه‌شنبه گذشته در ديدار جمعي از علماي شيعه منطقه شرقيه عربستان از اقدامات افراطيون در برخي نقاط جهان اسلام ابراز تاسف كرد.‌

وي با تاكيد بر اين كه عقل و شرع اين اقدامات را نمي‌پذيرد، اظهار داشت: علماي شيعه و سني با استعانت از تعاليم الهي در راه گسترش مبناي اسلام تلاش كنند.

حسن صفار يكي از علماي شيعه منطقه نيز با ارائه گزارشي تاكيد كرد: در سالهاي اخير وحدت شيعه و سني در عربستان پيشرفت داشته است.

حق ايران در توليد فناوري هسته‌اي‌

وزير دفاع عربستان در مصاحبه‌اي كه روز چهارشنبه در مادريد منتشر شد، گفت: ايران حق توليد فناوري هسته‌اي براي مقاصد مسالمت‌آميز را دارد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از مادريد، شاهزاده سلطان بن عبدالعزيز به روزنامه اسپانيايي آ.ب.ث گفت: عربستان سعودي اين مساله مهم كه سراسر منطقه از جمله در خليج فارس نبايد هيچگونه سلاح هسته‌اي و يا سلاح كشتار جمعي وجود داشته باشد، را مورد تاييد مجدد قرار مي‌دهد.‌

وي با اشاره به برنامه هسته‌اي ايران گفت: با اين همه هر كشوري از حق داشتن فناوري هسته‌اي براي مقاصد صلح‌جويانه برخوردار است.‌

ديدار با اعضاي بعثه مقام معظم رهبري ‌

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ادامه سفر به عربستان در مكه و مدينه با اعضاي بعثه مقام معظم رهبري ديدار كرد.‌

رئيس مجلس خبرگان رهبري در اين ديدار بر ضرورت اتحاد مسلمانان تاكيد كرد و گفت: اختلافات مسلمانان باعث خشنودي كفار مي‌شود.

وي با اشاره به برخوردهاي نامناسبي كه با زوار ايراني مي‌شود، از دستور صريح ملك عبدالله براي برخورد با خاطيان خبر داد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با بيان اين كه انسانهايي كه به حج مي‌روند تنها بايد به وحدت جهان اسلام بينديشند، گفت: در صورت تحقق روح حج ، جهان اسلام، امروز متعهد و يكپارچه مي‌شد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ايران را يكي از كشورهاي كاملاً مطرح و تاثيرگذار در جهان خواند و گفت: پيشرفت‌هاي علمي و صنعتي خوبي در كشور حاصل شده كه بايد به عنوان نمونه دستاوردهاي حاكميت اسلام، ادامه يابد.

وي تاكيد كرد: كساني كه مرم را دلسرد و اسباب بي‌اعتنايي آنها به انقلاب اسلامي را فراهم كنند، مرتكب گناه بزرگي مي‌شوند.

هاشمي رفسنجاني اعمال عمره مفرده را به جاي آورد

رئيس مجلس خبرگان رهبري ساعاتي پس از ورود به عربستان سعودي اعمال حج عمره مفرده را به جاي آورد.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني رئيس مجلس خبرگان رهبري و هيات همراه كه عصر دوشنبه گذشته براي شركت در اجلاس بين‌المللي گفتمان مذاهب اسلامي وارد جده شده بودند پس از حضور در مسجد جحفه، محرم شده و با عزيمت به مكه مكرمه اعمال عمره مفرده را به جا آوردند.

براساس اين گزارش، كنفرانس بين‌المللي مذاهب اسلامي در عربستان سعودي روز جمعه با صدور بيانيه‌اي به كار خود پايان داد.




 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن