تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815565820




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جزئيات كنكور 87 /رقابت يك ميليون و 515 هزار داوطلب در كنكور87/ اعلام حدود سئوالات كنكور


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جزئيات كنكور 87 /رقابت يك ميليون و 515 هزار داوطلب در كنكور87/ اعلام حدود سئوالات كنكور
معاون سازمان سنجش جزئيات توزيع كارت ورود به جلسه كنكور 87 و برگزاري اين آزمون را تشريح كرد و گفت: كنكور 87 براي پذيرش دانشجو در دوره هاي روزانه، شبانه، پيام نور، غيرانتفاعي و غيردولتي، مراكز تربيت معلم و دانشگاه امام صادق (ع) در يك مرحله برگزار مي شود.

دكتر حسين توكلي در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به زمان برگزاري آزمون سراسري سال 1387 گفت: بر اساس برنامه زماني كارت ورود به جلسه داوطلبان در روزهاي دوشنبه 3 تيرماه 1387 و سه شنبه 4 تير ماه 1387 توزيع مي شود و آزمون عمومي و اختصاصي هريك از گروههاي آزمايشي در صبح و بعد از ظهر روزهاي پنجشنبه 6 و جمعه 7 و شنبه 8 تيرماه 1387 در حوزه هاي امتحاني سراسر كشور برگزار مي شود.

برگزاري كنكور در روزهاي 6، 7 و 8 تير ماه

معاون سازمان سنجش اظهار داشت: آزمون گروه آزمايشي علوم رياضي و فني صبح پنجشنبه 6 تير، گروه آزمايشي هنر بعدازظهر پنجشنبه 6 تير، علوم تجربي صبح جمعه 7 تير، زبانهاي خارجي بعدازظهر جمعه 7 تير و آزمون گروه آزمايشي علوم انساني صبح شنبه 8 تير برگزار مي شود.

وي گفت: داوطلبان شركت كننده در اين آزمون از گروههاي آزمايشي پنج گانه به سئوالات عمومي و اختصاصي در يك جلسه به صورت تستي چهار گزينه پاسخ خواهند داد.

ثبت نام يك ميليون و 352 هزار و 167 در كنكور 87

وي يادآور شد: بر اساس آمار موجود از ثبت نام كنندگان، يك ميليون و 352 هزار و 167 نفر متقاضي ثبت نام در آزمون سراسري شدند.

توكلي ادامه داد: از اين تعداد 163هزار نفر علاقه مندي خود را به شركت در گروه آزمايشي هنر و زبانهاي خارجي اعلام كرده اند كه آزمون هر يك از گروههاي آزمايشي نيز در يك جلسه برگزار مي شود.

صدور يك ميليون و 515 هزار كارت كنكور

وي اظهار داشت: داوطلبان هر يك از گروههاي آزمايشي پنج گانه براي حضور در جلسه بايد كارت ورود به جلسه آزمون مربوطه را داشته باشند، از اين رو يك ميليون و 515 هزار كارت ورود به امتحان صادر شده است.

معاون سازمان سنجش كشور در ادامه يادآور شد: از تعداد يك ميليون و 352 هزار داوطلب متقاضي واقعي آزمون سراسري، حدود 25 هزار نفر از سهميه شاهد و رزمندگان و ايثارگران استفاده مي كنند.

تاثير سوابق تحصيلي در كنكور 87

توكلي در مورد نحوه تأثير سوابق تحصيلي در آزمون سال آينده مطابق با آخرين مصوبات به مهر گفت: بر اساس مصوبه پنجاه و سومين جلسه كميته برنامه ريزي كنكور، ميزان سوابق 15 درصدي براي ديپلمه هاي سالهاي 1384، 1385 و 1386 نظام جديد بر اساس امتحانات نهايي سال سوم متوسطه كه به صورت كتبي برگزار شده در نظر گرفته مي شود.

وي تأكيد كرد: تأثير 15 درصدي براساس نمرات امتحانات كتبي دروس سال سوم و نه پيش دانشگاهي است و اين تأثير با ضرايب متفاوت نمرات در هر يك از گروههاي آزمايشي اعمال مي شود.

حدود سئوالات كنكور 87

وي با بيان اينكه آزمون سراسري براي كليه داوطلبان اعم از فارغ التحصيلان نظام قديم و جديد شامل آزمون عمومي و اختصاصي است، گفت: اين آزمون براي هريك از داوطلبان به صورت تستي 4 گزينه اي و در حدود اطلاعات علمي مشخص شده نظام جديد آموزش متوسطه سالي واحدي است و طي يك جلسه برگزار مي شود.

توكلي گفت: آزمون عمومي براي داوطلبان نظام جديد و قديم به منظور تشخيص ميزان آمادگي داوطلبان در دروس عمومي در حدود اطلاعات سالي واحدي طراحي شده است. آزمون اختصاصي نيز به منظور تعيين ميزان آشنايي علمي با پايه هاي اصلي رشته هاي موجود در حدود كتب سالي واحدي است.
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن