تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813280699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مي‌خواست راز جنايتش را بفروشد


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: مي‌خواست راز جنايتش را بفروشد
كارآگاهان پليس دريافتند وي ساعاتي بعد از به قتل رسيدن همسر و فرزندش، از طريق فرودگاه بوستون آمريكا به انگليس پرواز كرده است.
مرد جنايتكار، بعد از قتل همسر و كودك 9‌ماهه‌اش در ماساچوست آمريكا، قصد داشت داستان اين جنايت وحشتناك را به بالاترين پيشنهاد در اينترنت بفروشد.به اين ترتيب وي در جلسه دادگاه نيز براي آنكه ماجراي جنايتش لو نرود سكوت كرد.
20 ژانويه 2006، كارآگاهان جنايي ماساچوست آمريكا دربرابر جنايت وحشتناكي قرار گرفتند كه در آن زن 27 ساله‌اي به نام «راشل اينتوايستل» به همراه كودك 9 ماهه‌اش«ليليان» با شليك گلوله از فاصله نزديك به قتل رسيده بودند.
در حالي كه نخستين بررسي‌ها نشان مي‌داد اين جنايت احتمالا توسط يك آشنا صورت گرفته، تحقيقات براي يافتن همسر اين زن به نام نيل اينتوايستل كه از هنگام وقوع جنايت ناپديد شده بود آغاز شد اما هيچ نشاني از وي در دست نبود.
درادامه تحقيقات براي يافتن مرد جوان كه يك مهندس كامپيوتر انگليسي تبار بود، كارآگاهان پليس دريافتند وي ساعاتي بعد از به قتل رسيدن همسر و فرزندش، از طريق فرودگاه بوستون آمريكا به انگليس پرواز كرده است.
به اين ترتيب تحقيقات براي دستگيري اين مرد كه نخستين مظنون اين جنايت به شمار مي‌رفت، با كمك اينترپل انگليس آغاز شد اما تا 9 فوريه كه نيل‌اينتوايستل در متروي زيرزميني لندن دستگير شد، تمامي تلاش‌ها براي دستگيري وي بي‌نتيجه ماند.
مي‌خواستم خودكشي كنم، فرار كردم
با دستگيري جوان انگليسي، وي تحت بازجويي قرار گرفت اما منكر ارتكاب جنايت شد و ادعا كرد عاشقانه همسرش را دوست داشته است.
وي به كارآگاهان جنايي پليس انگليس گفت: روز جنايت هنگامي كه به خانه بازگشتم و با اجساد غرق خون همسر و فرزندم روبه‌رو شدم، از شدت علاقه به آنها ابتدا تصميم گرفتم خودكشي كنم اما نتوانستم اين كار را انجام دهم، سپس به خاطر وضعيت بد روحي تصميم گرفتم به خانه پدري‌ام در لندن بازگردم و لحظات سخت را در كنار خانواده‌ام باشم و به اين ترتيب به سمت زادگاهم پرواز كردم.
در حالي كه مطبوعات انگليس و آمريكا اين جنايت را به‌طور كامل پوشش مي‌دادند، قضات دادگاه عالي ماساچوست كه جنايت در آن ايالت رخ داده است، از قضات دادگاه لندن خواستند مرد جنايتكار را به اين كشور بازگرداند كه سرانجام بعد ازمدتي كشمكش، دادگاه انگليس اين درخواست را پذيرفت و مرد جنايتكار را كه بعد از ازدواج با همسر آمريكايي‌اش، براي يافتن موقعيت شغلي بهتر به اين كشور مهاجرت كرده بود به آمريكا بازگرداندند.
او مي‌خواهد رازش را بفروشد
با گذشت نزديك به 2 سال از اين ماجراي جنايي، قضات دادگاه عالي ماساچوست، نخستين جلسه محاكمه نيل اينتوايستل را برگزار كردند.
در اين جلسه، دادستان ماساچوست مداركي را در اختيار دادگاه قرار داد كه نشان مي‌داد مهــنــدس 29‌ساله بعد از ارتـكاب ايــن جنايت فجــيـع، قصـد فروش داستان اين جنايت را در اينترنت داشته است.
در اين جلسه دادگاه مايكل فابري- دادستان ماساچوست- با بيان اين موضوع گفت: اينتوايستل در 9 فوريه در حالي در متروي لندن دستگير شد كه يك كامپيوتر لپ‌تاپ به همراه داشت، در بررسي اين كامپيوتر مشخص شد كه وي قصد داشته پس از ارتكاب اين جنايت، داستان قتل همسر و كودكش را به بالاترين قيمت براي چاپ كتاب يا ساخت فيلمي درباره آن به فروش برساند اما قبل از آنكه موفق شود در محاصره پليس قرار گرفته و دستگير شده است. وي در ادامه گفت: ماجراي اين جنايت و انگيزه عجيب جنايتكار به حدي عجيب و گيج‌كننده است كه تنها متهم اصلي پرونده مي‌تواند راز آن را بگشايد كه وي هم به‌دليل آنكه قصد دارد راز اين جنايت را بفروشد، در جلسه دادگاه از بيان آن خودداري مي‌كند.
به گفته وي مرد جنايتكار و همسرش رابطه بسيار صميمانه و عاشقانه‌اي داشته‌اند، آنها زماني كه خانم راشل در انگلستان درس مي‌خوانده‌ با يكديگر آ‌شنا شده و ازدواج كرده بودند اما پس از گذشت مدتي، مرد جوان از طريق اينترنت با زنان ديگري آشنا شده و به تدريج از همسرش دور شد و سرانجام اين جنايت مرگبار را رقم زد.
به گفته دادستان فابري، مردجنايتكار از دسامبر 2005 تا ژانويه 2006 بارها به سايت‌هاي دوست يابي و سايت‌هاي مستهجن رفته و از طريق اين سايت‌ها، اي‌ميل‌هايي نيز با زنان ناشناس رد و بدل كرده و با آنها ارتباط برقرار كرده است، اوهمچنين در اينترنت در جست و جوي اطلاعاتي درباره قتل و خودكشي بوده است و سرانجام هم نقشه اين جنايت خونين را با اين اطلاعات به اجرا گذاشته است.
بعد از اظهارات دادستان، مرد جنايتكار در جايگاه قرار گرفت اما باز هم ارتكاب اين جنايت را انكار كرد و دربرابر سؤالات قضات دادگاه تنها سكوت كرد.
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن