تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815184296




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/واحدهاي اسقاطي دام(سلاخي) بازار اراك پلمپ شد/ مردم ازعرضه كم فراوردهاي دامي، با پلمپ اين واحدها نگرانند معاون شهردار: مشكلات بهداشتي عامل پلمپ سلاخي‌ها است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /واحدهاي اسقاطي دام(سلاخي) بازار اراك پلمپ شد/ مردم ازعرضه كم فراوردهاي دامي، با پلمپ اين واحدها نگرانند معاون شهردار: مشكلات بهداشتي عامل پلمپ سلاخي‌ها است


خبرگزاري دانشجويان ايران - اراك
سرويس: شهرستان‌ها

از سال 70 تاكنون مشكلاتي درخصوص واحدهاي اسقاطي دام (سلاخي) در سطح شهر اراك، عمدتا در مركز شهر اراك و در مكاني كه به كوچه سلاخي‌ها شهرت يافته است به وجود آمده است كه به رغم انعكاس مشكلات بهداشتي و پاره‌اي از مسايل ديگر به مسؤولان وقت اقدامي در خصوص رفع معضلات ناشي از اين واحدها در شهر از سوي متوليان صورت نگرفته بود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه ي مركزي، كوچه سلاخ‌ها كه در بافت تاريخي بازار مركزي شهر اراك قرار دارد، سبب شده بود بسياري از گردشگران خارجي بازديد كننده از اين بازار همواره از اين كوچه به عنوان نمادي از كثيفي در شهر ياد كرده و بوي بد ناشي از اين واحدها مشام آنها و مردم و كسبه اطراف را بيازارد.

در چند روز اخير اما ديگر نشاني از اين واحدهاي عرضه كننده فراورده‌هاي مختلف دامي از جمله دل و جگر ، سيرابي و شيردان و بسياري ديگر از اين فراورده‌ها و بوي بد و خونابه ناشي از آن در اين كوچه ديده نمي‌شود.

يكي از كسبه در زمينه اقدام شهرداري در تعطيل كردن اين واحدها به ايسنا گفت: اقدام شهرداري اقدامي مناسب و پسنديده است كه بايد سال‌ها پيش به مرحله اجرا در مي‌آمد تا مردم و كسبه اطراف اين مدت را با دل چركيني و ناراحتي سپري نكنند.

وي گفت: وجود مسايل مختلف بهداشتي و زيست محيطي در اين كوچه ، گذرهاي ابتدايي بازار تاريخي شهر اراك را به محلي براي تجمع انواع حيوانات موذي و آزار دهنده تبديل كرده بود كه با اين اقدام حداقل در فصل گرما در سال جاري خيال كسبه را در نبود اين حيوانات و جلب مشتري به واحدهاي خود آسوده كرده است.

يك شهروند نيز گفت: همواره شاهد بوده است كه پساب و فاضلاب ناشي از اين واحدها به واحدهاي پايين دستي و خيابان نشت كرده و جلوه‌اي زننده را در معرض ديد قرار داده است.

وي گفت: شهرداري بايد با جمع‌آوري واحدهاي اسقاطي دام (سلاخي ) به صورت منطقي به گونه‌اي عمل كند كه متوليان آن نيز متضرر نشده و بتوانند براي خانواده خود درآمدي داشته باشند تا نگراني صاحبان اين مراكز رفع شود.

يك خانم خانه‌دار نيز گفت: اين كوچه تنها مركز عرضه كننده فراورده‌هاي اسقاطي دام براي مردم بود كه با بسته شدن اين مراكز نگراني در خصوص نبود و يا عرضه كم اين فراورده‌ها كه توسط سلاخي‌ها عرضه مي‌شد وجود دارد.

عليرضا محمودي، معاون خدمات شهري شهرداري اراك در اين زمينه به ايسنا گفت: شهرداري به عنوان دستگاه مسؤول در امور شهري موظف است براساس آئين نامه‌ها و شرح وظايف تعريف شده خود نسبت به رفع مزاحمت و نگراني در خصوص اين مشاغل بدون اغماض قانون به اجرا گذارد تا رضايت شهروندان به عنوان ماليات دهنگان به شهر جلب شود.

وي افزود: كوچه مشهور به سلاخ‌ها و واحدهاي اسقاطي دام مرتبط با اين كوچه ، از نظر بهداشتي جزو آلوده‌ترين واحدهاي صنفي در اين شهر بودند به گونه‌اي كه همواره اعتراضاتي را از سوي مردم و كسبه در خصوص عملكرد آنها به شهرداري واصل مي‌شد.

محمودي با اشاره به اين كه شهرداري براساس تبصره ذيل بند 20 ماده 55 قانون مبارزه با مشاغل مزاحم بايد نسبت به رفع مزاحمت‌هاي واحدهاي صنفي در شهر اقدام كند گفت: بر اين اساس و به منظور اجراي وظايف ذاتي شهرداري ، 11 واحد اسقاطي دام (سلاخي) در شهر اراك كه عمدتا در بافت مركزي شهر قرار داشتند پلمپ شده و به صاحبان اين واحدها اعلام شده است كه بازگشايي دوباره اين واحدها تنها براساس تاييديه بهداشت و كسب مجوزهاي لازم امكانپذير خواهد بود.

معاون خدمات شهري شهرداري اراك با بيان اين كه بسياري از صاحبان اين صنف خواستار تغيير شغل خود شده‌اند گفت: شهرداري آمادگي دارد با در اختيار قرار دادن تسهيلات مناسب زمينه را براي تغيير شغل در اين واحدها فراهم كند.

محمودي با بيان اين كه با تعطيل شدن اين واحدها نبايد نگراني در خصوص مايحتاج ارائه شده در اين واحدها ازسوي مردم ايجاد شود گفت: با هماهنگي صورت گرفته مقرر شده است عرضه اين فراورده‌ها در واحدهاي قصابي به صورت پراكنده در سطح شهر صورت گيرد تا امكان دسترسي تمام مردم به اين فراورده‌ها تسهيل شود.

جواد حسني، معاون بازرسي و نظارت سازمان بازرگاني استان مركزي نيز در خصوص نظارت اين سازمان بر عرضه فراورده‌هاي دامي در واحدهاي قصابي گفت: تيم هاي بازرسي سازمان بازرگاني با جديت مي‌كوشند هر گونه تغيير و تحول در حوزه بازار را رصد كرده و با تخلفات احتمالي در اين زمينه برخورد كنند.

حسني افزود: در پي بسته شدن واحدهاي اسقاطي دام در بازار مركزي شهر اراك ، در 50 درصد واحدهاي قصابي شهر اراك فراروده‌هاي دامي مورد نياز مردم درحال عرضه است كه ممكن است با افزايش قيمت همراه بوده باشد كه اين افزايش ناشي از تعطيل شدن واحدهاي اسقاطي دام نيست.

وي گفت: با توجه به فصل گرما افزايش قيمت در اين بخش غير منطقي است كه بازرسان سازمان بازرگاني در حال بررسي موضوع هستند كه انتظار مي‌رود با همكاري مردم نسبت به ريشه‌يابي علل برخي از افزايش‌ها مشخص شود.

حسني از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادي مراتب را با شماره 124 معاونت بازرسي ونظارت سازمان بازرگاني استان اعلام كنند.

علي جعفر محصولي، رييس مجامع امور صنفي اراك نيز گفت: اقدام شهرداري در پلمپ كردن اين واحدها مناسب نبوده است چراكه تمامي آنها داراي پروانه فعاليت رسمي بوده و از كسبه قديمي بازار شهر اراك محسوب مي شده‌اند.

محصولي افزود: حق و حقوق صنفي اين واحدها بايد رعايت شود و براي آنان امكاناتي در نظر گرفته شود كه بتوانند به فعاليت خود ادامه دهند ولي با در نظر گرفتن شرايط مناسب است صاحبان اين واحدها كه تعداد آنان اندك است به صورت پراكنده در تمامي نقاط شهر مستقر شوند تا حساسيتي در خصوص آنان ايجاد نشود.

وي با بيان اين كه شهرداري در گذشته بارها به اين واحد ها اخطار كرده و حتي چندين مرتبه نسبت به تعطيل كردن آنها اقدام كرده است گفت: دراقدام اخير شهرداري به نظر مي‌رسد كه مسؤولان شهرداري حاضرنيستند در اين ارتباط نرمش نشان دهند بنابراين تلاش براي انتقال اين واحدها از نقطه فعلي به ديگر نقاط آغاز شده است.

محصولي با تاييد اين كه برخي از صاحبان اين واحدها درخواست تغيير شغل خود را به امور صنفي ارائه كرده‌اند از پيگيري نشدن امور اين تغيير شغل از سوي درخواست‌كنندگان خبر داد و از آنان خواست براي رسيدگي به وضعيت خود هرچه سريعتر اقدام كنند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن