تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813207935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آماده براي جبران ناكامي‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: آماده براي جبران ناكامي‌ها


فوتبال- قهرمان جام ملت‌هاي اروپا در سال 1964 را جلوتر از آلمان، ايتاليا و فرانسه، بخت نخست قهرماني يورو 2008 لقب داده‌اند.

اگر چه اولين‌بار است كه اسپانيا در چنين تورنمنت‌هايي مدعي اول قهرماني محسوب مي‌شود، اما ماتادورها، در چند دوره از مسابقات جام جهاني و جام ملت‌هاي اروپا جزو بخت‌هاي قهرماني بوده‌اند كه خيلي زود با مسابقات وداع كرده‌اند. نمونه آن جام جهاني 98 بود كه تيم پرستاره اسپانيا در همان دور اول با بازي‌ها خداحافظي كرد. اين سرنوشت در يورو 2004 هم در انتظار سرخ‌ها بود و آنها نتوانستند از گروه خود صعود كنند.

اسپانيا همچون انگليس در زمينه باشگاهي بسيار موفق‌تر از بازي‌هاي اصلي عمل كرده است كه شايد دليل اصلي آن همدل نبودن اسپانيايي‌هاي مناطق باسك و كاتالونيا با ديگر ملي‌پوشان باشد. اسپانياي آراگونس در شرايطي به يورو 2008 مي‌رود كه به جز يك مقطع كه در بازي‌هاي انتخابي به مشكل برخورده بود، در ساير مسابقات با اقتدار به كارش پايان داد. در آن مقطع دوستداران فوتبال اسپانيا با توجه به ناكامي تيم ملي اين كشور در جام جهاني 2006 و شكست برابر ايرلند شمالي و سوئد، خواستار بركناري آراگونس شدند ولي اين مربي با گرفتن رأي اعتماد از مسئولان فدراسيون فوتبال اسپانيا، كارش را به نحو مطلوب پي گرفت و توانست ماتادورها را بالاتر از سوئد در صدر جدول گروه F قرار دهد.

اما چرا اين‌قدر روي اسپانياي 2008 حساب باز كرده‌اند؟ دليل اصلي، كيفيت بالاي بازيكنان اين تيم است. اكثر ملي‌پوشان اسپانيا فصل بسيار خوبي را در تيم‌هاي باشگاهي خود پشت‌سر گذاشته‌اند و ثابت كرده‌اند در پست‌هاي خود از بهترين‌هاي اروپا هستند. تيم مورد علاقه آراگونس با روش 3-3-4 به زمين مي‌رود. ايكر كاسياس كه بهترين فصل دوران بازيگري‌اش را به نمايش گذاشت، با تجارب ارزنده و زيادش محافظ دروازه اسپانيا است. در خط دفاع سرخيو راموس در سمت راست و كاپدويلا در چپ فعاليت مي‌كنند. در مركز دفاع هم مانند جام جهاني، پويول و پابلو كه از اتلتيكو مادريد مي‌آيد، زوج مستحكمي ايجاد كرده‌اند.

در ميانه زمين ژابي آلونسو و سنا براي پست هافبك دفاعي به‌سختي با هم رقابت مي‌كنند، اما جاي فابرگاس و ژاوي در نقش هافبك‌هاي بازيگردان امن به نظر مي‌رسد. در اين نقطه ميدان واقعا اسپانيا احساس غرور مي‌كند، چون بازيكناني مثل اينيستا و داويد سيلوا را هم دارد. در خط حمله هم فرناندو تورس كه اكنون تجارب اروپايي را چاشني كارش كرده مهاجم نوك است. داويد ويا گلزن اول والنسيا و دانيل گيسا پديده مايوركا، بيشترين بخت را براي قرارگرفتن در دو پست ديگر حمله دارند، اما احتمال حضور اينيستا در خط حمله هم وجود دارد. فراموش هم نمي‌كنيم كه رائول گونسالس با وجود آنكه بازي‌هاي بسيار خوبي براي رئال‌مادريد انجام داد، در فهرست آراگونس جاي نگرفت.

اسپانيا در بازي‌هاي تداركاتي هم بسيار خوب ظاهر شد و دو ماه پيش با شكست يك بر صفر ايتاليا، نظرها را بيش از پيش به خود جلب كرد. صعود از گروه چهارم جايي كه سوئد، يونان و روسيه هستند، اگر چه كار مشكلي است ولي احتمالا از عهده شاگردان آراگونس برمي‌آيد.

ستاره: فرناندو تورس

متولد 20 مارس 1984 در حومه مادريد است. تقريبا همه دوران باشگاهي بازيكن كنوني ليورپول، در تيم اتلتيكو مادريد سپري شده است. پدربزرگ او كه هوادار تيم اتلتيكو مادريد بود، فرناندوي 7 ساله را به اين باشگاه برد و بعد از آن تورس، خود راهش را يافت.
او در همه رده‌هاي سني باشگاه اتلتيكو مادريد ستاره تيمش بود و در سال 2001 به تيم بزرگسالان رسيد. ركورد او در تيم بزرگسالان اتلتيكو 214‌بازي و 84 گل بود. عدم راهيابي به ليگ قهرمانان اروپا و دريافت حقوق خوب، دلايل تورس براي جدايي از تيم محبوبش، اتلتيكو مادريد بود. وي در فصل اخير فوتبال انگليس با زدن 24 گل بهترين گلزن تازه‌وارد ليگ برتر بود و در پايان فصل در تيم منتخب فصل انگليس قرار گرفت و جايزه بازيكن فصل ليورپول را نيز به خود اختصاص داد.

مربي: لوئيس آراگونس

در 28 جولاي 1938به دنيا آمده و پيرمرد مربيان حاضر در يورو 2008 است. آغاز دوران بازيگري او در تيم‌هاي ختافه، ركرآتيوو، هركولس، اويدو و رئال بتيس گذشته اما آراگونس با10سال حضور در اتلتيكو مادريد كه با زدن 123گل در 265بازي همراه بود به اسطوره دهه 60 و 70 اين تيم مبدل شد. آراگونس ضمنا يازده بازي و سه گل ملي هم در كارنامه دوران بازيگري‌اش دارد.

دوران مربيگري او بسيار طولاني است. او در 34 سال گذشته مربيگري بسياري از تيم‌هاي اسپانيايي را به عهده داشته است، ولي هرگز نتوانسته از اتلتيكو مادريد دل بكند و در چند مقطع مربي اين تيم شده است. در سال 2004 آراگونس مربي تيم ملي اسپانيا شد، ولي با وجود آماده كردن تيمي خوب نتوانست در جام‌جهاني از پس فرانسه برآيد و حذف شد. در دو سال اخير بارها نام مربياني مثل رافائل بنيتس و ويسنته دل‌بوسكه به عنوان جانشين او عنوان شده است.

تاريخ درج: 13 خرداد 1387 ساعت 13:27 تاريخ تاييد: 18 خرداد 1387 ساعت 19:44 تاريخ به روز رساني: 18 خرداد 1387 ساعت 19:43
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن