تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803154771




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در ديدار محرمانه مطرح شدكلينتون ‌و ‌اوباما،‌زوج ‌انتخاباتى ‌دموكرات‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: در ديدار محرمانه مطرح شدكلينتون ‌و ‌اوباما،‌زوج ‌انتخاباتى ‌دموكرات‌ها
باراك اوباما، نماينده منتخب دموكرات‌ها در انتخابات رياست جمهورى آمريكا در يك پيش‌بينى خودخواهانه اظهار كرد كه وى تا سال 2016 رئيس جمهور آمريكا خواهد بود.

به گزارش خبرگزارى فرانسه، باراك اوباما كه به سختى توانست در رقابت‌هاى مقدماتى حزب دموكرات‌برابر هيلا‌رى كلينتون، ديگر كانديداى سرسخت اين حزب پيروز شود، گفت: بايد به اطلا‌ع شما برسانم كه من در سال 2016 دومين دوره رياست جمهورى‌ام را به اتمام خواهم رساند. اوباما در يك حضور از قبل تعيين نشده در مراسم جشن انتخاب شهر شيكاگو به عنوان فيناليست ميزبانى المپيك سال 2016 اظهار كرد: من به جز اينكه به عنوان رئيس جمهور آمريكا راهى پارك واشنگتن شوم و آغاز بازى‌ها را اعلا‌م كنم، راه ديگرى پيش رو ندارم. اوباما به حالت شوخى در جمع حاضرين در مراسم گفت، اگر شيكاگو ميزبان المپيك 2016 شود، وى احتمالا‌ براى به دست آوردن يك سود كلا‌ن خانه‌اش را در آنجا به اجاره خواهد گذاشت! اوباما كه طى سخنانى باعث تهييج جمعيت چند صد نفرى حاضر كه عمدتا كارمند بودند شد، اضافه كرد: احتمالا‌ من خانه‌ام را به اجاره خواهم گذاشت. نمى‌دانم كه در آن زمان خانه من چقدر ارزش خواهد داشت.

باراك اوباما سرانجام پس از كش‌وقوس‌هاى فراوان در رقابت‌هاى انتخاباتى رياست‌جمهورى آمريكا توانست روز سه‌شنبه گذشته به عنوان كانديداى دموكرات‌ها در انتخابات رياست‌جمهورى 2008 اين كشور معرفى شود. با انجام انتخابات روز سه‌شنبه در داكوتاى جنوبى و مونتانا وى توانست در مجموع 2118 نماينده را از خود كند و حد نصاب لا‌زم دموكرات‌ها براى انتخابات را كه 2026 نماينده است، به دست آورد.

سناتور اوباما از ايالت ايلينويز پس از اين پيروزى و انتخاب‌شدن به عنوان اولين سياه‌پوست دموكرات‌ها در انتخابات رياست‌جمهورى آمريكا گفت: امروز اين ماراتن سخت به پايان رسيده است و ما دوران جديدى را شروع مى‌كنيم.

هيلا‌رى كلينتون نيز پس از شكست در اين انتخابا‌ت‌هاى مقدماتى به اوباما تبريك گفت و اظهار كرد: رقابت بسيارسختى بود و در تعيين نتيجه‌نهايى اين ماراتن هيچ نقشى نداشتم.

در همين‌حال جان مك كين كانديداى اصلى جمهورى‌خواهان در انتخابات رياست‌جمهورى 2008 آمريكا پس از پيروزى اوباما خاطرنشان كرد: انتظار داشتم كه اوباما در اين رقابت بر هيلا‌رى كلينتون غلبه كند. وى تصريح كرد: رقابت سختى براى حضور در انتخابات رياست‌جمهورى آمريكا با اوباما خواهيم داشت.

از سوى ديگر باراك اوباما و هيلا‌رى كلينتون پنجشنبه شب به منظور طرح‌ريزى راه‌كار همكارى با يكديگر براى شكست دادن جان مك كين، كانديداى جمهورى خواهان در انتخابات نهايى رياست‌جمهورى با هم به طور محرمانه ديدار كردند.

اين ديدار گمانه‌زنى‌ها را مبنى بر حضور كلينتون در سمت معاون اولى اوباما مجددا بر سر زبان‌ها انداخت.

اوباما و كلينتون بدون حضور مشاورانشان در ديدار يك ساعته خود درباره مبارزه انتخاباتى پيش روى دموكرات‌ها در برابر جمهوريخواهان گفت‌وگو كردند. دو سناتور دموكرات هيچ كدام جزئيات اين ديدار را كه در خانه سناتور دايان فين‌اشتين برگزار شد، فاش نكردند. اما سناتور فين‌اشتين روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت كه كلينتون روز چهارشنبه با وى تماس گرفته و خواستار انجام يك ديدار با اوباما در خانه وى شده است. اين سناتور دموكرات افزود: اين دو رقيب سابق آمدند و هنگام گفت‌وگو هيچ يك از مشاورانشان حضور نداشتند.

وى اظهار كرد: هر دو طرف مايل به انجام يك گفت‌وگوى خصوصى و محرمانه بودند.

جناح حامى‌كلينتون اعلا‌م كرد كه وى روز شنبه در يك گردهمايى در ساختمان موزه ملى حمايت رسمى خود را از اوباما اعلا‌م خواهد كرد و از دموكرات‌ها خواهد خواست تا از كانديداتورى اوباما حمايت كنند.

اظهارنظر جانبدارانه

در تحولى ديگر باراك اوباما، ‌نامزد حزب دموكرات در انتخابات رياست جمهورى آمريكا، در سخنرانى‌اش در حضور اعضاى يكى از قدرتمندترين لا‌بى‌هاى آمريكايى‌ اسرائيلى (آيپك) ابراز عقيده كرد: ‌بيت‌المقدس، بدون اين‌كه تقسيم شود، بايد پايتخت اسرائيل باقى بماند!

به گزارش خبرگزارى فرانسه، اوباما در كنفرانس ساليانه سياست‌گذارى كميته روابط عمومى‌آمريكا و اسرائيل موسوم به آيپك مدعى شد: بيت‌المقدس پايتخت اسرائيل باقى خواهد ماند و تقسيم هم نبايد بشود.

اوباما در اولين حضورش در اين جمع پس از مسجل شدن نامزدى‌اش در حزب دموكرات اعلا‌م كرد كه او يكى از دوستان واقعى اسرائيل است و نيز پيوند بين آمريكا و اسرائيل ناگسستنى است و اگر به عنوان رئيس جمهور انتخاب شود، هرگز در خصوص مسائل مربوط به امنيت اسرائيل كوتاه نخواهدآمد. اوباما همچنين در خصوص نظر منفى جمهوريخواهان درباره پيشنهادش براى مذاكره بدون پيش شرط با ايران اظهار كرد: بسيارى وجود دارند كه تشديد وضعيت موجود را ادامه مى‌دهند، اما اين حقيقت را ناديده مى‌گيرند كه مدارك جمع شده در طول هشت سال گذشته نشان مى‌دهد كه سياست خارجى ما بسيار خطرناك بوده است.

نامزد دموكرات‌ها در انتخابات رياست جمهورى آمريكا، همچنين در خصوص مسائل فلسطين نيز اظهار كرد: اگر به عنوان رئيس‌جمهور انتخاب شوم از قرارداد صلح بين فلسطين و اسرائيل حمايت خواهم كرد. وى همچنين به حماس هشدار داد تا به خشونت‌هاى خود پايان داده و موجوديت اسرائيل را به رسميت بشناسد.
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن