تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814718941




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعلام سهميه جديد بنزين// عرضه بنزين آزاد ليتري 400 تومان


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: اعلام سهميه جديد بنزين// عرضه بنزين آزاد ليتري 400 تومان
خبرگزاري آريا- رئيس ستاد مديريت مصرف سوخت و حمل و نقل، سهميه خودروهاي شخصي را براي سه ماهه دوم سال 1387 بدون تغيير و همان 120 ليتر در ماه اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاري آريا، سيد مهدي هاشمي امروز در نشستي خبري افزود: اين سهميه شامل خودروهاي شخصي تك سوز 2000 سي سي به پايين است.

وي همچنين گفت: براي ديگر خودروهاي تك سوز، شامل تاكسي ها 650 ليتر، مسافربرهاي شخصي 550 ليتر و خودروهاي آژانس ها و آموزشگاه هاي رانندگي 400 ليتر در ماه در نظر گرفته شده است.

بر اين اساس، سهميه وانت هاي كم مصرف نيز 300 ليتر در ماه تعيين شده است.

رئيس ستاد مديريت مصرف سوخت و حمل و نقل در ادامه گفت: سهميه سوخت خودروهاي ديزلي هم قرار است بدون اعمال محدوديت سهميه اي، با كارت سوخت از ابتداي تير 1387 تامين شود.

وي از دارندگان اين خودروها خواست در صورتي كه تاكنون براي دريافت كارت سوخت خود اقدام نكرده اند، هر چه سريع تر و تا اول تير به اين كار اقدام كنند.

هاشمي در ادامه به اعلام سهميه سوخت خودروهاي دوگانه سوز پرداخت.

بر اين اساس، تاكسي هاي دوگانه سوز 200 ليتر، مسافربرهاي شخصي دوگانه سوز 400 ليتر و خودروهاي دوگانه سوز آژانس ها و آموزشگاه هاي رانندگي 300 ليتر در ماه سهميه خواهند داشت.

رئيس ستاد مديريت مصرف سوخت و حمل و نقل از دارندگان وانت هاي پرمصرف تك سوز كه پيش از اين سهميه شان 600 ليتر در ماه بوده است، خواست هر چه سريع تر به دوگانه سوز كردن خودروهايشان اقدام كنند؛ در غير اين صورت در پايان سه ماهه دوم امسال، به آنها سهميه 300 ليتر خودروهاي دوگانه سوز تعلق خواهد گرفت.

علاوه بر اين، سهميه سوخت وانت هاي دوگانه سوز كم مصرف نيز ماهانه 250 ليتر و سهميه مسافربرهاي شخصي بين شهري 800 ليتر در ماه تعيين شد.

سهميه سوخت موتور سيكلت ها هم همان 36 ليتر در ماه خواهد بود.

به گفته رئيس ستاد مديريت مصرف سوخت و حمل و نقل، كارت سوخت خودروهاي شخصي و موتورسيكلت ها همچون گذشته سه ماهه شارژ‍ خواهد شد و براي ساير خودروها هم طبق روال سابق خواهد بود.

نكته مهم در سخنان امروز هاشمي، رئيس ستاد مديريت مصرف سوخت و حمل و نقل، قطع سهميه سوخت خودروهاي توليد داخلي 2000 سي سي به بالا و همينطور قطع سهميه سوخت خودروهاي وارداتي 1300 سي سي به بالا بود.

بر اين اساس، دارندگان چنين خودروهايي مجبورند از ابتداي تير، سوخت مصرفي خود را آزاد تهيه كنند.

سرپرست وزارت كشور در عين حال گفت: در دوره سه ماهه دوم سال جاري سهميه سوخت مصرفي جانبازان انقلاب اسلامي با كارت تامين خواهد شد و كوپن هايي كه در حال حاضر براي اين منظور در اختيار برخي از شهروندان از جمله جانبازان است تا پايان خرداد اعتبار دارد و از ابتداي تير اعتبار نخواهد داشت.

هاشمي در ادامه نشست خبري با خبرنگاران گفت : از ابتداي تير ماه نيز بنزين سوپر فقط به صورت آزاد هر ليتر 540 تومان عرضه خواهد شد.

بنزين آزاد هم ليتري 400 تومان عرضه خواهد شد.

رئيس ستاد مديريت مصرف سوخت و حمل و نقل همچنين گفت : گرچه در سطح جهاني شاهد افزايش بهاي مصرف سوخت بوده ايم اما اين ستاد تلاش كرده است تا فشاري از اين جهت در داخل وجود نداشته باشد ؛ بر اين ساس بهاي سوخت خودروها در سال 1387 بدون تغيير خواهد ماند.

به گفته اين مسئول ، سهميه خودروهاي دولتي هم تغيير نخواهد كرد و قيمت آن چون سابق 400 تومان براي هر ليتر است.

وي در پاسخ به پرسشي در باره اختصاص سهميه اضافي براي برخي مشاغل از جمله خبرنگاران گفت : تعيين سهميه خاص براي برخي مشاغل با محدوديت رو به روست و براي مثال براي خبرنگاران تاكنون مصوبه اي در اين باره نداشته ايم اما مفهومش هم اين نيست كه از دستور كار خارج شده است.

هاشمي در پايان اشاره كرد: هدف ستاد مديريت مصرف سوخت و حمل و نقل همكاري با ساير ارگان ها و سازمان هاست تا فرايند رفت و آمد هموطنان دچار وقفه جزئي و يا مشكل نشود.
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 343]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن