تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814687297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*تحولات ساختاري در اقتصاد ايران* عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي: درباره وضعيت اقتصادي كشور بايد از مردم نظرسنجي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *تحولات ساختاري در اقتصاد ايران* عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي: درباره وضعيت اقتصادي كشور بايد از مردم نظرسنجي شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اقتصاد

بايد مشكلات اقتصادي ايران را تشخيص داد و روش‌هاي مناسب براي حل آن پيدا كرد.

دكتر مهدي تقوي ـ عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در پي ايجاد كارگروه تحولات اقتصادي در دولت درباره‌ طرح تحول ساختاري در اقتصاد ايران اظهار كرد: جزئيات اين تحول ساختاري هنوز مشخص نيست. دولت بايد از مردم درباره وضعيت اقتصادي كشور نظر سنجي كند و با آمار و ارقام درست و واقع گرايانه به سمت بهبود وضعيت اقتصادي حركت كند.

وي با بيان اينكه اقتصاد ايران دچار بيماري هلندي است گفت: اقتصاد ايران پويا نيست و نمي‌تواند در توليد موفق باشد در نتيجه افزايش قيمت‌ها توليد را با افزايش رو به رو نمي‌كند. تشخيص ندادند كه اقتصاد ايران دچار تورم ركوردي است و بايد سياست‌هاي درآمدي در جهت افزايش عرضه به كار برد.

تقوي تصريح كرد: اگر دولت سياست‌هاي مناسب را طراحي و توليدات بخش صنعت و كشاورزي را افزايش دهد و منابع را به سمت پس انداز در بانك‌ها و يا سرمايه گذاري در بورس اوراق بهاردار، هدايت كند و توليد را افزايش دهد، آنگاه عرضه افزايش يافته و تورم و بيكاري كاهش مي‌يابد. بايد اعتماد افرادي را كه در خارج از كشور سرمايه‌گذاري مي‌كنند جلب كرد و ثابت كرد كه ريسك سرمايه‌گذاري در ايران پايين و بازده آن بالاست.

اين استاد دانشگاه درباره‌ چالش‌هاي اجراي طرح تحول ساختاري در اقتصاد اظهار كرد:‌ ابتدا بايد مشكلات اقتصاد ايران را تشخيص داد و روش‌هاي مناسب براي درمان آن پيشنهاد كرد. دولت بايد تيمي از اقتصاد دانان جوان و خوش فكر تشكيل دهد تا به بررسي مسائل اقتصادي ايران بپردازند و راه حل‌هاي مناسب براي رفع اشكالات اقتصادي را پيدا كنند.

تقوي درباره‌ جايگاه تحولات ساختاري در برنامه چشم انداز 20 ساله و توسعه پنج ساله افزود: چشم انداز 20 ساله را بايد هر سال بررسي كرد زيرا در آن افزايش قيمت نفت، تحريم و شكوفايي اقتصادي لحاظ نشده است. بنابراين چشم انداز بايد تغيير كند، دولت بايد آمار و ارقام را اعلام كند و عده‌اي اقتصاد دادن بي طرف آنها را بررسي و درباره‌ آنها قضاوت كنند.

انتهاي پيام
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن