تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815527250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كميته اطلاعات سنا :سخنان بوش درباره عراق دروغ بود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كميته اطلاعات سنا :سخنان بوش درباره عراق دروغ بود
كميته اطلاعات سناي آمريكا در گزارشي اعلام كرد كه رئيس جمهور اين كشور و مقامهاي بلندپايه دولت وي، به طور مرتب درباره وجود ادعايي تسليحات اتمي در عراق بزرگنمايي كرده اند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه واشنگتن پست، اين گزارش كميته اطلاعاتي سناي آمريكا با وجود مخالفت اكثريت جمهوريخواه اين كميته منتشر شده است .

در همين رابطه، سناتور دموكرات "جان دي راك فالر" رئيس اين كميته در يك كنفرانس خبري گفت : دولت بوش براي آماده كردن زمينه شروع جنگ عليه عراق، اطلاعاتي را به عنوان واقعيت منتشر مي ‌كرد كه اثبات نشده، متناقض و حتي نادرست بود.

اين گزارش كه آخرين مورد از مجموعه بررسيهاي سناي آمريكا درباره اطلاعات انتشار يافته از سوي دولت بوش پيش از آغاز جنگ عراق است، به مقايسه ادعاهاي علني دولت بوش درباره عراق با گزارشهاي اطلاعاتي پرداخته است كه در آن هنگام در اختيار آنها قرار داشت.

براساس اين گزارش، هر چند درباره ادعاهاي بوش و مقامهاي بلندپايه دولتش درباره برنامه سري هسته‌ اي عراق مداركي در دست بود، اما وجود ارتباط ميان القاعده و صدام ديكتاتور معدوم سابق عراق با اطلاعات رسمي فاصله زيادي داشت.

در بخش ديگري از اين گزارش به سخنان "دونالد رامسفلد" وزير دفاع وقت آمريكا اشاره شده كه گفته بود بخشي از تسليحات كشتار جمعي عراق در انبارهايي دراعماق زمين به گونه ‌اي پنهان شده است كه حتي نيروي هوايي آمريكا به تنهايي نخواهد توانست آنها را نابود كند و بايد از نيروي زميني براي نابود كردن آنها استفاده كرد. اما براساس تحقيقات كميته اطلاعاتي سناي آمريكا، اين سخنان رامسفلد كاملا با اطلاعاتي كه در آن هنگام در اختيار وي قرار داشت متناقض بود و اصلا چنين تاسيساتي كشف نشده بود.

يادآور مي شود، نخستين گزارش كميته اطلاعاتي سناي آمريكا درباره اشتباهات و ناكاميهاي اطلاعاتي اين كشور كه منجر به آغاز جنگ عراق شد، در سال ‪ ۲۰۰۴‬انتشار يافت كه به خطاها و كوتاهي سازمانهاي اطلاعاتي آمريكا در گردآوري اطلاعات و تحليل آنها مي ‌پرداخت.

به گزارش مهر، گزارش كميته اطلاعات سنا در حالي منتشر مي شود كه چند روز قبل نيز، مدير مطبوعاتي سابق كاخ سفيد با انتشار كتابي با انتقاد شديد از سياستهاي رئيس جمهور آمريكا اعلام كرد كه بوش درباره جنگ عراق، مردم كشورش را فريب داده است.
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن