تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815354541




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به علت فاصله‌گرفتن دولت خاتمي از آرمان‌هاي امام از اين دولت فاصله گرفتم


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:

  خبرگزاري فارس: عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و وزير آموزش و پرورش دولت خاتمي گفت: به علت فاصله گرفتن دولت اصلاحات از انديشه‌هاي امام خميني(ره)، از اين دولت فاصله گرفتم.    به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس حسين مظفر عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام بعد از ظهر امروز شنبه در نهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل كه در حسينيه جماران برگزار خواهد شد، با اشاره به سيره عملي و سياسي امام خميني(ره)، گفت: هر گونه تمايز رفتار با انديشه‌هاي امام به نوعي نفاق محسوب مي‌شود. وي با اشاره به اسلام‌گرايي و تأكيد امام بر اسلام، گفت:‌ امام خميني(ره) با تكيه بر اسلام ناب‌ محمدي(ص) بر طاغوت زمان تاخت و در شرايطي كه دو مكتب كمونيسم و ليبراليسم با دين، عناد و ناسازگاري داشتند، امام اسلام را مطرح كرد و بر اين اساس هم بر كمونيست‌هاي دين ستيز و هم بر ليبراليست‌هاي دين گريز شوريد و با تكيه بر دين، يك انقلاب بي‌نظير را در جهان شكل داد. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با اشاره به اعتقاد امام خميني به نظام سياسي ولايي، گفت:‌ امام در نظام سياسي، مبدأ نظريه‌اي شدند كه ريشه در اسلام دارد اما ساليان سال مورد غفلت قرار گرفته و يا بستر لازم براي تحقق آن به وجود نيامده بود، در حالي كه امام خميني(ره) اعتقاد داشت اختيارات امام معصوم به نائب امام در زمان غيب نيز تعلق دارد. مظفر ادامه داد: اعضاي نهضت آزادي ادعا مي‌كردند كه نظريه ولايت فقيه امام خوب است اما ولايت فقيه تنها مختص خود امام(ره) است و بعد از ايشان، اين شرايط در كسي وجود ندارد در حالي كه آن‌ها خود امام را نيز قبول نداشتند و به اجبار اين حرف را مي‌زدند تا در مقابل ولايت فقيه بايستند. وي با اشاره به مردم‌باوري و مردم‌گرايي امام، خاطرنشان ساخت:‌ تلاش اصلي امام اين بود كه در كنار اسلاميت، نام جمهوريت را نيز مطرح مي‌كند، لذا برخلاف آن‌ها كه مي‌گفتند نظام يا بايد اسلامي باشد و يا جمهوري، امام سازگاري اين دو را اثبات كرد و توانست جمهوري اسلامي را به وجود آورد. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با تأكيد بر اينكه نبايد به بهانه دفاع از مردم، اسلاميت نظام را و به بهانه اسلاميت، جمهوريت نظام را حذف كنيم، اظهار داشت:‌ متأسفانه گاهي اوقات روزنامه‌هاي ما با كارهاي سطحي، مردم را از تبيين حقايق دور مي‌كنند و مشكل اصلي ما عدم رعايت تعديل در كارهاست. مظفر يكي از مشكلات احزاب كشورمان را سنجش حق با انسان‌ها و به سنجش انسان‌ها با حق، عنوان كرد و گفت: احزاب به همين دليل قادر به جلب اعتماد مردم نيستند و از همين روي شايسته‌سالاري در كشورمان وجود ندارد و اين يك فاجعه است. وي همچنين با بيان اينكه در انديشه امام، اكثريت با حقانيت متفاوت است، اظهار داشت:‌ طبق انديشه امام كه منطبق بر اسلام ناب محمدي است، اقليت و اكثريت هرگز ارتباط مستقيمي با حقانيت ندارند. وي در ادامه به تفاوت‌هاي نظام جمهوري اسلامي با دموكراسي‌هاي غربي اشاره كرد و افزود: در دموكراسي غربي ملاك حقانيت و مشروعيت، رأي اكثريت مردم در نظر گرفته مي‌شود در حالي كه در مردمسالاري ديني اينچنين نيست و مشروعيت از جانب خداست، اما اين مشروعيت بدون خواست و اراده و رأي مردم قابليت عينيت يافتن ندارد. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد:‌ نظام جمهوري اسلامي ايران به علت مبتني بودن بر ولايت فقيه و از نظر اهميت دادن به رأي مردم، مشروع‌ترين نظام در جهان است. مظفر با تأكيد بر اينكه امام خميني، سياست را عين ديانت و ديانت را عين سياست مي‌دانست، افزود:‌ سياست جدائي از دين همان پدرسوختگي است. وي همچنين با اشاره به اينكه آزادي موردنظر امام، رهايي انسانيت انسان است، گفت:‌ اين در حالي است كه آزادي مورد نظر غرب، آزادي ولنگاري و خوي حيواني آدمي است. وزير آموزش و پرورش دولت اصلاحات در بخش ديگري از اين نشست، در پاسخ به سؤال يكي از دانشجويان حاضر مبني بر اينكه آيا گمان نمي‌كنيد دولت اصلاحات از اين انديشه‌هاي امام فاصله گرفته بود، تأكيد كرد: هر چند نمي‌خواهم اين دولت را نفي كنم اما علت اصلي فاصله گرفتن من از دولت اصلاحات، همين امري بود كه مطرح شد. مظفر در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه نظر شما در مورد وزير شدن علي كردان چيست، گفت: من به شدت با سپردن وزارت كشور به وي مخالف بودم و اين مخالفت خود را در 10 يا 15 جلسه‌اي كه در اين خصوص داشتيم ابراز كردم و مصاحبه‌هاي زيادي نيز در مخالفت من با وزير شدن آقاي كردان در رسانه‌ها منتشر شده است. وي همچنين در پاسخ به سؤال دانشجوي ديگري كه نظر وي را در خصوص برخي اظهارنظرها و مواضع عبدالله نوري وزير كشور دولت خاتمي و مهاجراني وزير فرهنگ اين دولت، پرسيده بود، خاطرنشان ساخت:‌ من تنها كسي در اين دولت بودم كه با آن‌ها به شدت مخالفت كرده و مقاله‌هاي بسياري در اين خصوص نوشتم و به همين دليل بود كه به من گفتند تو با ما همراه نيستي!    





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن