تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818833095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محبيان در گفتگو با فارس-2 با توقيف فارس رسانه‌هاي اصولگرا نمي‌دانند با دولت چگونه برخورد كنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: محبيان در گفتگو با فارس-2 با توقيف فارس رسانه‌هاي اصولگرا نمي‌دانند با دولت چگونه برخورد كنند
خبرگزاري فارس: امير محبيان گفت: با توقيف فارس رسانه‌هاي اصولگرا واقعاً نمي‌دانند چگونه بايد با دولت برخورد كنند؛ چرا كه نيت حمايت از دولت به هيچ وجه در نظر گرفته نشده و برخورد سختي صورت گرفته است.


امير محبيان مدير عامل خبرگزاري آريا در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس با اشاره به توقيف سه روزه خبرگزاري فارس در پي درج خبري با عنوان «احتمال جايگزيني داوودي به جاي مظاهري در بانك مركزي قوت گرفت»، اظهار داشت: حكم توقيف رسانه‌اي نظير فارس كه در دسته‌بندي‌هاي سياسي آن را متعلق به اصولگرايان مي‌دانند و عملكردش نيز همين را اثبات كرده است، با توجه به جايگاهي كه اين خبرگزاري در ميان خبرگزاري‌هاي كشور دارد و مي‌توان گفت بهترين خبرگزاري ايران است، حكمي بسيار سخت در قبال فرضاً يك اشتباه بوده است.
وي با بيان اينكه بي‌گمان بايد خبرگزاري‌ها به گونه‌اي فعاليت كنند كه منشاء صدور شايعات نباشند، تصريح كرد: اما از آنجا كه جريان اصلاحات در كشور آنچنان كه بايد گسترده نيست و امكان چك يا بررسي همه اخبار با منابع اصلي آن وجود ندارد، طبيعتاً بخشي از خبرهاي احتمالي به خبرگزاري‌ها راه پيدا مي‌كند، اما اين بدان معنا نيست كه قصد و نيت آن خبرگزاري، ضربه زدن به يك نهاد دولتي يا خود دولت باشد.
عضو شوراي سردبيري روزنامه رسالت با تأكيد بر اينكه براي خبرگزاري فارس تصور نمي‌شود كه بخواهد در راستاي تضعيف دولت اقدام كند، خاطرنشان ساخت: هنوز هم روشن نيست كه چرا در قبال انتشار اين خبر، چنين واكنش تندي صورت گرفته است.
محبيان با بيان اينكه مسئولان ارشاد به دليل آشنايي با ماهيت رسانه، طبيعتاً شخصاً دست به اين اقدام نزده و برخوردي چنين سخت را با يك خبرگزاري معتبر كشور انجام نمي‌دهند، افزود: ممكن است آنان تحت تأثير فشارهايي كه به آن‌ها وارد شده است، اين كار را انجام داده باشند.
وي با تأكيد بر اين كه درك برخورد ناگهاني با يك خبرگزاري مانند فارس دشوار است، تصريح كرد: دولت بايد در وهله اول براي روشن شدن جايگاه قانوني خبرگزاري‌ها آنان را تابعي از قانون مطبوعات كشور كند و در وهله دوم تعامل سازنده‌تري با رسانه‌ها داشته باشد.
مديرعامل خبرگزاري آريا با اشاره به اينكه هدف رسانه‌هايي مانند فارس يا رسانه‌هاي اصولگراي ديگر از انتشار اخبار، به هيچ وجه ضربه زدن به دولت نيست، خاطرنشان ساخت: تلاش اين رسانه‌ها بخصوص از آن جهت كه دولت نهم را اصولگرا مي‌دانند، آن است كه به نوعي دولت را تقويت كنند، اما اين نبايد بدان معنا باشد كه آنان از وظيفه خبري و كسب حقايق باز بمانند و به رويكردي شديداً محافظه‌كارانه و خنثي روي آورند.
محبيان نتيجه اقدامات اين‌چنيني دولت را پخش شدن شايعات مورد نظر رسانه‌هاي بيگانه در ايران عنوان كرد و گفت: واكنش در قبال يك خبر، روشن سازي ماهيت آن و گفتن خبر درست است نه اينكه با منشأ صدور آن خبر چنين برخورد شود.
وي در ادامه سخنان خود با تأكيد بر اينكه دولت احمدي‌نژاد و ارگان‌هاي ذيربط بايد رويكرد و استراتژي روشني را در قبال رسانه‌ها داشته باشند تا رسانه‌ها بدانند كه در قبال دولت اصولگرا بايد چگونه رفتار كنند، كه هم وظيفه خود را انجام دهند و هم ضربه‌اي به دولت وارد نشود، اظهار داشت: به واقع از اين زمان به بعد رسانه‌هاي اصولگرا واقعاً نمي‌دانند كه چگونه بايد برخورد كنند؛ چرا كه نيت آنان كه حتماً حمايت از دولت است، به هيچ وجه در نظر گرفته نشده و برخورد سختي صورت گرفته است.
انتهاي پيام/
 پنجشنبه 16 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن