تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815376340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد: ايران خود قرباني تروريسم و جنگ است/آماده گفتگو با بوش و رئيس جمهوري بعدي آمريكا هستم


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: احمدي نژاد: ايران خود قرباني تروريسم و جنگ است/آماده گفتگو با بوش و رئيس جمهوري بعدي آمريكا هستم
------------

رئيس جمهوري اسلامي ايران در حاشيه اجلاس اضطراري سازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد (فائو) در ايتاليا ، در نشستي خبري به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

بر اساس اين گزارش به نقل از تله نيوز؛ محمود احمدي نژاد در اين نشست خبري كه با استقبال رسانه ها مواجه شده بود، تاكيد كرد: ملت ايران ملتي متمدن است و همواره در طول تاريخ پرچمدار صلح، عدالت و عشق و محبت بوده و هست.

احمدي نژاد گفت: ملت ايران هرگز خواهان جنگ و خونريزي نبوده بلكه هميشه عاشق صلح و ارامش براي همه انسانها ست.

وي تصريح كرد: اما ملت ايران همواره قرباني تروريست ها بوده و رئيس جمهور، نخست وزير و چند تن از وزيران و نمايندگان مجلس و مسئولان ارشد خود را در حملات تروريست ها ، از دست داده است.

احمدي نژاد گفت: 8 سال جنگ تحميلي دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران خسارت انساني و مالي سنگيني بر كشورما وارد كرد و امكانات زيربنايي ما را از بين برد و بيشتر شهرهاي ما در هشت سال جنگ تحميلي هدف بمباران دشمنان قرار گرفتند.

رئيس جمهور درباره مسئله فلسطين تاكيد كرد: ما از دنيا مي خواهيم كه اجازه دهند ملت فلسطين در فضايي ازاد مسير خود را انتخاب كند.

وي درباره قيمت نفت هم افزود: بازار جهاني با عرضه كافي نفت روبرو است اما مكانيزم بازار كه غربي ها مدعي كارامدي ان هستند اجازه نمي دهد قيمت در سطح منطقي و واقعي حفظ شود و انچه كه امروز به عنوان قيمت بالاي انرژي مطرح است نتيجه سياست هاي برخي كشورهاست و اين روند نشان مي دهد مديريت بازار جهاني به مكانيزم ديگري غير از وضع موجود نياز دارد.

احمدي نژاد درباره انتخابات اتي رياست جمهوري امريكا نيز گفت: هر كسي كه سركار بيايد بايد تلاش كند ابروي دولت امريكا را در جهان احيا كند.

وي با اشاره به سياست هاي دولت امريكا در منطقه خاورميانه گفت: ملت هاي منطقه هيچ خيري از حضور امريكا در منطقه نديده اند.

رئيس جمهور اسلامي ايران پرسيد: چه كسي در برابر كشتار زنان و كودكان در خاورميانه پاسخگو است، چه كسي مسئول خونريزي در اين منطقه و تخريب منازل مسكوني شهروندان كشورهاي عراق، افغانستان و فلسطين است؟

رئيس جمهور كشورمان اين پرسش را مطرح كرد : ايا شيطان كاري غير از ايجاد جنگ و درگيري و كشتار كودكان و زنان دارد، چه كسي عامل اين همه جنايت در سرزمين هاي اشغالي فلسطين است؟

وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران همواره خواهان گفتگوي منطقي با همه كشورهاي جهان است ، گفت: اماده هستم با بوش و يا رئيس جمهور بعدي امريكا و حتي با نامزدهاي رياست جمهوري امريكا در برابر رسانه هاي گروهي جهان مناظره كنم تا نظرات خود را درباره مسائل جهاني و راه حل هاي رفع مشكلات جامعه جهاني ارائه كنيم اما بايد اين مناظره طوري باشد كه همه ملت هاي جهان شاهد ان باشند.

رئيس جمهور اسلامي ايران درباره دانش هسته اي صلح اميز كشورمان نيز گفت: جمهوري اسلامي ايران فقط به دنبال دستيابي به حق خود است و چيزي فراتر از قانون نمي خواهد.

احمدي نژاد گفت: بوش بايد حسرت اين ارزو را بخورد كه توان هسته اي جمهوري اسلامي ايران از بين برود.

وي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران كه پرسيد چرا با برلوسكوني نخست وزير ايتاليا ديدار نكرديد؟ گفت: برنامه اي براي انجام اين ديدار نداشتيم.

احمدي نژاد گفت: جمهوري اسلامي ايران و ايتاليا دو كشور مهم هستند و همواره براي گسترش مناسبات تلاش مي كنند.

رئيس جمهور افزود: ايتاليا بزرگترين شريك تجاري ايران در اروپاست و دو كشور تاريخي ترين روابط را دارند.

احمدي نژاد از خبرنگاران و رسانه هاي حاضر در اين نشست خبري تشكر كرد و گفت: شما در گسترش مفاهيم صلح و صداقت و محبت در جامعه جهاني نقش مهمي داريد و بايد تلاش كنيد همواره با انتقال حقايق به گوش همه ملت ها ،همبستگي انها را افزايش دهيد.
 سه شنبه 14 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن