تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815686582




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به سفر وزير خارجه فرانسه به عراق


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نگاهي به سفر وزير خارجه فرانسه به عراق
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): بغداد- پس از بيش از 9 ماه از اولين سفر وزير خارجه فرانسه به بغداد كه رييس جمهوري عراق آن را "سفري جهت آگاهي پاريس از روند اوضاع درعراق" ذكر كرد، "برنار كوشنر" اين باربراي تثبيت موقعيت پاريس درعراق به بغداد سفر كرد.


به گزارش ايرنا، اعتقاد كارشناسان عراقي بر اين است كه فرانسه اين بار براي تثبيت موقعيت سياسي ، اقتصادي و نظامي خود درعراق به اين كشور سفر كرده است ، امري كه در مذاكرات كوشنر با رهبران عراق مشهود بود.
سفر شنبه گذشته كوشنر به عراق كه دو روز به طول انجاميد، هرچند غيرمنتظره بود اما ديدارهاي وي با شخصيتهاي عراقي حاكي از آن بود كه فرانسه مخالف اشغال عراق ، امروز آمده تا يخ موجود در روابط بغداد و پاريس را بشكند.
برخلاف سفر اوليه كوشنر به عراق كه باعث تنش در روابط بغداد و پاريس شد و حتي وزير خارجه فرانسه را ناچار به عذرخواهي از دولت عراق كرد ، اين بار كوشنر با احترام كامل با دولت و رهبران عراق برخورد نمود.
اظهارات سابق كوشنر درسفر نخست او كه گفته بود، "عادل عبدالمهدي" معاون رييس جمهوري عراق بيش از نوري المالكي سزاوار پست نخست وزيري در عراق است، بغداد را به شدت به خشم آورد، امري كه در نهايت باعث عذرخواهي كوشنر شد.
شهر "ناصريه " مركز استان "ذيقار" در جنوب زادگاه عادل عبدالمهدي اين بار توقفگاه اول كوشنر درعراق بود.
وزير خارجه فرانسه در ناصريه درنشستي پيرامون انجام سرمايه گذاري در دانشگاه اين شهر برگزار شد حضور يافت و گفت كه پاريس نمي خواهد در يك مكان محدود سرمايه گذاري كند بلكه به دنبال مكانهاي وسيع سرمايه گذاري در عراق است .
او بعد از مشاهده ديدنيهاي شهرتاريخي اور در استان ذيقار، به طور مشخص آمادگي پاريس را براي توسعه بخش گردشگري در اين استان اعلام كرد.
كوشنر سپس به بغداد رفت و با رييس جمهوري، نخست وزير و رييس مجلس نمايندگان عراق ديدارهاي جداگانه انجام داد.
او تمامي ديدارهايش دربغداد را مثبت ارزيابي وتاكيد كرد كه اوضاع امنيتي در عراق بهبود چشمگيري پيدا كرده و همه آمارها نيز ازكاهش خشونتها دراين كشور خبر مي دهند.
از نكات مهم در مذاكرات كوشنر با نوري المالكي اعلام آمادگي فرانسه براي مجهزكردن عراق به سلاحهاي پيشرفته است كه مورد استقبال دولت عراق قرار گرفت .
انتظار مي رود اين مذاكرات ، خشم آمريكايي ها را كه مي كوشند به طور انحصاري بازار سلاح را در عراق در اختيار داشته باشند، به همراه داشته باشد.
روابط تسليحاتي پاريس و بغداد سابقه طولاني دارد و به دهه هاي هشتاد قرن گذشته برمي گردد، هنگامي كه فرانسه جنگنده هاي ميراژ را در اختيار رژيم سابق حاكم برعراق مي گذاشت .
كوشنر در ادامه راهي اربيل مركز استان كردستان عراق شد تا اولين كنسولگري فرانسه را درمنطقه كردستان بازگشايي كند.
وزير خارجه بعد از روسيه، دومين كشور مهم اروپايي است كه از آمادگي كشورش براي گسترش همكاريهاي گسترده با منطقه كردستان عراق خبر مي دهد.
او وعده داد كه نقش فرانسه در بازسازي و سازندگي عراق افزايش پيدا كند.
در مجموع كارشناسان معتقدند كه با توجه به ثقل سياسي پاريس در اتحاديه اروپا، حضور وزيرخارجه فرانسه در عراق، نه تنها باعث عادي سازي روابط بين دو كشور شد، بلكه گشودن صفحه تازه اي در روابط بغداد با اتحاديه اروپا باز كرد.
اين سفر با توجه به اين كه يك روز بعد از پايان همايش پيمان بين المللي براي بازسازي عراق كه در "استكلهم " سوئد برگزار شد، انجام مي شود، موفقيت ديگري است كه در كارنامه دولت نوري المالكي ثبت خواهد شد.
هيات فرانسه دراين همايش بين المللي كه بغداد آن را درهمه معيارها مثبت ارزيابي كرد، به طور آشكاري حمايت خود را از روند جاري سياسي و موفقيتهاي امنيتي دولت عراق اعلام كرد.
كوشنر در سفر نخست در سي ام مردادماه 1386 گفته بود كه روابط پاريس با بغداد از كانال سازمان ملل و اتحاديه اروپا انجام مي شود.
بنابراين اظهارات، عادي سازي روابط بغداد و پاريس را بايد به نوعي انعكاس دهنده نگرش و رويكرد جامعه جهاني نسبت به عراق دانست .
اما به نظر مي رسد آمريكا از اين حضور قدرتمند رقباي خود بدون ريختن حتي يك قطره خون در عراق و استقبال گرم مقامات بغداد از آنان، چندان خرسند نباشد.
سكوت آمريكا درقبال سفر اخير برنارد كوشنر كه همه كارشناسان و رسانه هاي ارتباط جمعي آن را مهم ارزيابي كردند، به نوعي اين ناخرسندي را بازتاب داد.
تلاش مخالفان جنگ و اشغال عراق براي خالي كردن زير پاي آمريكا درآن كشور از يك سو و فشار واشنگتن براي امضاي توافقنامه بلند مدت همكاري امنيتي ، سياسي و اقتصادي با بغداد و گرفتن ابتكارعمل در عراق از سوي ديگر، جدالي است كه هفته ها و ماههاي آينده فضاي سياسي عراق را تحت تاثير قرار خواهد داد.
خاورم 2291**1651
 دوشنبه 13 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن