تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815437766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ليگ براي ما مثل كابوس شده بود/قلعه نويي پازل بهم ريخته استقلال را منظم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: ليگ براي ما مثل كابوس شده بود/قلعه نويي پازل بهم ريخته استقلال را منظم كرد
وحيد طالب لو فصل پرفراز و نشيبي را در استقلال سپري كرد . اين دروازه بان كه در شكست ها و پيروزي هاي اين تيم همواره سوژه اصلي رسانه ها به حساب مي آمد، امروز در شرايطي به مرور اتفاقات باشگاه استقلال مي پردازد كه بعنوان فرشته نجات اين مجموعه از او ياد مي كنند ؛ فرشته اي كه استقلال را يك تنه به سمت جام حذفي هل داد .


سنگربان آبي پوشان درگفتگويي با خبرنگار ورزشي برنا شركت كرده كه متن آن را در زير مي خوانيد:
*سايت باشگاه استقلال از طرفداران اين تيم نظر خواهي كرده و جالب اينكه در نظر خواهي مذكور تو بعنوان بهترين بازيكن استقلال در فصل گذشته انتخاب شده اي.

- از آنها ممنونم كه مرا انتخاب كرده اند و بيشتر از اين جهت خوشحالم كه پول دريافتي ام از استقلال حلال است .

البته اين را هم بگويم كه ؛ اگر استقلال به فينال جام حذفي رسيده فقط وحيد طالب لو در اين راه موثر نبوده و اين موفقيت حاصل يك كار گروهي بود و حتي مربيان سابق استقلال هم در آن نقش داشته اند .

*فصل پر فراز و نشيبي را پشت سرگذاشتي و در روزهايي كه استقلال به بدترين شكل ليگ رابه پايان رساند ، تو بار ديگر اوج گرفتي و اين تيم نيز با رسيدن به فينال جام حذفي از بحران خارج شد .

- متاسفانه دوران افت من با دوران افت استقلال توام شد اما رفته رفته، هم من شرايط بهتري را پيدا كردم و هم استقلال ؛ تيم ما در ليگ مشكلات فراواني داشت اما در جام حذفي با يكدلي بچه ها آن مشكلات مرتفع شد و به فينال رسيديم.

درباره خودم نيز شرايط به همين گونه بود، يعني بار منفي ناشي از ليگ سخت آزارم مي داد كه وقتي ليگ به پايان رسيد آن فشار هم از روي دوشم برداشته شد .

* يقيناً بدترين فصل فوتبالي وحيد طالب لو ، همين فصل گذشته بود ، درست است ؟

- بله خيلي تلخ بود اما از اين جهت خوشحالم كه تجربيات فراواني را كسب كردم .

*لابد از اينكه اين روزها همه معتقدند استقلال با دستان وحيد طالب لو در يك قدمي جام حذفي قرار گرفته ، احساس خوبي داري.

- همين طور است. البته دربازي با فولاد پاهايم به جاي دستانم خوب كار كردند!جدا از اين بحث من اعتقاد دارم رسيدن استقلال به فينال حاصل يك كار فردي نبود و به معناي ديگر اگر بچه هاي تيم در مقابل حريفان تلاش نمي كردند اصلاً كار به ضربات پنالتي نمي كشيد تا من پنالتي هاي حريفان را مهار كنم .

*بسياري معتقدند طالب لوي جام حذفي با طالب لوي ليگ زمين تا آسمان تفاوت داشت .

- موافقم. اما دليل اصلي آن بار منفي ناشي از ليگ بود؛ باور كنيد اگر قانون به ما اجازه مي داد ازليگ كنار مي كشيديم زيرا ليگ برتر براي همه ما چون كابوسي وحشتناك شده بود .

در بازيهاي جام حذفي وقتي به ميدان مي رفتيم شخصاً فكر اين را نمي كردم كه بازي قبلي مان را در ليگ باخته ايم و با اين فكر كه بازي قبلي مان درجام حذفي بوده به زمين مي رفتم .

يعني در بازي با فولاد به اين فكر نمي كردم كه بازي قبل را به صنعت نفت واگذار كرده ايم بلكه با خود مي گفتم بازي قبلي ما همان مسابقه خاطره انگيز برابر راه آهن بوده و با اين اتفاقات خودم را ازلحاظ روحي آماده مي كردم .

*الان كه ليگ به پايان رسيده شايد راحت تر بتواني به مقصران ناكامي استقلال درليگ هفتم اشاره كني .

- وقتي يك تيم بد نتيجه مي گيرد و به نتايج دلخواه خود نمي رسد مشكلات كوچك آن تيم بزرگ جلوه داده مي شود و بالعكس تيمي كه مي برد حاشيه هايش كم مي شود .

خيلي از مسائل دست به دست هم دادند تا ما ناكام شويم . يكي از عوامل اين بود كه ما كم حوصله شده بوديم و صبر نداشتيم ، تغييرات زياد اول فصل نيز مزيد بر علت شده بود. بعد از آمدن آقا فيروز شرايط آنطور كه ايشان مي خواست پيش نرفت .

آقا فيروز به نظر من در كار سرمربيگري «نامبروان» است و همه شاگردان ايشان همواره از نحوه كارش الگو برداري مي كنند ولي آقا كريمي در استقلال زمان كافي نداشت و نتوانست برنامه هايش را اجرا كند، ضمناً ما نيز دراستقلال طوري ديگر بار آمده بوديم و سيستم آقا فيروز با نگرش ما همخواني نداشت.

تيم ما مثل پازل به هم ريخته اي شده بود كه وقتي آقاي قلعه نويي آمد باتوجه به شناختي كه از استقلال داشت آن را منظم كرد ؛ بازيكنان فعلي استقلال در مكتبي رشد كرده بودند كه قلعه نويي از آن شناخت داشت و همانطور كه ديديد در بازي با فولاد با چند جابجايي شرايط را متفاوت جلوه داد .

*در اولين تمرينات استقلال زير نظر قلعه نويي ، چندين بار با تماشاگران درگيري پيدا كردي، ازوحيد طالب لو كه ذاتاً بازيكن آرامي است انتظار نداشتيم با تماشاگران درگير شود!

- وقتي تماشاگر به حريم خانوادگي شما توهين مي كند مي توانيد آرام باشيد ؟

*... و تقابل دوباره شما با پگاه؛ قطعاً با توجه به آن شكست تاريخي مقابل اين تيم در ليگ برتر، انگيزه هاي زيادي براي مصاف با پگاه درفينال جام حذفي داريد؟

- صد درصد، هر چند بازي سختي است اما همه بچه هاي استقلال دوست داشتند خيلي زود با پگاه روبرو شوند و چه جايي بهتر از فينال جام حذفي .

*درباره قرآني كه قبل از ضربات پنالتي در دست مي گيري و آن را مي بوسي صحبت كن .

- اين كار را به توصيه يكي ازبزرگان انجام مي دهم تا قرآن حافظم باشد ، البته در تمام بازيها اين كار را انجام مي دهم .

*بعنوان سوال آخر ، فكرمي كني چرا علي دايي تو را به تيم ملي دعوت نمي كند ؟

- نمي دانم ،اين سوال را بايد از خود ايشان بپرسيد .
 دوشنبه 13 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن