تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815332113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير كل اوقاف و امور خيريه استان خوزستان: حاضر به اعطاي زمين در كنار بقعه ها و امامزاده ها هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: مدير كل اوقاف و امور خيريه استان خوزستان: حاضر به اعطاي زمين در كنار بقعه ها و امامزاده ها هستيم


اهواز – خبرگزاري ايسكانيوز: جهت توسعه و شكوفايي امامزاده ها و بقعه هاي استان خوزستان حاضر به اعطاي زمين و كمك هاي مادي جهت احداث هر نوع فعاليت فرهنگي ، بهداشتي ، خدماتي و ... هستيم .

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگي هنري باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران " ايسكانيوز " ، مدير كل اوقاف و امور خيريه استان خوزستان در اولين نشست خبري با مديران جرايد ، رسانه ها و خبرگزاري ها ي اين استان با بيان اين مطلب افزود : متاسفانه برخي از بقعه هاي متبرك خوزستان به دليل عدم توجه به قبرستان متروكه اي تبديل شده اند كه لازم است براي احياي آنها ضمن بازسازي و تعويض برخي از مديريت ها ، تسهيلاتي از قبيل زمين و كمك هاي مادي به افراد داده شود .
حجت‌الاسلام و المسلمين سيد عبد‌الرضا حسيني‌فرد با بيان اينكه بقعه ها و امامزاده ها كه ساليان سال پذيراي ميليونها زاير هستند ، بهترين فرصت براي فعاليت و ارتقاي فرهنگي جامعه شمرده مي شوند ، خواستار توجه بيشتر به اين امكان مقدس شد .
وي با اشاره به وجود 721 بقعه متبرك در خوزستان تاكيد كرد : از ميان اين بقعه ها ، 690 بقعه در طول سال مملو از زائر و مابقي نيز به صورت فصلي داراي زائراني هستند . مدير كل اوقاف و امور خيريه استان خوزستان در ادامه سخنان خود با انتقاد از آنكه هنوز مفهوم وقف به طور حقيقي در جامعه ايجاد نشده است تصريح كرد : وقف به عنوان يكي از مولفه هاي اصلي تشكيل ساختار جامعه اسلامي مي تواند خلاًهاي اقتصادي ، فرهنگي و اجتماعي را ازرفع و بين ببرد . حسيني‌فردبا اشاره به اينكه در اروپا و غرب وقف نيز در اموري مانند هزينه هاي آموزشي ، فرهنگي و بهداشتي وجود دارد تصريح كرد : اگر وقف در كشور به صورت صحيح تبليغ و فرهنگ سازي شود ، دولت جهت تامين بودجه خود نيزاز موقوفات استفاده خواهد كرد .
وي با انتقاد صريح از كساني كه در موقوفات بدون هر گونه مجوز مربوطه تصرف مي كنند گفت : اين افراد داراي چند گانگي فكري در زمينه اوقاف هستند ، از يك طرف خود را متدين و متعهد مي دانند و از طرف ديگر به اموال اوقاف بدون كسب اجازه تعرض مي كنند .
حسيني فرد تعداد موقوفات در استان خوزستان را 269 موقوفه خواند كه در زمينه هاي مختلف فرهنگي ، آموزشي ، علمي و ... فعاليت مي كنند .
مدير كل اوقاف و امور خيريه خوزستان همچنين در اين نشست خبري در بخش ديگري از سخنان خود از اقدامات قرآني و فرهنگي اين اداره خبر داد و تصريح كرد : بزودي براي اولين بار در استان خوزستان ، مكان استقرار كاروانهاي اروديي مساجد استان خوزستان به مشهد مقدس را به صورت اجاره اي تامين خواهد شد .
حجت الاسلام و المسلمين روح الله شريفي مسئول امور فرهنگي اوقاف و امور خيريه استان خوزستان نيز در اين نشست با اشاره به اينكه بخش فرهنگي اين اداره تازه تاسيس و نوپا است مباحث قرآني را از اولويت فعاليت هاي فرهنگي اداره اوقاف و امور خيريه خواند و تصريح كرد : به دليل آنكه هنوز بر روي قرآن در كشور فعاليت هاي جدي انجام نشده است ، اداره اوقاف رويكرد قرآن در اين خصوص را پيگيري مي كند .
وي همچنين با اشاره به اينكه 39 برنامه قرآني تا پايان امسال در استان خوزستان اجرا و برگزار مي شوند ، از راه اندازي پارك هاي قرآني با همكاري شهرداري در اين استان خبر داد و در اين خصوص گفت : اين پارك هاي قرآني در پارك ها و فضاي هاي سبزعمومي با امكاناتي از قبيل نرم افزارها ، كتب جهت آموزش و آشنايي خانواده ها ايجاد و راه اندازي مي شوند .
شريفي برگزاري دوره هاي فشرده آموزش قرآني در مدارس ، سازماندهي قاريان و گروههاي تواشيح ، حمايت از نرم افزارها و پايان نامه هاي قرآني ، سازماندهي فعاليت هاي فرهنگي مساجد ، راه اندازي جلسات اخلاقي و فرهنگي در زمينه هاي مختلف با حضور سخنرانان برجسته كشور در بقعه ها در طول سال را از برنامه ها آينده اداره كل اوقاف و امور خيريه استان خوزستان خواند .
وي همچنين خواستار توسعه ازدواج هاي جوانان در امامزاده هاو بقعه هاي متبرك شد و تاكيد كرد : به اين مكانها فقط براي رفع مشكلات خود نگاه نكنيم و آنها را جهت برگزاري مراسمات ازدواج اسلامي آماده كنيم . /40/120
مسعود شريفي
 دوشنبه 13 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 292]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن