تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815526660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير ‌عامل خبرگزاري فارس در بازديد از خبرگزاري مهر: افراط و تفريط براي رسانه‌ها سم مهلك است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير ‌عامل خبرگزاري فارس در بازديد از خبرگزاري مهر: افراط و تفريط براي رسانه‌ها سم مهلك است
خبرگزاري فارس: مدير ‌عامل خبرگزاري فارس در جريان بازديد از خبرگزاري مهر ، افراط و تفريط را به منزله سمي مهلك براي رسانه‌ها خواند و گفت: افراط و محافظه‌كاري عملا رسانه‌ها را از نقشي كه بايد ايفا كنند، دور مي‌سازد.


به گزارش خبرگزاري فارس، حميدرضا مقدم‌فر، مدير عامل خبرگزاري فارس در حاشيه بازديد از بخش‌هاي مختلف خبرگزاري مهر و روزنامه تهران تايمز، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تاكيد بر وجود فضاي آزاد رسانه‌اي در كشور هر گونه افراط و تفريط را موجب خدشه‌دار شدن اين فضا دانست.
وي در پاسخ به سئوالي در خصوص وضعيت كنوني رسانه‌ها در كشور اظهار داشت: طي سال‌هاي اخير به لحاظ كمي و كيفي شاهد رشد و ارتقاي سطح رسانه‌ها اعم از مطبوعات و خبرگزاري‌ها بوده‌ايم و شاخص‌ها در اين زمينه مثبت بوده است.
مقدم‌فر با تأكيد بر اين‌كه بخش عمده‌اي از فضاي ذهني جامعه در خصوص رسانه‌ها شاخصي از عملكرد خود آنان است‌، ‌گفت‌: اگر در مواقعي شاهد نوعي نگاه منفي به برخي رسانه‌ها و مطبوعات در افكار عمومي يا حاكميت باشيم بعضاً به كاركرد خود آن‌ها باز مي‌گردد.
وي افزود: افراط و تفريط براي رسانه‌ها سم مهلك است. گاهي برخي رسانه‌ها به ورطه محافظه‌كاري افتاده و دچار خود‌سانسوري بي‌دليل مي‌شوند كه عملاً آن‌ها را از نقش رسانه‌اي به دور مي‌‌كند و موجب عدم اثر‌گذاري آن‌ها در سطوح جامعه مي‌شود. گاهي نيز برخي رسانه‌ها و مطبوعات دچار جو‌زدگي و افراط در حوزه نقد اجتماعي يا سياسي مي‌شوند به گونه‌اي كه به جاي رويكرد حرفه‌اي‌، پرخاشگري و تند مزاجي را در پيش مي‌گيرند كه در نهايت موج بي اعتمادي مردم به اين رسانه ها مي شود.
مدير عامل خبرگزاري فارس، با تأكيد بر ضرورت رقابت سازنده بين رسانه‌هاي كشور، تصريح كرد: يك رسانه در صورتي مي‌تواند موثر واقع شود كه بر‌اساس شاخصه‌هاي حرفه‌اي و مسئوليت و تعهد اجتماعي و اخلاقي پيش برود.
وي افزود: درست است كه يكي از اهداف رسانه جلب و جذب مخاطب است اما تحقق اين هدف نبايد از طريق جنجال‌سازي، افراط ،هتك آبروي افراد و تعرض به حريم باورهاي عمومي باشد.
مقدم‌فر در ادامه با تأكيد بر ضرورت تعامل مثبت رسانه ها با دولت در چارچوب اهداف نظام و منافع ملي گفت: برخلاف تصور رايج، معتقدم كه آزادي رسانه‌ها در دولت كنوني محدود نشده و اگر چه لايه‌هايي از دولت به انتقادات رسانه‌اي روي خوش نشان نمي‌دهند، اما كليت دولت مانعي براي منتقدان رسانه‌اي ايجاد نكرده است و اكنون تندترين انتقادات رسانه‌اي عليه دولت مطرح مي‌شود اما برخوردي صورت نمي‌گيرد.
وي همچنين در پاسخ به سئوالي در خصوص رويكرد خبرگزاري فارس در انتخابات رياست جمهوري سال آينده گفت: جامعه، تازه از فضاي انتخابات مجلس هشتم بيرون آمده و تا انتخابات رياست جمهوري فرصتي طولاني باقي مانده است. البته قطعاً خبرگزاري فارس ،‌براي نحوه اطلاع رسانه‌اي درباره انتخابات آينده رياست جمهوري تعيين راهبرد خواهد كرد اما اين راهبرد هنوز قطعي نشده است.
مدير عامل خبرگزاري فارس همچنين با ارزيابي مثبت از عملكرد خبرگزاري فارس در طول مديريت 5 ماهه خود و تقدير از مجموعه همكاران‌، به تلخي‌ها و شيريني‌هاي اين دوره اشاره كرد و گفت: به رغم حساسيت‌ها و فشارهايي كه در كار رسانه وجود دارد‌، جنس فرهنگي اين كار، حلاوت خاصي دارد كه بر همه سختي‌ها و تلخي‌ها فائق مي‌آيد.
مقدم‌فر، همچنين با اشاره به سابقه و علاقه خود به حوزه فرهنگ، در پاسخ به اين سئوال كه اگر مي‌خواستيد به عنوان يك خبرنگار فعاليت كنيد كدام حوزه را انتخاب مي كرديد، گفت: من حوزه فرهنگ را بر ساير حوزه‌ها ترجيح مي‌دهم چون با طبع من سازگارتر است.
انتهاي پيام/ز
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن