تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815571699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

* لزوم افزايش كارايي آب در بخش كشاورزي* عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد چمران اهواز: بايد براي استفاده بهينه از آبهاي با كيفيت پايين برنامه‌ريزي كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: * لزوم افزايش كارايي آب در بخش كشاورزي* عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد چمران اهواز: بايد براي استفاده بهينه از آبهاي با كيفيت پايين برنامه‌ريزي كنيم


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: اقتصاد و بازرگاني

عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد چمران اهواز گفت: توجه به موضوع بهره‌وري و استفاده بهينه آب در بخش كشاورزي بيش از بقيه بخشها اهميت دارد زيرا حجم زيادي از آب در اين بخش استفاده مي‌شود.

دكتر حيدر علي كشكولي در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و بازرگاني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ توضيح داد: از آنجا كه كشور ما در منطقه خشك و نيمه خشك دنيا قرار دارد وظيفه سنگين‌تري در استفاده بهينه از آب برعهده ماست. با گذشت زمان و افزايش جمعيت هر ساله محدوديتها و كمبودها بيشتر مي‌شود و آبهاي خوب آلوده‌تر مي‌شوند بنابراين بايد صحيح مصرف كنيم و نيز براي استفاده بهينه از آن درست برنامه‌ريزي كنيم.

وي تصريح كرد: براي استفاده بهينه از آب ابتدا بايد گياه مناسب براي كشت را انتخاب كنيم. مي‌توانيم گياهان و محصولاتي را كه نياز به آب زياد دارند از كشورهاي ديگر وارد و در مقابل گياهان كم آب را كشت كنيم. در واقع در ابتدا بايد برنامه‌ريزي درست داشته باشيم و پس از آن به شيوه مناسب از آب استفاده كنيم.

كشكولي خاطرنشان كرد: ما بايد براي استفاده از آبهاي با كيفيت پايين و يا شور برنامه‌ريزي كنيم در نتيجه انجام تحقيقات در اين زمينه ضروري است. ما بايد به دنبال بكارگيري تكنولوژيهايي باشيم كه كارايي آب را در بخش كشاورزي افزايش مي‌دهند.

وي تصريح كرد: شيوه‌هاي آبياري كارايي متفاوتي دارند. در آبياري سطحي كه در گذشته در كشور ما كاربرد بسياري داشت كنترل آب مشكل‌تر و راندمان آبياري پايين‌تر است. آبياري قطره‌اي و تحت فشار روشهاي بهتري براي آبياري محسوب مي‌شوند.

اين عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد چمران اهواز عنوان كرد: اگر چه آبياري قطره‌اي و باراني راندمان بالايي دارند ولي فرهنگ مصرف خاصي را مي‌طلبد و اگر در جايي به كار برده شود كه افراد توانايي و آشنايي لازم براي استفاده از آن را نداشته باشند نمي‌توانيم انتظار داشته باشيم كه راندمان بالايي حاصل شود، بنابراين كشاورزان بايد استفاده از تكنولوژي و روش حفظ آن را آموزش ببينند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن