تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815553992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حسيني: كشورهاي اسلامي به وحدت فلسطينيان كمك كنند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: حسيني: كشورهاي اسلامي به وحدت فلسطينيان كمك كنند
جام جم آنلاين: سيد محمد علي حسيني دستور اخير رئيس جمهور آمريكا به سازمان جاسوسي اين كشور براي بي ثبات كردن فضاي داخلي ايران را افشا كننده ماهيت عملكرد و سياست هاي خصمانه آمريكا عليه ملت ايران دانست و تاكيد كرد كه چنين سياست هايي قطعا محكوم است.


به گزارش مهر، سيد محمد علي حسيني سخنگوي وزارت امور خارجه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي در پاسخ به سئوالي درباره ادعاهاي جديد اولي هاينونن معاون البرادعي در خصوص اسناد مربوط به فلز اورانيوم اظهار داشت: موضوع مربوط به سند فلز اورانيوم به طور كلي و در چارچوب مداليته حل و فصل شده و آژانس نيز به صورت كتبي و رسمي پايان اين مسئله را اعلام كرده است.

حسيني در پاسخ به سئوال يكي از خبرنگاران در خصوص اظهار نظر اخير هوشيار زيباري وزير خارجه عراق مبني بر اينكه مقتدي صدر در ايران حضور دارد، گفت: پاسخ جديدي به اين موضوع ندارم.

وي در ارتباط با سفري كه قرار است نوري المالكي نخست وزير عراق طي هفته آتي به تهران داشته باشد ، گفت: مقدمات انجام اين سفر درحال فراهم شدن است وطبعا روابط خوب و دوستانه دو كشورمي طلبد كه هر ازگاهي شاهد انجام چنين سفرهايي درسطوح مختلف باشيم.

سخنگوي وزارت خارجه درباره موضوعات مورد مذاكره مالكي با مقامات كشورمان گفت: مسائل مختلف و متنوعي مي تواند در جريان اين سفر مورد توجه قرار گيرد كه البته مسائل منطقه اي و ارتقاء مناسبات دو كشور در ابعاد مختلف از جمله محورهاي مورد توجه در اين چارچوب خواهد بود.

در بخش ديگري از اين نشست خبري از حسيني در خصوص دستور جرج بوش به سازمان جاسوسي آمريكا جهت بي ثبات كردن فضاي داخلي ايران سئوال شد كه وي در پاسخ با اشاره به تكراري بودن اين موضوع گفت: سياست دولت آمريكا در قبال ايران سياست جديدي نيست و اينها بارها چنين طرح هايي را آزموده اند و اينكه جرج بوش صريحا به سازمان سيا دستور مي دهد كه اقداماتي عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ساماندهي كنند ، چيز جديدي نيست.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي همچنين در واكنش به موضوع مذاكرات سوريه با رژيم صهيونيستي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران از بازپس گيري بلندي‌هاي جولان توسط سوريه حمايت مي كند.

حسيني از مذاكرات غير مستقيم دمشق و تل آويو ابراز بي اطلاعي كرد و ادامه داد: آنچه كه از اظهارات سردمداران رژيم صهيونيستي بر مي آيد بيانگر سردرگمي و اختلافات داخلي اين رژيم در خصوص اين مذاكرات است.

وي در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه آيا ايران برنامه اي براي حل مشكلات فلسطين با كشورهاي عربي همچون آنچه كه در جريان مذاكرات مربوط به لبنان گذشت، دارد؟ ، اظهار داشت: ما همواره از تلاش هايي كه در جهت وحدت مسلمين باشد حمايت كرده ايم و در خصوص مسائل مربوط به لبنان نيز همانگونه كه مشخص بود ايران كاملا نقشي پيشگام داشت؛ در خصوص فلسطين نيز تهران تلاش هاي بسياري انجام داده و موضوع ما در حمايت از وحدت مسلمين موضعي اصولي، ثابت و قطعي است.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي تاكيد كرد كه كشورهاي اسلامي بايد از ظرفيت هاي خود براي تفاهم و تحقق وحدت گروه هاي فلسطيني استفاده نمايند.

حسيني در واكنش به اعطاي جايزه به نويسنده ضد اسلامي از سوي كشور فرانسه، گفت: متاسفانه هر از گاهي مشاهده مي شود كه تلاش هايي در جهت ايجاد اختلاف بين پيروان اديان و مذاهب مختلف و تحريك آنها عليه يكديگر صورت مي گيرد كه معتقديم كساني كه دراين جهت حركت مي كنند به هيچ وجه گفتگو و تفاهم بين اديان را بر نمي تابند و همواره به توطئه چيني عليه مقدسات اسلامي مي پردازند.

وي خواستار اقدام جدي اتحاديه اروپا براي توقف اين روند شد.

در بخش ديگري از اين نشست خبري از حسيني درباره سفر آتي رئيس جمهور كشورمان به ايتاليا و احتمال مذاكره هسته اي وي با مقامات آن كشور سئوال شد كه وي در پاسخ اظهار داشت: سفر دكتر احمدي نژاد به رم براي حضور در اجلاس سازمان فائو بوده و در صورتي كه مقامات عاليرتبه ايتاليا خواستار ديدار با رئيس جمهور ايران باشند مي توانيم اين موضوع را بر اساس روابط خوب دو كشور مورد بررسي قرار دهيم.
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن