تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815530309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بلومبرگ گزارش داد: تورم و كاهش قدرت خريد؛ نتيجه سلطه دلار بر پول ملي كشورهاي عربي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: بلومبرگ گزارش داد: تورم و كاهش قدرت خريد؛ نتيجه سلطه دلار بر پول ملي كشورهاي عربي
بلومبرگ گزارش داد: در حالي كه سلطه دلار بر پول ملي كشورهاي عربي خليج فارس، تورم و كاهش قدرت خريد را براي اين كشورها به ارمغان آورده است، وزير خزانه داري امريكا گفت دلار به اقتصاد منطقه كمك كرده است.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از بلومبرگ، وزير خزانه داري امريكا گفت قرار داشتن پول ملي كشورهاي عربي خليج فارس بر پايه دلار به منطقه كمك كرده است اما هر گونه تصميم گيري در اين خصوص مسئله اي مربوط به حاكميت ملي است.
كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس بجز كويت پول ملي خود را بر پايه دلار قرار داده اند و اين امر باعث شده است تا اقتصاد اين كشورها به شدت تحت تاثير اقتصاد امريكا قرار داشته باشد.
با بروز مشكلات اقتصادي در امريكا و كاهش نرخ بهره از سوي بانك فدرال اين كشور كشورهاي عرب حوزه جنوبي خليج فارس نيز مجبور شده اند به طور مكرر نرخ بهره را كاهش دهند و در نتيجه تورم شديدي را براي خود به ارمغان آورده اند. اين مسئله همچنين قدرت خريد مردم اين كشورها براي كالاهاي از مناطق غير دلاري را كاهش داده است.
با توجه به اين مشكلات برخي از كارشناسان اقتصادي در منطقه خواهان خارج شدن اقتصادهاي خود از سلطه دلار امريكا شده اند و با توجه به تاثير منفي اين مسئله بر جايگاه جهاني دلار طرح اين بحث نگراني هايي را در ميان مقامات امريكا به دنبال داشته است.
پولسون، وزير خزانه داري امريكا كه به منطقه سفر كرده است در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشي مبني بر نگراني امريكا در اين خصوص گفت:« اين يك تصميم حاكميتي است».
در عين حال وي افزود:« من فكر مي كنم دلار به اين كشور(عربستان) و كل منطقه كمك كرده است».
ابراهيم العاصف وزير دارائي عربستان نيز كه در اين كنفرانس شركت داشت از تصميم عربستان به عدم تغيير سياست پولي خود مبني بر حفظ دلار به عنوان مبناي پول ملي اش خبر داد.
وي گفت:« ما هيچ قصدي نداريم مبناي دلار را برداريم يا ارزش ريال را تغيير دهيم».
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن