تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815345225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لنكراني خبرداد: پنج برابر هزينه خريد سيگار صرف درمان بيماران مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: لنكراني خبرداد: پنج برابر هزينه خريد سيگار صرف درمان بيماران مي شود


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: وزير بهداشت و درمان گفت: پنج برابر آنچه صرف خريد سيگار مي شود براي درمان بيماران هزينه مي شود كه اگر در اين خصوص صرفه جويي شود با اعتبار آن حتي مي توان مشكل مسكن را حل كرد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، دكتر كامران باقري لنكراني در حاشيه مراسم روز جهاني بدون دخانيات و در جمع خبرنگاران افزود: سالانه 50 ميليارد نخ سيگار در كشور مصرف مي شود كه 12 ميليارد آن سيگار داخلي و بقيه وارداتي و قاچاق است.
وي ادامه داد: 12 درصد از جمعيت جوان ايران سيگار مصرف مي كنند كه صرف نظر از خسارت هاي اقتصادي ، 80 هزار نفر بر اثر مصرف سيگار مي ميرند و 160 هزار نفر نيز دچار بيماري هاي مزمن مي شوند.
وزير بهداشت و درمان از افزايش قيمت سيگار در كشور به عنوان يكي از راهكارهاي كنترل و كاهش مصرف آن ياد كرد و گفت: از سال 85 عوارض سيگار معادل 20 درصد قيمت سيگارهاي خارجي و 10 درصد قيمت سيگارهاي داخلي بوده كه به قيمت آن افزوده شده است.
وي افزود: سه برابر افزايش قيمت بر روي سيگارهاي خارجي و داخلي اعمال شده كه از اين طريق اعتبار 70 ميليارد توماني آن صرف خريد تجهيزات بيمارستاني، ساخت مراكز بهداشتي و درماني، توسعه شبكه بهداشت كشور، خريد نرم افزار شده است.

*بيش از دو سوم سيگارهاي مصرفي قاچاق هستند
وزير بهداشت و درمان گفت: سيگارهاي قاچاق موجود در كشور كه به علت عدم كنترل مرزها و اعمال شدن ماليات به شكل ارزانتري به دست مردم مي رسد دو سوم سيگار مصرفي كشور را تشكيل مي دهد كه اميدواريم با همكاري ستاد مبارزه با قاچاق كالا كاهش يابد.
باقري لنكراني تصريح كرد: با اعمال قانون از سوي دولت مبني بر ممنوع بودن عرضه قليان در اماكن عمومي به بعضي از صنوف كه به لحاظ درآمدي وضعيت مناسبي را نداشته اجازه عرضه موقت داده شده است.
وي ادامه داد: خوشبختانه 300 واحد صنفي در تهران كه قبلا مجوز عرضه قليان را داشته اند به صورت داوطلبانه اقدام به حذف اين مجوز كرده اند.
وزير بهداشت و درمان همچنين تاكيد كرد: براي مبارزه با مصرف دخانيات فقط برخورد قانوني و انضباطي موثر و كافي نيست بلكه بايد با آگاهي بخش به نسل جوان آنان را آموزش داد.
وي گفت: براي افزايش آگاهي نسل جوان كشور، متوني آموزشي با همكاري وزارت آموزش و پرورش آماده شده است كه در كتاب هاي درسي آنان لحاظ مي شود./07/110
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن