تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812876860




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شاتل ديسكاوري سوختگيري كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شاتل ديسكاوري سوختگيري كرد
خبرگزاري فارس: آژانس فضايي ناسا سوختگيري شاتل ديسكاوري را آغاز كرده تا اين شاتل براي پرواز در نيمه شب آماده شود.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، بر طبق پيش‌بيني سازمان هواشناسي ناسا، وضعيت جوي و آب و هوا براي پرتاب شاتل ديسكاوري مساعد است و هم اكنون بيش از 500 هزار گالن سوخت در مخزن سوخت شاتل ديسكاوري وارد شده است.
طبق برنامه‌ريزي انجام شده، شاتل ديسكاوري در ساعت 17:02 به وقت محلي (21:02 به وقت جهاني) از مركز فضايي كندي در فلوريدا پرتاب خواهد شد.
مأموريت شاتل ديسكاوري به مدت 14 روز خواهد بود و فضانوردان اين شاتل در طي اقامت خود در ايستگاه فضايي سه راهپيمايي فضايي انجام خواهند داد و در اين مأموريت قسمت دوم آزمايشگاه فضايي ژاپن را بر روي اين ايستگاه نصب خواهند كرد. بخش اول اين آزمايشگاه در ماه مارس توسط فضانوردان بر روي ايستگاه بين‌المللي فضا نصب شده است.
همچنين در اين ماموريت، پمپ جديد توالت ايستگاه فضايي جايگزين پمپ قديمي كه خراب شده بود خواهد شد و مهندسان ناسا و روسيه اميد دارند كه با نصب اين پمپ جديد كه سه روز قبل از مسكو به مركز فضايي كندي منتقل شده، مشكل سرويس بهداشتي ايستگاه فضايي حل شود.
براي سال جاري ميلادي 5 سفر شاتل فضايي برنامه‌ريزي شده كه شاتل ديسكاوري سومين شاتلي است كه امسال به ايستگاه فضايي سفر مي‌كند.
بر اساس اين گزارش هدف از مأموريت شاتل‌ها تكميل ساخت ايستگاه بين‌المللي فضا است كه تا سال 2010 بايد 10 شاتل ديگر به اين ايستگاه سفر كنند و كار ساخت ايستگاه فضايي را به اتمام برسانند. بعد از اتمام اين ماموريت ها شاتل‌هاي فضايي ناسا بازنشسته خواهند شد و ناسا فضاپيماهاي ديگري را براي سفر به ماه جايگزين آن‌ها خواهد كرد.
انتهاي پيام/ز
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن