تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815666926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تنها 6 تيم بدوت تغيير سرمربي ليگ را به پايان رساندند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تنها 6 تيم بدوت تغيير سرمربي ليگ را به پايان رساندند
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): نگاهي آماري به هفتمين دوره رقابتهاي ليگ برتر باشگاه هاي ايران نشان مي دهد كه از ميان 18 تيم حاضر در اين رقابتها تنها 6 تيم تا پايان فصل به سرمربيان خود اعتماد كردند و باقي تيم ها با تغيير سرمربي روبرو شدند.


به گزارش روز شنبه ايرنا،تيم هاي پرسپوليس ، پاس همدان ، برق شيراز، مقاومت سپاسي شيراز ، سايپا تهران و ملوان انزلي مربي خود را تغيير ندادند و نيمكت 12 تيم با تحول روبرو شد. در اين ميان تيم شيرين فراز ركوددار بود و روي نيمكت اين تيم 6 سرمربي نشستند.
"غلام پيرواني" در هفت دوره گذشته ليگ برتر حضور داشته و در تمامي ادوار هم سرمربي مقاومت سپاسي شيراز بوده است، او در اين زمينه يك ركورد قابل توجه خلق كرد.
البته با توجه به پيوستن غلام پيرواني به ابومسلم ، او در فصل بعد با تيم جديدش به حضور در ليگ برتر ادامه مي دهد. پيرواني تا به حال در 202 ديدار ليگ حرفه اي مربيگري كرده است.
** باز هم آقاي گل مشترك
بهترين خط حمله ليگ هفتم به تيم نهم جدول تعلق دارد، استقلال اهواز با ثبت 61 گل حتي از تيم هاي بالاي جدول هم بيشتر گل زده است.
جالب اين كه بهترين خط دفاعي نيز به چهار تيم اول جدول تعلق ندارد، بلكه پاس همدان در اين زمينه بهترين عملكرد را از خود به جا گذاشته است.
"محسن خليلي" و "هادي اصغري"، مهاجمان پرسپوليس و راه آهن با به ثمرساندن 18 گل به صورت مشترك آقاي گل ليگ شدند.
فصل قبل هم ليگ ايران دو آقاي گل داشت و دني اولروم (ابومسلم ) و مهدي رجب زاده (ذوب آهن ) با 17 گل به اين عنوان رسيده بودند.
خليلي و اصغري در 34 بازي 18 گل زدند ، به صورت ميانگين 0.53 گل براي هربازي .
اگر نگاهي به ميانگين گلزنان برتر ليگ هاي اروپايي داشته باشيم به اين نتيجه مي رسيم آقاي گل هاي ايران ميانگين قابل توجهي از خود به جا نگذاشته اند.
كريستيانو رونالدو، آقاي گل ليگ برتر انگليس در هر بازي 0.82 گل زده ، دانيل گويسا، مهاجم مايوركا با ميانگين 0.71 گل زده آقاي گل لاليگا شد، عنوان آقاي گلي ليگ ايتاليا هم به الساندرو دل پيرو با 0.55 گل رسيد.
در ساير ليگ هاي اروپايي نيز آقاي گل ها در هربازي بيشتر از خليلي و اصغري گل زده اند.
البته بازهم آمار مهاجمان پرسپوليس و راه آهن بسيار بهتر از ساير مهاجمان است ، چرا كه بعد از اين دو، ابراهيم توره (پيكان ) و روح الله بيگدلي ( استقلال اهواز) با 13 گل زده در رده دوم جدول گلزنان ديده مي شوند.
در مجموع هفت دوره ليگ برتر رضا عنايتي ، مهاجم سابق تيم هاي ابومسلم و استقلال با 80 گل زده در صدر قرار دارد و فريدون فضلي با 67 گل در تعقيب اوست . در اين فصل رضا ناصحي با دادن 13 پاس گل ، عنوان گلسازترين بازيكن را به دست آورد.
*** قهرمان
پرسپوليس هم در دور رفت و هم در دور برگشت بهترين تيم ليگ برتر بود و توانست براي دومين بار قهرمان ليگ شود.
ليگ برتر ايران در شرايطي با قهرماني پرسپوليس به پايان رسيد كه در شش دوره قبلي ، اين ليگ شش قهرمان مختلف را به خود ديده بود.
پرسپوليس ، سپاهان ، پاس ، فولاد، استقلال و سايپا تيم هايي هستند كه موفق شده اند در شش سال گذشته قهرماني در ليگ برتر ايران را جشن بگيرند و قرمزهاي تهران با قهرماني اخيرشان توانستد با دو قهرماني به پر افتخارترين تيم ليگ حرفه اي ايران تبديل شوند.
اگر قهرماني در ليگ منطقه اي سال 1350، دو بار قهرماني در جام تخت جمشيد و چهار قهرماني جام آزادگان را به اين دو قهرماني اضافه كنيم ، پرسپوليس با 9 قهرماني پرافتخارترين تيم در ليگ ايران به شمار مي رود.
استقلالي ها با شش قهرماني دوم هستند، پاس تهران و سايپا به ترتيب پنج و سه بار قهرماني ايران را جشن گرفته اند، فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان هم ديگر تيم هايي هستند كه سابقه قهرماني در ليگ را دارند، پرسپوليس شش سال بود كه به هيچ افتخاري نرسيده بود و امسال بالاخره اين طلسم را شكست .
**‌*بهترين و بدترين ، متعلق به شهرستاني ها
بهترين خط حمله ليگ هفتم به تيم نهم جدول تعلق دارد. استقلال اهواز با ثبت 61 گل حتي از تيم هاي بالاي جدول هم بيشتر گل زده است.
بعد از اين تيم پرسپوليس و سپاهان با 55 و 53 گل زده قرار دارند. جالب اين كه بهترين خط دفاعي نيز به چهار تيم اول جدول تعلق ندارد، بلكه پاس همدان در اين زمينه بهترين عملكرد را از خود به جا گذاشته است.
همداني ها در 34 ديدار تنها 28 گل دريافت كردند. بدترين خط دفاعي و حمله نيز در اختيار تيم انتهاي جدول است ، شيرين فراز در 34 بازي اش 25 گل زد و 59 گل خورد،در مجموع 306 بازي ليگ هفتم ، 719 گل رد و بدل شد.
ميانگين 2.35 گل براي هر بازي ، ميانگين قابل قبولي محسوب مي شود و به استانداردهاي بين المللي نزديك است . پرسپوليس با 18 برد و شيرين فراز با تنها سه پيروزي ، بيشترين و كمترين برد را به دست آوردند. بيشترين باخت متعلق به شيرين فراز و نفت با 19 باخت است . پرسپوليسي ها هم با پنج باخت كمتر از همه باختند. در زمينه كسب تساوي نيز پاس همدان به عدد 16 رسيد و ركوددارشد.
استقلالي ها هم با پذيرش 13 باخت و قرار گرفتن در رتبه سيزدهم به بدترين نتيجه تاريخ خود دست پيدا كردند.
***خوش اخلاق ها و بد اخلاق ها
در اين فصل ليگ برتر 98 بازيكن از زمين اخراج شدند كه در اين ميان راه آهني ها با دريافت 11 كارت قرمز بيشترين اخراجي را به جا گذاشتند. البته بد اخلاق ترين تيم شيرين فراز بود، با دريافت 10 كارت قرمز و 82 كارت زرد.
*** استقلال اهواز هم با چهار كارت قرمز و 44 كارت زرد خوش اخلاق تر از بقيه بود
در بين بازيكنان نيز بدرا آلوجا كيته از شيرين فراز كرمانشاه با دريافت يك كارت قرمز و 13 كارت زرد به عنوان خشن ترين بازيكن معرفي شد. بايد به آمار مجتبي شيري ، مدافع استقلال اهواز هم اشاره كرد. او تنها بازيكن ليگ برتر بود كه در تمامي 34 هفته ليگ به طور كامل بازي كرد.
*** پرسپوليس بهترين تيم دور رفت و دور برگشت
پرسپوليس هم بهترين تيم دور رفت بود و هم بهترين تيم دور برگشت . در دور رفت بعد از پرسپوليس 36 امتيازي ، سپاهان و صباباتري بيشترين امتيازها را جمع آوري كردند و در دور برگشت ذوب آهن با كسب 29 امتياز به همراه پرسپوليس بيشترين امتيازها را به دست آورد، البته تفاضل گل پرسپوليس بهتر از ذوب آهن بود.
*** ابومسلم و مس كرمان تيم هاي موفق
دو تيم شهرستاني مس كرمان و ابومسلم خراسان نيز با كسب 28 امتياز از تيم هاي موفق دور برگشت بودند. در دور رفت پگاه (11 امتياز) و شيرين فراز كرمانشاه (15 امتياز) بدترين ها بودند و دور برگشت شيرين فراز و ملوان با به دست آوردن 6 و 9 امتياز بدترين ها به شمار مي روند. جالب اين كه ملوان در پايان دور رفت چهارم شده بود.
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن