تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814707624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صنعت جهانگردي ايران به هيچ وجه در جايگاه واقعي خود قرار ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: صنعت جهانگردي ايران به هيچ وجه در جايگاه واقعي خود قرار ندارد
عضو هيئت داوران جشنواره برترين هاي صنعت گردشگري ايران گفت: در برنامه چهارم توسعه براي صنعت گردشگري جايگاه خاصي در نظر گرفته شده و اين درحالي است كه امروز اين صنعت در كشورمان به هيچ وجه در جايگاه واقعي خود قرار ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال نصيريان در نشست خبري نخستين جشنواره برترين هاي صنعت گردشگري ايران كه صبح امروز در مركز همايش هاي وزارت كشور برگزار شد ، گفت: ايران گر چه از جهت منابع طبيعي و جاذبه هاي گردشگري در رتبه يك تا 10 دنيا قرار دارد اما بر اساس آمارها از لحاظ درآمد مقام ايران در جهان پائين تر از 60 است كه متاسفانه درجه كشوري مانند قطر كه به اندازه كرج هم نيست از نظر درآمد و جذب توريست از ايران بالاتر است.

وي ادامه داد: معمولا در برنامه ريزي ها ، درجه بندي و نظارت ها در سازمان جهانگردي بيشتر جنبه هاي تنبيهي در نظر گرفته شده است در صورتي كه تشويق ها نيز بسيار تاثير گذار و مثبت است.

عضو هيئت داوران جشنواره برترين هاي صنعت گردشگري ايران گفت: در واقع يكي از اهداف اصلي اين جشنواره تشويق افراد از جهت توجه به صنعت گردشگري در ايران است براي مثال در حال حاضر بيش از 25 واحد اقامتي در حال ساخت و ساز است كه تمام اين واحدها اگر از ابتدا با اين ويژگي تشويق و معيارهاي آن آشنا باشند در ساخت و سازشان موثر است.

نصيريان موارد اصلي حوزه داوري در جشنواره فوق را شامل رستوران ها و واحدهاي پذيرايي، سفره و سرويس ايراني، كارمندهاي صنعت گردشگري، هتل ها و واحدهاي اقامتي ، كاربري هاي اقامتي و پذيرايي اقامتگاه هاي قديمي، مراكز خريد، مراكز گردشگري سلامت ، انتشارات و تبليغات، مديريت جاذبه هاي ميراثي ، مناسبت ها ، گشت نامه ها ، نهادها و سازمانهاي ميزبان ، موسسه توليد و ارائه تجهيزات، موسسات مشاوره و آموزش، دانست.

عضو ديگر هيئت داوران در ادامه اين نشست ادامه داد: صنعت گردشگري در تمام دنيا دو مرجع داوري دارد يكي سازمان هاي گردشگري است كه به دليل اعطاء مجوزها دائما در حال بررسي و نقد هستند و بر اين اساس سيستم مجازات آنها قوي تر از تشويق است از طرفي كنار دولت و مطبوعات ، مردم قضاوتشان را با رفتار نشان مي دهند و با نقدي منتهي به يك تصميم نسبت به وضعيت موجود عكس العمل نشان مي دهند.

اسداله رئيس روحاني ادامه داد: يكي از نكات مهم در اين همايش توجه به مسئله داوري است در واقع هدف از برگزاري اين همايش ها تقويت كردن حوزه تشويق نسبت به تنبيه و مجازات است.

در ادامه دبير جشنواره برترين هاي صنعت گردشگري ايران گفت: جشنواره در 4 گروه اصلي صنعت مهمان ياري، گشت و سفر ، جاذبه ها و رويدادها نهادهاي حامي صنايع وابسته و تجهيزات در روزهاي 14 و 15 و 16 مهر ماه در تهران همزمان با هفته جهاني جهانگردي برگزار مي شود.

مريم سرمست افزود: اين جشنواره كاملا با حمايت سازمان ميراث فرهنگي و شخص آقاي مشايي برگزار مي شود كه مجوز اصلي خود را از معاونت گردشگري سازمان ميراث دريافت كرده ا ست.

لازم به ذكر است ، نخستين جشنواره برترين هاي صنعت گردشگري ايران با مجوز سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري توسط شركت سات راپ تجارت ايرانيان مهر ماه سال 87 در تهران با هدف استاندارد سازي و استفاده از تجربيات جهاني در جهت بومي سازي برگزار مي شود.
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن