تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815678174




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزيربهداشت: شاخص‌هاي سلامت در كشور رشد يافت، اما عدالت رعايت نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزيربهداشت: شاخص‌هاي سلامت در كشور رشد يافت، اما عدالت رعايت نمي‌شود
وي در همايش معاونان پژوهشي دانشگاههاي علوم پزشكي كشور در تهران گفت:
شاخص‌هاي سلامت در كشور از رشد مطلوبي برخوردار است، اما اين رشد از همگوني و يكساني برخوردار نيست و اين موضوع از عوامل بي‌عدالتي در بخش سلامت است.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: در حال حاضر دبيرخانه عوامل اجتماعي موثر در سلامت كه در معاونت سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تشكيل شده است، موضوع بي‌عدالتي در سلامت را بررسي مي‌كند.

لنكراني با تاكيد به اينكه حل اين مساله نياز به پژوهش دارد، گفت: پژوهش هايي كه به حل اين مشكلات مي‌پردازند، بايد در اولويت نوآوري‌هاي پژوهشي قرار گيرد.

وي با بيان اينكه براي اصلاح برخي از شاخص‌هاي سلامت در كشور بايد اقدامات هدفمندي صورت گيرد، گفت: نوآوري بايد در اين بخش مورد توجه قرار گيرد.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، شاخص‌هاي رضايت بيماران، بررسي بيماري هاي غير واگير در كشور و ميزان دسترسي به سلامت روان را از جمله شاخص هايي دانست كه علي رغم وجود محدوديت‌هاي مالي و نيروي انساني نياز به نوآوري و پژوهش همراه با برنامه ريزي هدفمند دارد.

لنكراني گفت: بايد نوآوري در پژوهش‌ها با هدف حل مسايل و مشكلات صورت گيرد تا اين نوآوري در فعاليت‌هاي امروزي موثر باشد.

وي با تاكيد به اينكه نوآوري در دسترسي به شاخص‌هاي سلامت نيز لازم است، گفت: نبايد فقط به فكر جمع آوري داده و انجام صرف تحقيق بود، بايد به اين نكته توجه داشت كه جمع آوري داده‌هاي صرف، بدون تحليل‌هاي مداخله اي و كاربردي از نقاط ضعف پژوهش‌ها است و بايد به اين امر توجه ويژه كرد.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي علوم پايه را موتور حركت شناخت مشكلات كشور دانست و از اينكه برخي از دانشگاه‌هاي كشور با وجود جذب دانشجو در مقاطع تحصيلات تكميلي به منايع ديگري رجوع مي‌كنند، ابراز تاسف كرد و گفت : نبايد در دانشگاه‌ها فقط به افزايش مقالات اكتفا كرد و خود را با طرح هاي پژوهشي سرگرم كرد.

لنكراني با تاكيد به اينكه نبايد بين آنچه انجام مي‌دهيم و آنچه در دنياي خارج از طرح‌ها اتفاق مي‌افتد، رابطه‌اي وجود نداشته باشد، گفت: ادغام آموزش و نظام سلامت و تحقيقات فرصتي در اختيار ما قرار مي‌دهد كه بين طرح هاي پژوهشي و جامعه ارتباط برقرار شود.

وي با اشاره به اينكه هيچ حمايتي از رشد علمي كشور نمي‌شود و ما با تهديدات مختلفي روبرو هستيم، گفت: بايد با تاسيس مراكز تحقيقاتي، انگيزه لازم براي حل مشكلات تقويت شود.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به اينكه بايد همه فعاليت‌هاي ما معطوف به آينده باشد و بايد دانست كه هر كاري چه اثري در آينده سلامت خواهد داشت، گفت: ما يك كشور اسلامي هستيم و اين آرمان گرايي بايد در همه اركان نظام سلامت وجود داشته باشد.

لنكراني با بيان اينكه فعاليت پژوهشي در نظام اسلامي بايد با فعاليت پژوهشي در ساير نظام‌ها متفاوت باشد، گفت: همه كشورها به نوعي از انقلاب اسلامي الهام گرفتند، اما متاسفانه ما متوجه جايگاه و نقشي كه بايد ايفا كنيم، نيستيم.

وي گفت: براي حل مشكلات نبايد از راههاي رفته ديگران استفاده كرد و به تقليد از ديگران و تجربيات گذشتگان اكتفا كرد، بلكه آرمان گرايي اسلامي بايد در همه فعاليت‌هاي ما تاثيرگذار باشد.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تاكيد كرد: توقع داريم در سال جاري حركت پرشتابي داشته باشيم و نمي‌توان پذيرفت كه كمبود اعتبارات فاكتور محدودكننده اين حركت‌ها باشد.

لنكراني با اشاره به اينكه در آيين نامه ارتقاي سلامت سعي شده بودجه اي براي برخي از مشكلات نظام سلامت در حوزه‌هاي پژوهشي و خريد تجهيزات در نظر گرفته شود، گفت: بايد توجه داشت كه نگاه مبنايي بر انجام فعاليت‌هاي پژوهشي حاكم باشد و كارها به نفع مردم باشد.

همايش معاونين دانشگاههاي علوم پزشكي كشور از امروز به مدت دو روز در ساختمان مركزي دانشگاه تهران برگزار مي‌شود .
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن