تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804842789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فوتبال جام ملت‌هاي اروپا اسكولاري به موفقيت تيم پرتغال خوشبين است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فوتبال جام ملت‌هاي اروپا اسكولاري به موفقيت تيم پرتغال خوشبين است
اما با سابقه‌اي كه اين تيم در دوره‌هاي گذشته از خود نشان داده مردم پرتغال اميدي به كاميابي ملي پوشان اين كشور در اين دوره از جام ملت‌هاي اروپارا ندارند.

اما با اين وجود و تمام نظرهاي منفي سرمربي برزيلي تيم پرتغال، به موفقيت تيمش خوشبين است و سعي در حفظ آرامش دارد.

به عقيده لوئيز فيليپ اسكولاري تيم پرتغال در سال ‪ ۲۰۰۴‬نشان داد كه توانايي و قابليت راه يابي به فينال بازي‌ها را دارد .

مربي برزيلي ‪ ۵۹‬ساله تيم ملي پرتغال مسائل پيش روي تيم پرتغال را به خوبي مي‌داند و معتقد است تيم پرتغال در اين دوره بايد بسيار محتاطانه عمل كند چون با حريفاني خطرناك هم گروه است و به همين دليل بايد انسجام و هماهنگي را در بازي هارعايت كند.

نخستين بازي تيم پرتغال در گروه ‪ A‬در برابر تركيه خواهد بود و جمهوري چك و سوئيس، يكي از دو ميزبان بازي‌ها نيز حريفان بعدي پرتغال هستند.

به گفته اسكولاري ديدار با اين تيم كار ساده‌اي نيست و هر كس كه فكر مي كند اين بازي راحت است سخت در اشتباه است ،در اين گروه پرتغال با سختي هاي زيادي روبه رو خواهد شد و اگر پرتغال بتواند به دور بعدي راه پيدا كند به نتيجه‌اي مطلوب نزديك شده است .

اگر به پيشينه اين تيم بنگريم متوجه ناكامي تيم ملي پرتغال، ميزبان بازي هاي ‪ ۲۰۰۴‬در ديدار فينال در برابر يونان خواهيم بود كه اين امر تحولات زيادي را در تركيب تيم به دنبال داشت.

ستاره درخشان تيم و رهبر تيم ملي فوتبال پرتغال يعني فيگو با كناره‌گيري خود خلائي بزرگ در اين تيم ايجاد كرد .

فيگو در طول تاريخ جام ملت‌هاي اروپا، توانست چهار بار تيم ملي پرتغال را به دور نهايي مسابقات برساند كه يكي از بزرگ‌ترين موفقيتهاي پرتغال كسب عنوان نايب قهرماني در سال ‪ ۲۰۰۴‬بود.

بر خلاف سال ‪ ،۲۰۰۴‬مردم پرتغال شور و اشتياق چنداني به آغاز شدن سيزدهمين دوره از مسابقات جام ملت‌هاي اروپا از خود نشان نمي‌دهند.

پرتغالي‌ها در دوره پيشين ميزباني مسابقات را بر عهده داشتند كه سبب خوشحالي مردم اين كشور شده بود اما در اين دوره ميزبان نبودن نيست كه باعث ايجاد جو كم علاقگي و كم توجهي به فوتبال را در بين مردم پرتغال پديد آورده است بلكه اين تصور كه مردم ديگر اميدي به كسب عنوان قهرماني توسط ملي پوشان را ندارند خود عامل مهمي است .

در سال ‪ ۲۰۰۴‬تيم پرتغال با وجود داشتن ستارگان پرتوان و قدرتمند مغلوب حريفي شد كه همگي را غافلگير كرده بود.

ملي پوشان پرتغال كه بازي افتتاح را در خاك خود يك بر صفر به يونان واگذار كرده بودند، در ديدار پاياني نيز با همين نتيجه تسليم يوناني ها شدند.

در رقابتهاي سال ‪ ۱۹۸۴‬فرانسه نيز تيم ملي پرتغال در مرحله نيمه نهايي به مصاف فرانسه، ميزبان بازي‌ها رفت و سرانجام در وقت اضافي ‪ ۳‬بر ‪ ۲‬مغلوب پلاتيني و يارانش شد.

در مسابقات سال ‪ ۲۰۰۰‬قهرماني اروپا هم در بلژيك و هلند، تاريخ تكرار شد و تيم پرتغال بار ديگر در مرحله نيمه نهايي از فرانسه شكست خورد و زيدان و همراهانش توانستند با نتيجه ‪ ۲‬بر ‪ ۱‬از سد پرتغال گذشتته عنوان قهرماني اروپا را به دست آورند.

پايان دوران نسل طلايي فوتبال پرتغال
تيم ملي فوتبال پرتغال ستارگاني چون روبي كوشتا ،لوئيس فيگو ، پائولو سوسا و فرناندو كوتو را در دوران طلايي فوتبال خود داشت كه در جام جهاني ‪ ،۲۰۰۶‬فيگو آخرين ستاره بزرگ اين نسل بود كه تيم ملي را وداع گفت.

نبود فيگو در در تيم ملي پرتغال سبب شد كه ديدارهاي مقدماتي اين دوره جام ملت‌هاي اروپا را با فراز و نشيب‌هاي زياد روبه رو شود زيرا نبود وزنه اي خلاق و پرجذبه باعث شد فوتبال دوستان پرتغال يك ابتكار عمل اينترنتي و جمع كردن امضا، موافقت فيگوي ‪ ۳۵‬ساله را به بازگشت به تيم ملي جلب كنند، اما در نهايت با پاسخ منفي اين ستاره كهنه كار روبه رو شدند.

كريستيانو رونالدو، اميد بزرگ پرتغال
تيم ملي پرتغال در حال حاضر ستاره‌اي به نام كريستيانو رونالدو ، كه يك مهاجم تكنيكي و خطرناك منچستر يونايتد است را در دل خود دارد كه بسياري او را بهترين فوتباليست دنيا مي‌دانند و شانس اين كه او در سال جاري اين عنوان را رسما به خود اختصاص دهد نيز كم نيست.

رونالدو در فصل جاري ليگ برتر انگليس نه تنها با ‪ ۳۱‬گل، سهم بسزايي در عنوان قهرماني منچستر يونايتد داشت، بلكه به عنوان بهترين بازيكن ليگ برتر نيز انتخاب شد.

رونالدو ‪ ۲۳‬ساله اميد اول تيم ملي پرتغال در جام سيزدهم محسوب مي‌شود اگر چه وي قدمي‌ترين بازيكن تيم فعلي پرتغال محسوب نمي‌شود، اما سرمربي برزيلي، بازوبند كاپيتاني را به اين ستاره بزرگ سپرده است تا خلا فيگوي اسطوره‌اي را تا اندازه‌اي پر كند.

رونالدو هم اكنون دوران اوج خود را تجربه مي‌كند، اما با وجود اين بايد ديد كه تا چه اندازه مي‌تواند از پس وظيفه هدايت ملي پوشان پرتغال برآيد و قهرماني را به اين تيم دوباره هديه كند.

دو بازيكن يعني نونو گومش از باشگاه بنفيكا ليسبون و هوگو آلميدا كه در باشگاه آلماني وردر برمن توپ مي‌زند، از مهره‌هاي مهم تيم پرتغال در خط حمله هستند.

يكي از ستون‌هاي اصلي تيم ملي پرتغال در ميانه ميدان، دكو ، هافبك برزيلي تبار اين تيم و باشگاه صاحب نام اف. ث. بارسلونا است ،اگر چه دكو از هافبك‌هاي خلاق و پرتوان اروپا محسوب مي‌شود، اما فوتبال دوستان پرتغال او را جانشيني شايسته براي فيگو تلقي نمي‌كنند.

در خط دفاع، پرتغالي‌ها از وجود بازيكناني پرتجربه چون فرناندو ميرا ، از تيم اشتوتگارت، ريكاردو كاروالهو ، از چلسي لندن، و شرشه آندراده ، از تيم يوونتوس تورين، بهره مي‌برند.

و ريكاردو نيز سنگربان و دورازه باني پرتجربه براي تيم پرتغال محسوب مي شود كه تا كنون ‪ ۷۲‬بازي براي تيم ملي كشورش انجام داده و از جمله تخصص هاي او، مهار ضربات پنالتي است.

قرارداد اسكولاري سرمربي اين تيم با فدراسيون فوتبال پرتغال پس از مسابقات قهرماني اروپا پايان مي‌يابد و تمديد آن به موفقيت ملي پوشان پرتغال در اين دوره از بازي‌ها بستگي خواهد داشت.

لوئيز فيليپ اسكولاري پس از مربيگري چندين باشگاه در برزيل، مدتي به عنوان مربي تيم‌هاي ملي فوتبال ژاپن، كويت و عربستان سعودي فعاليت داشت تا اين كه در سال ‪ ۲۰۰۱‬سكان كشتي تيم ملي فوتبال كشورش، برزيل را در دست گرفت و يك سال بعد هم در جام جهاني ‪ ۲۰۰۲‬كره و ژاپن، در پي پيروزي ‪ ۲‬بر صفر در ديدار فينال در مقابل آلمان، پنجمين عنوان قهرماني را براي كشورش به ارمغان آورد.

عليرغم اين موفقيت، اسكولاري از مقام خود كناره گرفت و راهي پرتغال شد تا هدايت تيم ملي اين كشور را برعهده گيرد.

كسب عنوان نايب قهرماني اروپا در سال ‪ ۲۰۰۴‬و مقام چهارم جام جهاني ‪۲۰۰۶‬ آلمان حاصل همكاري او با فدراسيون فوتبال پرتغال بوده است.

اسكولاري از مربياني است كه به انضباط، تاكتيك و وحدت تيمي اهميت زيادي مي دهد و چندان هم اهل سازشكاري نيست و در صورت نياز حتي ستارگان را نيز كنار مي‌گذارد.

اين مربي پرتجربه در سال ‪ ،۲۰۰۲‬عليرغم فشارهاي زياد از دعوت كردن روماريو ، مهاجم كهنه كار و محبوب تيم ملي فوتبال برزيل، خودداري كرد و در سال ‪ ۲۰۰۴‬نيز در ديدار يك چهارم نهايي پرتغال در برابر انگليس، فيگو، كاپيتان تيمش را به خاطر بازي نه چندان موفقش، از زمين بيرون كشيد.

اين اقدام او نه تنها با فرياد اعتراض تماشاگران كه با نگاه خشمگين فيگو نيز روبه رو شد، اما موفقيت ملي پوشان پرتغال در آن ديدار كه بعد از بيرون رفتن فيگو تحقق يافت، مهر تاييدي بود بر تصميم درست اسكولاري.

تيم فوتبال پرتغال در رده بندي مسابقات يورو ‪ ۲۰۰۸‬با تيمهاي سوييس ، چك ، پرتغال و تركيه از گروه آ هم گروه است و روز شنبه ‪ ۱۸‬خرداد ماه در اولين ديدارش با تيم تركيه در ژنو روبه رو خواهد شد.
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن