تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815440107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش قيمت در بازار كاغذ عضو اتحاديه فروشندگان كاغذ و مقواي تهران: تفاوت بين كاغذهاي توليد داخل با وارداتي به حداقل رسيده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: افزايش قيمت در بازار كاغذ عضو اتحاديه فروشندگان كاغذ و مقواي تهران: تفاوت بين كاغذهاي توليد داخل با وارداتي به حداقل رسيده است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بازرگاني

از ابتداي سال جاري تاكنون قيمت انواع كاغذ در بازارهاي مصرف حدود 20 درصد و قيمت كارتن 50 درصد افزايش يافته است.

داوود رحيمي‌زاده ـ عضو هيات مديره اتحاديه فروشندگان كاغذ و مقواي تهران ـ‌ در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ايسنا گفت: افزايش جهاني قيمت انواع كاغذ و تورم موجود در كشور از دلايل رشد قيمت‌ها در بازار كاغذ است اما بحراني در اين بازار نداشته‌ايم.

وي به كمبود مواد اوليه براي توليدكنندگان كاغذ و مقواي داخلي اشاره كرد و گفت: روزنامه‌ها و ناشران حوزه كتاب‌هاي كمك‌آموزشي كه بيشترين مصرف‌كنندگان كاغذهاي توليد داخل بوده‌اند در چند ماه اخير مجبور به استفاده از كاغذهاي خارجي بوده‌اند.

به گفته او توليد كاغذ بسياري از كارخانه‌هاي داخلي از اوايل اسفند ماه متوقف شده است.

عضو هيات مديره اتحاديه فروشندگان كاغذ و مقواي تهران درباره تفاوت قيمت كاغذ‌هاي توليد داخل و خارج گفت: در ماه‌هاي اخير به دليل كاهش توليد تفاوت بين كاغذهاي توليد داخل با وارداتي به حداقل رسيده بود.

او همچنين درباره افزايش قيمت كارتن در ماه‌هاي اخير گفت: به دليل كمبود ماده اوليه توليد كارتن (كرافت) اين محصول تا 50 درصد افزايش قيمت داشته است.

به گزارش ايسنا ايجاد مشكلاتي براي واردات مواد اوليه و خمير كاغذ باعث بروز بحران در توليد كارتن و كاغذ شده كه اين امر باعث افزايش 50 درصدي قيمت كارتن و كميابي كاغذهاي توليد داخل در بازار شده است.

اگرچه بخش عمده كاغذ كشور وارداتي است، اما تعطيل شدن كارخانه‌اي كه حداقل پنج تا هفت درصد نياز بازار داخلي را تامين مي‌كرده است باعث تسريع در افزايش قيمت كاغذ شد.

بنا به گفته فعالان بازار ورود كاغذهاي ارزان‌قيمت چيني هم صرفه اقتصادي توليد را براي كارخانه‌هاي داخلي از بين برده است و به طور مثال كارخانه پارس تقريبا از نيمه دوم سال 86 توليد و عرضه كاغذ تحرير را به دليل سودده نبودن متوقف كرده است.

مجموعه اين مسائل باعث شد قيمت هر بند از كاغذهاي ايراني از 18 هزار و 500 تومان به بيش از 25 هزار تومان افزايش يافت.

در حال حاضر در بازار داخلي هر بند كاغذ تحرير 70 گرمي اندونزي با قيمتي حدود

28 هزار و 500 تومان فروخته مي‌شود.

كاغذ تحرير 80 گرمي اندونزي هم بندي بين 38 تا 40 هزار تومان است و كاغذ تحرير

80 گرمي كره‌اي با قيمت 27 هزار و 500 تومان عرضه مي‌شود. قيمت هر بند كاغذ تحرير 80 گرمي چيني نيز حدود 25 هزار و 500 تومان است.

كاغذ تحرير 70 گرمي برزيلي بندي حدود 30 هزار تومان است. هر كيلو مقواي پشت طوسي هم با قيمت 950 تا 1000 هزار تومان به فروش مي‌رسد. هر بسته كاغذ 4 A سفيد نيز به طور متوسط حدود 4000 تومان است.

انتهاي پيام
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن